tag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post3292488379369022689..comments2024-03-02T22:42:46.970+01:00Comments on Sk javítás, barkács, modding: Nyár, fűnyírás, TecumsehKovács Ádám Károlyhttp://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comBlogger130125tag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-3600090901880323502023-07-20T13:53:59.438+02:002023-07-20T13:53:59.438+02:00Szia!
A régebbi Tecumseh knél a gumit egy karmos ...Szia! <br />A régebbi Tecumseh knél a gumit egy karmos alátét tartja. Ezt egy csavarhúzóval ki tudod feszegetni. Visszatételnél csődarabot vagy dugókulcs fejet lehet használni, de tompa vagy beszigszallagozott csavarhúzóval is helyre tudod pöcögtetni az alátétet. Nem írok bővebben, van erről videó : <br /><br />https://www.youtube.com/results?search_query=tecumseh+primer+bulb+replacement<br /><br />Sok sikert! Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-70377004091262854552023-07-20T10:10:24.853+02:002023-07-20T10:10:24.853+02:00Szia! Kiszakadt a szívató gumi, nem lyukas közepű ...Szia! Kiszakadt a szívató gumi, nem lyukas közepű volt. Hogyan lehet cserélni benne? Köszi!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-44982140022423457082022-05-05T11:05:00.963+02:002022-05-05T11:05:00.963+02:00Szia,
Rendben, nagyon szépen köszi a gyors válasz...Szia, <br />Rendben, nagyon szépen köszi a gyors választ. <br />Üdv. Domonkos Csaba<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-86433728569157673482022-05-04T15:52:19.289+02:002022-05-04T15:52:19.289+02:00Szia!
Elvben beépíthető, gyakorlatban meg ki kell...Szia! <br />Elvben beépíthető, gyakorlatban meg ki kell próbálni! <br />Az önjáró részt a főtengely hajtja ékszíjjal, tehát ha a két tengely átmérője megegyezik- ami szinte biztos- és a hosszuk is- ami nem biztos- , valamint rá tudod tenni a tengelyre az ékszíjat (is) hajtó részt, akkor cserélhetőek. Átalakítás nem szükséges, a motorok felfogatása a kasztnira univerzális.<br />Szerintem vedd le a Briggsről az ékszíjas részt, mérd meg a tenhgely hosszát, próbáld rá a hajtást, mielőtt komolyabb munkába fogsz.Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-77146767628984379972022-05-04T13:44:38.317+02:002022-05-04T13:44:38.317+02:00Szia, Van egy régi 2004 gyártású MTD (BBM 462-1R),...Szia, Van egy régi 2004 gyártású MTD (BBM 462-1R), Briggs Classic 3,5 Le motorral szerelt önjárós fűnyíróm. Van egy másik nem önjárós Tecumseh motoros fűnyíróm. A kérdésem, az lenne, hogy szerinted egy Tecumseh motor beépíthető ebbe az MTD vázba, úgy hogy az önjáró is működjön, ill. kell e valamilyen átalakítás. Válaszodat előre is köszönöm.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-59929917105770151662022-03-20T15:51:08.120+01:002022-03-20T15:51:08.120+01:00Üdv!
Legyen a mail, a videó segítség :) Üdv! <br />Legyen a mail, a videó segítség :) Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-47872208314838672262022-03-20T12:50:38.471+01:002022-03-20T12:50:38.471+01:00Szia! Van egy techumseh 40es kapálógep és és azt...Szia! Van egy techumseh 40es kapálógep és és azt produkálja hogy be indul ha be is indul valamikor jó az alapjárat valamikor nem és valamikor magától mintha rá huznád a gázt felporog magától és vissza is esik valamikor nehezen indul valamikor 1rantasra és a gazreakcio valamikor jó valamikor még gázadásra le fullad! A blokkból kijovő regulátor kar nem játszik! Esetleg egy videóval tudnék segíteni? Válaszát előre is köszönöm! Ha kell e-mailben videóval tudom segíteni gondolkodásodAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-20065797495244915622021-05-20T10:58:46.840+02:002021-05-20T10:58:46.840+02:00Haló!
Elismerésem! Embert megpróbáló feladat lehe...Haló! <br />Elismerésem! Embert megpróbáló feladat lehetett meghajtogatni a drótot, gratulálok! <br />Hasznos munkát a géppel, sok örömöt az életben! Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-22300989498337541602021-05-18T17:05:59.795+02:002021-05-18T17:05:59.795+02:00Hallo Mágus! Ezen a felületen is megköszönöm a fel...Hallo Mágus! Ezen a felületen is megköszönöm a felbecsülhetetlen segítséget, amelyet nyújtottál! Az általad pontosan méretezett gáz-rudazat elkészítése és beépítése után a Tecumseh motoros Fleurelle fűnyíró új életre kapott, és úgy jár mint a DOXA<br /><br />Áldassék a neved!! :o)<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18215671093469114009noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-68267150337930872802021-04-29T21:07:47.141+02:002021-04-29T21:07:47.141+02:00Hallo Mágus! :o)
Örülök, ha él még a blogod, -így...Hallo Mágus! :o)<br />Örülök, ha él még a blogod, -így talán nem csak a falra hányom a borsót!?<br />Tecumseh Centura az életem "megkeserítője" most. Hasonló módon jutottam hozzá, mint ahogy te írtad a történeted elején, -azaz: valakinek már "beletört a bicskája". Na, de én rajtam nem fog ki!, -gondoltam-, de be kell valljam, kezdek meginogni ebbéli véleményemben :o/<br />Tünet a következő: a gép indul, de nem pörög fel, -csak akkor, ha kézzel mozgatom a pillangószelep tengelyét. Akkor viszont szépen veszi a túrát.<br />Ezt úgy értelmezem, hogy motorikusan talán jó a gép, -de mivel több próbálkozó is hozzányúlt már, valószínűleg valamit nagyon elállítottak a gázadagoló karokon (?) Túrtam a Net-et, hogy találjak képeket az alapbeállításról, -de nem találtam semmilyen értékelhető anyagot Centura motorhoz. Egyébként egy Fleurelle BA 471 fűnyírót hajt, -amely gépről egyébként is szegényes a Net-választéka.<br />Az eredménytelenségem megmagyarázandó, kezdek arra gyanakodni, hogy valószínűleg a korábbi szerelések során elvesztettek egy összekötő rudacskát, ami a röpsúly által mozgatott kart és a fojtószelep tengelyét kötheti össze?<br />Hangsúlyozom nem láttam még, hogy hogyan kellene kinéznie helyesen a fordulatszám-szabályzó-, illetve a gázadagoló egymáshoz kapcsolódásának!?<br />Tudnál ebben segíteni? Ha a mail-címedre küldenék képet, hogy mit látok, akkor annak alapján tudnál navigálni a megoldás irányába?<br />Várom, -és megköszönöm előre is válaszod!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18215671093469114009noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-29924473332425490682021-04-22T20:34:48.696+02:002021-04-22T20:34:48.696+02:00Amelyik cumi lukas, annál előfordulhat a harmadik ...Amelyik cumi lukas, annál előfordulhat a harmadik alkatrész, ami egy darab szivacs- hogy ne menjen be kosz a lukon. Nem jellemző egyébként, én még nem találkoztam ilyennel- a rajzon meg fel sem tűnt. Mindenesetre ha szétszeded a sajátod és lesz benne, feltétlenül írd meg! :) Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-38376390486009922512021-04-22T15:07:01.230+02:002021-04-22T15:07:01.230+02:00A szivató gumi harang,csak maga a harang,és a gyűr...A szivató gumi harang,csak maga a harang,és a gyűrű,vagy van még alkatrész?Mert a rajzon három darabból áll!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04145730475300522312noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-34847066142569372682020-11-22T16:45:21.138+01:002020-11-22T16:45:21.138+01:00Hoonan a pokolból tudnám ? :D
Győr tőlem kb 200 k...Hoonan a pokolból tudnám ? :D <br />Győr tőlem kb 200 km-re van...szóval javaslom a Google-t : <br />https://www.google.com/search?q=f%C5%B1ny%C3%ADr%C3%B3+szerv%C3%ADz+gy%C5%91r&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-bKovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-46417817818969226182020-11-22T00:01:00.117+01:002020-11-22T00:01:00.117+01:00Ilyen motorral el látott fűnyíróm van. Az a bajom,...Ilyen motorral el látott fűnyíróm van. Az a bajom,hogy 1-2 perc után a kipufogón nyomja ki az olajat. gondolom a henger ki van kopva.Győr környékén hol javítanak hengert vagy hol lehet meg hüvelyezni. Állítólag Budapesten csinálnak ilyet,de az messze van.Pokolhttps://www.blogger.com/profile/06364872035792088734noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-74388010155205771502020-08-26T20:24:28.934+02:002020-08-26T20:24:28.934+02:00Üdv előző! :)
Hát, én nem ismerem ezt a konkrét m...Üdv előző! :) <br />Hát, én nem ismerem ezt a konkrét moddelt, de nem regulátor az a reduktor? (A regulátor (meg)reguláz- szabályoz- , a reduktor meg redukál- csökkent.)<br />Nos, ha az a gyanús, akkor indítsa be a gépet, és kézzel próbáljon mozdítani a regulátorkaron. Ha ebben az esetben is lefullad a gép, akkor az üzemanyag ellátással lesz gond. <br />Ha így kézzel mozgatva a kart jól húz a motor, akkor valószínűleg újra be kell állítani a regulátorkart. Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-9113835077273438792020-08-25T21:33:09.977+02:002020-08-25T21:33:09.977+02:00Üdv, előző vagyok, a tecumseh kerdező!
Megpróbálta...Üdv, előző vagyok, a tecumseh kerdező!<br />Megpróbáltam kisebb szelephézagot,de nem változott, gázadásra leáll, de ha kikötöm a reduktort, alapjáraton szépen megy. Karburátor kipucolva. Olyan mintha elfogyna az üzemanyag belőle vagy mintha elzárna a reduktor. Esetleg erre valami ötlet?<br />Köszönöm a válaszát!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11466578171923593656noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-85313865696377266152020-08-23T09:55:47.778+02:002020-08-23T09:55:47.778+02:00Szia!
Érdemben nem tudok segíteni. OHV 170- hez n...Szia! <br />Érdemben nem tudok segíteni. OHV 170- hez nem találok hézag értéket, de hasonlóhoz van: <br />https://progreengrass.com/tecumseh-engine-intake-exhaust-valve-clearances/<br />ezek alapján elképzelhető, hogy nyagyra hagytad. Először ezt kéne tisztázni.Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-28721113028713593732020-08-22T21:46:06.163+02:002020-08-22T21:46:06.163+02:00Szia. Tecumseh ohv170 fűnyíró traktort most raktuk...Szia. Tecumseh ohv170 fűnyíró traktort most raktuk össze, nem találtam gyári szelephézagot, ezért a kipuffogó szelepet 0.25re a szívó szelepet meg 0.20ra állítottam. A motor szépen indul, szépen jár alapjáraton, gázadásra elkezd visszaesni a fordulat, majd csattog aztán leáll. Tudna-e ebben segíteni hogy vajon mi lehet a probléma oka?<br />Előre is köazönöm.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11466578171923593656noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-81738133342797638872020-08-17T12:40:08.982+02:002020-08-17T12:40:08.982+02:00Hello! Köszönöm a választ, megpróbálkozok akkor eg...Hello! Köszönöm a választ, megpróbálkozok akkor egy alapos karbitisztítással, ártani nem ártok vele. Leszerelem/szétszedem amennyire lehet. Majd beszámolok mi lett az eredmény.Kijanhttps://www.blogger.com/profile/13651729260258742721noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-42924100915603455722020-08-15T15:01:37.560+02:002020-08-15T15:01:37.560+02:00Szia!
A hiba kísértetiesen hasonlít egy karbi-rés...Szia! <br />A hiba kísértetiesen hasonlít egy karbi-részleges eltömődés okozta hibára. A furcsa az, hogy tíz percig rendesen működik, emiatt nem mondom 100 százalékra. <br />Gondolj bele, hogy X mennyiségű benzinnek kell átjutnia a karburátoron Y idő alatt, hogy a 3600 RPM meglegyen a motor tengelyén- a legtöbb kb ennyit pörög. Ahoz, hogy az X mennyiségű üzemanyag meglegyen, a karbi úszóházában folyamatosan szinten kell tartani az üzemanyagot. HA a szintentartás nem megfelelő, (mondjuk percenként 10 százalékkal kevesebb anyag jut a karbiba) akkor idővel 'elfogy' az üzemanyag az úszóházból. Ha feltételezzük, hogy valahol a karbi bemeneténél vagy az előtt van egy tíz százalékos eltömődés, akkor pár percig jár a motor rendesen, azután ahogy elfogy a benzin, lassul a fordulat. Ha lassul a fordulat, akkor a gyújtásidőzítés is eltolódik, ezért durroghat. Továbbá Ha lassul a fordulat, akkor a regulátor ezt megpróbálja kompenzálni, de mivel ezt csak túlkompenzálással (hirtelen nagyot nyit a pillangószelepen) tudná helyreállítani, így a gép leáll, mert ahhoz már nincs elég üzemanyag. <br />Nem tudom mennyire érted a logikámat:) Persze nem biztos, hogy igazam van...<br />Azt kéne megpróbálni, hogy amint a gép magától leáll, kihajtod a karbi csészéjét tartó és meglesed mennyi üzemanyag folyik ki belőle/ marad a csészében. Persze az igazi úgy lenne, ha előtte - mármint rögtön a leállás után- el tudnád zárni a tartályból jövő üzemanyagcsövet. :)Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-76504055370722039872020-08-15T12:55:15.001+02:002020-08-15T12:55:15.001+02:00Köszönöm a választ. Annyi előzménye van a leállásn...Köszönöm a választ. Annyi előzménye van a leállásnak, hogy elkezd hullámozni a fordulatszám, le akar állni, de a regulátor gázt ad, így nem fullad le. De aztán már gondolom nem tud annyit szabályozni és leáll. Amit még megfigyeltem, hogy egy esetleges menet közbeni lefulladás után (túl nagy fű pl.) csak akkor lehet újraindítani, ha nyomok párat a szívatógumin. Régen melegen szivatás nélkül egy húzásra újraindult. Regulátort kizárnám, mert nemrég cseréltem rajta rugót/nem szorul, stb. Porlasztót tisztítottam többször, hátha, de nem hozott javulást. Gyertya nem régi, olaj is cserélve volt nemrég.<br />Azért gondoltam a szuszogóra, mert volt már egyszer ilyen, hogy leállt rövid használat után, mintha túlmelegedett volna, és akkor a szuszogó tisztítása megoldotta a problémát. Most sajnos nem. A lendkerék ék ép. Még annyi, hogy mintha durrogni is kezdene kicsit mielőtt végleg leáll, ami tudtommal gyújtáshibára utalhat, de az miért nem jelentkezik már az elejétől. Egy gyertyacserét lehet megpróbálok, nem egy nagy összeg.Kijanhttps://www.blogger.com/profile/13651729260258742721noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-1011609591338705462020-08-01T15:07:44.319+02:002020-08-01T15:07:44.319+02:00Üdv!
Nem rugós. Egyirányú szelep (bentről kifelé ...Üdv! <br />Nem rugós. Egyirányú szelep (bentről kifelé enged), csak egy lap van benne, ami tud mozogni. Tönkre akkor megy, ha a lap eltörik- nem mindben fém-, felakad- a kosztól-, vagy az egész elkoszolódik esetleg. <br />Hirtelen nem jut eszembe tipikus hiba, amit a szuszogó hibája okoz. <br />A tíz perc használat utáni leállást sajnos sok minden okozhatja. (például döglődő vagy nem megfelelő gyertya, haldokló gyújtás, kevés olaj, elégtelen hűtés, szénlerakódás a szelepeknél stb stb.) Más, egyéb hiba nem jelentkezett- e, volt- e előzménye a leállásnak? Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-69233260318373374342020-08-01T07:54:52.795+02:002020-08-01T07:54:52.795+02:00Üdv!
Tudnál esetleg abban segíteni, hogy a "s...Üdv!<br />Tudnál esetleg abban segíteni, hogy a "szuszogó" szelep az egy rugós szelep, tehát kézzel nyomogatva kellene lenni valami ellenállásának, vagy nem. Ugyanis az enyémnél tisztítás során vettem észre, hogy nem rugózik, hanem fel-le forgatva vagy megrázva, lötyög a szelep. Illetve ha rossz, milyen gondot okozhat? Jelenleg olyan problémával küzdök, hogy kb 10 perc használat után leáll a gép, és meg kell várni, hogy kihűljön, addig nem megy.Kijanhttps://www.blogger.com/profile/13651729260258742721noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-68546535477833635512020-07-30T09:58:48.557+02:002020-07-30T09:58:48.557+02:00Szia!
Nem tudom megmondani milyen ékszíj kell, ug...Szia! <br />Nem tudom megmondani milyen ékszíj kell, ugyanis az ékszíj nem a motor alkatrésze, hanem a fűnyíróé. Tehát a fűnyíró típusa alapján kell ékszíjat keresni, vagy méret alapján. <br />Megmérheted az elszakadt ékszíjat- külső és belső méret- vagy megmérheted a tárcsákon madzaggal a belső méretet, és az alapján lehet szerezni. Ha a mostani nem jó, azt vidd vissza, mert csak koptatja magát, ha nem elég feszes. <br />Nem tudom, nem látom a gépedet, de esetleg a bowdenen, ami a "hajást húzza", nem lehet állítani, hogy feszesebb legyen? Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-9508251482233853552020-07-30T08:27:25.992+02:002020-07-30T08:27:25.992+02:00Üdv.
Nekem egy Vintage 35 típusú, önjáró fűnyíróm...Üdv. <br />Nekem egy Vintage 35 típusú, önjáró fűnyíróm van, nagyon szeretem. Meghajtáshoz keresnék ékszíjat. Bevittem az üzletbe az elszakadt ékszíjat, ahol megmérték és annak alapján adtak egyet, de szerintem nagyobb méretet adtak, mert nem olyan fürge, mint volt, sőt, alig indul el, terhelés nélkül is. Visszamentem, mondtam mi van, de azt mondták, hogy pedig jó méretet adtak .... Szóval az lenne e kérdésem, hogy szám és/vagy jelölés szerint milyen ékszíj kellene rá? A régin nem látható a jelölés, teljesen lekopott. <br />Bambalandhttps://www.blogger.com/profile/11474544003468585670noreply@blogger.com