tag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post8075894796707934714..comments2024-03-02T22:42:46.970+01:00Comments on Sk javítás, barkács, modding: Ha nem indul a kisgépKovács Ádám Károlyhttp://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comBlogger241125tag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-7608276784567895662024-03-02T22:42:46.970+01:002024-03-02T22:42:46.970+01:00Köszönöm szépen és én is hasonlókat kívánok!Köszönöm szépen és én is hasonlókat kívánok!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-54658475215775744552024-03-02T21:19:18.758+01:002024-03-02T21:19:18.758+01:00Na, nem panasznak szántam. Az eredeti terv is az v...Na, nem panasznak szántam. Az eredeti terv is az volt, hogy segíteni a megoldást, nem megoldani más gondját :) Én itt csak 'szürke eminenciásként' nyilvánulok meg...<br />Természetesen marad a blog, sőt, majd új bejegyzés is lesz előbb- utóbb. Vagy ezen, vagy a másikon (fenn, spiri). <br />Áll nálam is két Briggs :D Ezek ilyenek...<br />Örülök, hogy 'láttalak', minden jót és sok hibamentes üzemórát! Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-2885815292406078282024-03-02T20:49:18.051+01:002024-03-02T20:49:18.051+01:00Semmi extra. Régi Briggs a garázsban teljesen szét...Semmi extra. Régi Briggs a garázsban teljesen szétszedve, az új a tavaszi munkálatokra várva, én meg meccsnézés utáni állapotban vagyok! (Liverpool drukkerként)<br />A blogodhoz meg annyit, hogy azért néhány embernek segített megoldani a kisgép problémáit! (Segítettél!)<br />Akik itt jártak, azok közül nem mindenki szólt hozzá! Elöször én is az összefoglalót olvastam el. (Hibákkal kapcsolatos, "nem indul" leírás.)<br />Hasznos volt. Jó, hogy van. Jó, hogy elkészítetted!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-12240627068418707552024-03-02T19:41:43.168+01:002024-03-02T19:41:43.168+01:00Szevasz Laci!
Míg nem törlöm, addig figyelem :)
...Szevasz Laci! <br />Míg nem törlöm, addig figyelem :) <br />Most nincs szezon, majd jönnek, mikor megáll a gép. <br />Amúgy állandó 'csapat' itt nincs is, nem is volt, meg szerintem nem is lesz. Csináltam egy fórumot hátha alapon, de úgy tűnik nincs rá igény.<br />Veled mi a helyzet? Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-51883371949188310772024-03-02T19:05:59.992+01:002024-03-02T19:05:59.992+01:00Bocsánat! Nem írtam nevet! - Laci vagyok és korább...Bocsánat! Nem írtam nevet! - Laci vagyok és korábban már írtam... (Briggs Sprint 375HP)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-7306640941399898972024-03-02T19:02:56.490+01:002024-03-02T19:02:56.490+01:00Szép hétvégét mindegykinek! Hová tűnt innen minden...Szép hétvégét mindegykinek! Hová tűnt innen mindenki? K.Á.K! Figyeled még a blogod? :DAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-32085145237067886252023-08-29T10:33:56.261+02:002023-08-29T10:33:56.261+02:00Mcculloch fűkaszás! Szevasz! (Egy korábbi 'vál...Mcculloch fűkaszás! Szevasz! (Egy korábbi 'válaszra válaszoltál' , alig találtam meg a kommentedet sajnos, mert ez blog felület, nem fórum..kéne nyitni egy fórumot :)<br />) <br />Kicsit cizellálhatnád a hibajelenséget. Ha beállt a motor, az azt jelenti, hogy nem mozog a dugó a hengerben. De abból, amit írtál, én azt is el tudom képzelni, hogy csak a berántó rugójával van gond...<br />Tedd meg légyszi, hogy kiveszed a gyertyát, valami pálcát bedugsz a hengerbe és meghúzod a berántót, hogy mozog-e a dugó. Ha nem, akkor vedd le a burkolatot és lesd meg a berántót. Ha az jó, akkor meg kellene bontani a motort, mert belül lesz a hiba. Ha idáig eljutsz, akkor reflektálj és kitaláljuk hogyan tovább! A mcCulloch nem a hierarchia alján foglal helyet, szóval szerintem érdemes vele foglalkozni. Leget ez egy sima gyűrűtörés is akár...<br />Üdv, ÁdámKovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-61188166759239450442023-08-29T06:41:37.147+02:002023-08-29T06:41:37.147+02:00Hali! 🤗 Nekem beállt a motor valamiért! Pedig mi...Hali! 🤗 Nekem beállt a motor valamiért! Pedig minden szabályt betartottam.. (Mcculloch fűkasza 4 éves) Gyertya, Szűrő tökéletes! Berántottam, aztán egy piiing" hang a gépből, és konyec.. Valakinek ötlete? Tudom hogy kuka lesz!🤗 Több ilyen kínai vackot nem veszek az biztos!!! Kösziii!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-65859135876880851832023-06-09T20:32:32.300+02:002023-06-09T20:32:32.300+02:00Kedves Miki!
Gratulálok a hibafeltáráshoz/ javítá...Kedves Miki! <br />Gratulálok a hibafeltáráshoz/ javításhoz, és köszönöm, hogy megírtad! <br />Minden jót! <br />ÁdámKovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-26025084657898132892023-06-08T16:50:01.130+02:002023-06-08T16:50:01.130+02:00Kedves Ádám!
Köszönöm a választ! Sikerült felderít...Kedves Ádám!<br />Köszönöm a választ! Sikerült felderíteni a hibát. A gond az volt, hogy az ülés foglaltság kapcsolója kontakthibás volt. A féket csak akkor lehet kiengedni, ha ül valaki az ülésben, de mivel a kapcsoló nem működött, így hiába ültem benne. <br />Üdv,<br />MikiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-80230529871801606232023-06-02T11:50:12.303+02:002023-06-02T11:50:12.303+02:00Kedves Miki! Kétlem, hogy itt bárki más válaszolna...Kedves Miki! Kétlem, hogy itt bárki más válaszolna, szóval majd én. De én meg ezekhez nem értk :) <br />Szóval azok alapján amit írtál, nem gondolom, hogy a motorral lenne a gond. <br />Vagy valami biztonsági kapcsoló/ mechanizmus okozza a leállást, vagy pedig valahol szorul/ akad / beállt a hajtás, és ez fogja le a motort, mikor összekapcsolod. Én először a hajtást ellenőrizném- kések akadálytalan forgását, szíjak feszességét, meg mit tudom én mi van az ilyen szörnyek alatt :) , aztán ha ez nem hoz eredményt keresgélnék a neten (típus alapján, mert nem egyfélét gyárt az MTD), hogy milyen biztonsági dolgokkal van szerelve a gép, amike ilyet okozhatnak. <br />Saját kútfőből ennyi telt, remélem kiindulásnak jó! <br />Sok sikert! <br />ÁdámKovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-730104901629678362023-06-02T11:21:44.597+02:002023-06-02T11:21:44.597+02:00Üdv, Egy Briggs&Stratton 11hp motoros MTD fűny...Üdv, Egy Briggs&Stratton 11hp motoros MTD fűnyírótraktorral lenne egy kis gondom. Ahogy az lenni szokott a gép úgy lett kb 5 éve eltéve, hogy működött (persze benzin leeresztve meg miegymás). Miután most elő lett véve, gyakorlatilag pöccenésre indul, veszi a fordulatot, alapjáraton is és teljes gázon is jár a motor üresben. Viszont ha kiengedem a kuplungot/féket azonnal lefullad. Szóval amint megfeszül bármelyik szíj, terhelésre leáll. Ezekhez a motorokhoz nem nagyon értek, esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Mi lehet a megoldás? <br />Előre is köszönöm a segítésget! MikiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-86944001064691576122023-05-26T14:54:07.381+02:002023-05-26T14:54:07.381+02:00Szia!
Szerintem csak hat deci kell bele a használ...Szia! <br />Szerintem csak hat deci kell bele a használati utasítás alapján. Tapasztaltam már olyat másféle motoroknál, hogy nem megy beléjük a megadott mennyiség. (Ezt ugye a gyárban kalkulálják ki, ahol még a dugót is bizonyos pozícióba állítják és a motor még száraz). Azon az állásponton vagyok, ha a nívópálca szerint a szint jó- tehát a gyakorlatban elég az olaj- akkor félre kell tenni az elméletet. Ha bizonytalan vagy, akkor menj pár kört a géppel, várd meg hogy lehűljön- visszacsorog az olaj a deknibe- és ellenőrizd újra a szintet. Ekkor vagy konstatálod, hogy a valóság amit látsz, vagy utána töltesz :) Oké? <br />Gondolom kis méretű- talán tízes fejű- a leengedőcsavar. Namost ha nagyon erőlteted, megvan az esélye, hogy beleszakad, lehajtod a fejét, erre készülj fel! <br />Ha el vagy szánva, akkor vagy dugókulccsal érdemes próbálkozni vagy hosszabbítsd meg a villáskulcsodat egy csővel- de ezt nem illik, és le fogom tagadni, hogy én javasoltam! :) <br />Az olajról van egy külön bejegyzés a blogban, de az én nézetem az, hogy a belevalót tegyük bele. Amúgy baja nem lesz a gépnek a negyvenes olajtól. <br />Jó szórakozást! <br />ÁdámKovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-78716124381510351692023-05-26T12:51:42.803+02:002023-05-26T12:51:42.803+02:00Szia! ha már régi sokat használt az MTD 40PO fűnyí...Szia! ha már régi sokat használt az MTD 40PO fűnyíró, 10w40 Mannol motorolaj is mehet bele? na és mi a trükk ha a 7 deci helyett csak 5 deci megy bele? pedig fejjel lefele forditottam hogy kifollyon a régi de gondolom akkor nem tudott kifolyni teljesen..szivattyúm nincs. leengedőcsavart villáskulcsal pedig nem tudom megmozidtani :(Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-89355089039953232582023-05-20T10:34:47.529+02:002023-05-20T10:34:47.529+02:00Kedves Sanyi!
Na ez igen, gratulálok! A legtöbb e...Kedves Sanyi! <br />Na ez igen, gratulálok! A legtöbb ember nem kísérletezett volna :/ Elismerésem a megoldáshoz! Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-42885405309218147492023-05-19T19:54:18.527+02:002023-05-19T19:54:18.527+02:00Kedves Ádám! A fűnyíró megy, amin magam is meglepő...Kedves Ádám! A fűnyíró megy, amin magam is meglepődtem. Volt nálam egy kuka tecumsec fűnyíró, aminek a gyújtása jó volt. Mivel a felfogatas nem egyezik meg a Briggs Quattro 40 fűnyíróteval, ezért kifurtam a vasmagot hogy rá tudjam fogadni, és csodák csodája működik. Fél százalék esélyt adtam volna erre.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-59105787312700700572023-05-17T20:56:57.191+02:002023-05-17T20:56:57.191+02:00Hát túl sok lehetőség nincs. A trafótól jön egy vé...Hát túl sok lehetőség nincs. A trafótól jön egy vékony drót, az valahogy csatlakozik a leállító részhez, szóval vagy a drót vagy ahol a 'vége' van. Esetlég még a gyertyakábel tud ilyet produkálni, ha valahol megtörik vagy elnyíródik. Előfordul persze, hogy tönkremegy a trafó, de ez nem gyakori, én először a többit ellenőrizném újra.<br />Tudtommal ezekben a gyújtásokban beépített elektronika is van, ergó mérni önmagában nem lehet, hogy jó vagy nem, mivel nem csak egy tekercs...Kovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-34157713040902834512023-05-17T20:04:36.419+02:002023-05-17T20:04:36.419+02:00A hiba meglett, azonban a megoldás nem. Folyamatos...A hiba meglett, azonban a megoldás nem. Folyamatosan testel, de nem jövök rá hogy hol. Próbálok szerezni egy másik trafót próbálni, hátha nálam mégiscsak az a ludasAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-85831169990378375122023-05-17T11:17:30.899+02:002023-05-17T11:17:30.899+02:00Kedves Ádám!
A testelős ötletèben bízom, a többit ...Kedves Ádám!<br />A testelős ötletèben bízom, a többit már kizártam. A trafón otthoni körülmények között csak szakadást tudtam mérni, az nincs benne. Mivel tavaly ment a gép, nem gondolom hogy állásban tönkre ment volna a gyújtó trafó.<br />Estefelé ránézek, bízom benne hogy sikerről szamolhatok be<br />Üdv<br />Sanyi Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-24811154821144356212023-05-17T10:54:03.525+02:002023-05-17T10:54:03.525+02:00Kedves Sanyi!
Velem már előfordult, hogy ütögetés...Kedves Sanyi! <br />Velem már előfordult, hogy ütögetés hatására- a kés leszedésekor- ment tönkre gyertya. Nem tudom, hogyan, de ilyen létezik, szóval első körben egy másik- akármilyen- gyertyával próbálja ellenőrizni a gyújtást. <br />Ha így sincs, akkor a leállító részen kellen meglesni, hogy nem testel- e folyamatosan, szétcsúszott a csatlakozó vagy kicsúszott a drót. Nem látom a motort, de ezeknél vagy a tank feletti gázrészen van a leállító/ testelő, vagy ha fékes akkor hátul. <br />Ha ez is rendben, akkor még a gyújtótekercs és lendkerék közöti hézagot lehet megnézni, erről írtam a Briggses bejegyzésben, ott megleli. <br />Bízom benne, hogy nincs komoly gond és pikk pakk megoldja! <br />Sok sikert, ha meagakad írjon, ha siker van, akkor is! <br />ÁdámKovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-24178044350094310862023-05-17T10:42:13.706+02:002023-05-17T10:42:13.706+02:00Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-76763877036038587052023-05-17T05:25:53.023+02:002023-05-17T05:25:53.023+02:00Tisztelt Kovács Úr!
Segítséget szeretnék kérni, há...Tisztelt Kovács Úr!<br />Segítséget szeretnék kérni, hátha.. Szomszéd néni megkért hogy Briggs Quattro 40 fűnyírót kicsit rakjam rendbe (takarítás, kés elezes,olaj csere) kb egy éve álló gép, és a fentiek elvégzése után a szikra eltűnt az egyenletből. A gépet ugyan oldalára döntöttem, de se olaj se benzin nem volt akkor benne. A kés leszedèse elég nehezen/kulcsot kalapalva ment csak. Jelenleg kifogytam az ötletből hogy merre tovább<br />Segítő közreműködését előre is köszönöm<br />SanyiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-53693378693703246752023-05-10T16:37:12.916+02:002023-05-10T16:37:12.916+02:00Szia! Semmi probléma, időközben megoldottam. Minde...Szia! Semmi probléma, időközben megoldottam. Mindenesetre köszönöm. Üdv. LászlóAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-22275461282729603572023-05-08T21:24:14.901+02:002023-05-08T21:24:14.901+02:00Üdvözlet!
Jól értem, hogy a karburátor takarítása...Üdvözlet! <br />Jól értem, hogy a karburátor takarítása után változott/ javult a helyzet? Ha igen, akkor ebbe az irányba kéne haladni, akár ismételt, alaposabb tisztítással, akár pedig az üzemanyagvezeték, tartály, szűrő- ha van- ellenőrzésével. <br />A gyertyát megtekintve hogy néz ki? Nem kormos/ fekete/ olajos esetleg? Másik gyertyával tett- e kísérletet? <br />Amikor rendesen működik /nem dadog/ nagyjából jó a fordulata, nem lassabb, mint amikor még kifogástalan volt a működés? <br />Várom a válaszokat, és ha megoldható, esetleg típust is, hogy lássam, mivel állok szemben :) <br />Kovács Ádám KárolyKovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8670972902455456799.post-71598149322024969552023-05-08T21:14:56.209+02:002023-05-08T21:14:56.209+02:00Szia! Azt hiszem, hogy a kérdésed sajnos elveszett...Szia! Azt hiszem, hogy a kérdésed sajnos elveszett a figyelmem elől...mea culpa. Ha még fennáll a gond, akkor elgondolkodom rajta :) <br />Tényleg elnézést...<br />ÁdámKovács Ádám Károlyhttps://www.blogger.com/profile/16166749912538538164noreply@blogger.com