2013. július 15., hétfő

Bográcsállvány

Bográcsállvány

...meg egy kis agyvihar...


Ez egy kombinált bográcsállvány :)
A helyzet az volt, hogy volt egy bográcsunk. Szép fényes, állítólag inox :) Ellenben nem volt hozzá állvány. Apósom állította, neki van. Megtekintettem. Házi barkács, háromlábú alkotmány , meg is felelt volna, csak sajnos a bogrács nagyobb volt, mint amit a tartó elvisel, szóval nem úsztam meg, csinálni kellett egy állványt!  Persze vehettem is volna, de volt némi maradék vascsövem, hát gondoltam, miért is ne- Ekkor még gondolat sem volt ez a blog, ezért nincsenek képek a munkáról.

Terv

Volt még régről -tavaly vettük- egy grillrács a műhelyben. Gondoltam, olyan tartót építek, amivel ezt is használhatom. Kitalálhattátok, nem vagyunk komoly kertben főző emberek.

Itt álljunk meg pár szó erejéig, véleményt nyilvánítok: 

Igazság szerint nekem az a véleményem, hogy haladni kell a korral, amennyiben van értelme a haladásnak. A főzésre a konyha való! Jó dolog a bográcsolás, csak ne felejtsük el, hogy ez egy régi kényszerből jött divat, miszerint a juhászoknak, béreseknek nem volt konyhájuk, mikor legeltettek, mezőn dolgoztak hosszabb ideig, viszont szerettek volna mégis főtt kaját. Szóval a bográcsolás kicsit nekem olyan, mintha építenénk egy kinti pottyantós budit- ízes magyar szóval véce- és hobbiból azt használnánk, mert az baromi romantikus meg hagyományörző, és egyébként is közelebb kerülünk a természethez, mikor hessegetjük a legyeket :) Amúgy nem bírom az ilyen műanyag hagyományörző sznob embereket- most lehet rám haragudni meg utálni, de le*°%&#rom! Szerintem, ha úgy élnénk mint száz éve a vidékiek- persze volt abban jó is, félreértés ne essék- akkor járhatnánk pottyantós vécére nyáron, bilit vagy éjjeliedényt használnánk télen, ehetnénk minden reggel a szalonnát meg a zsíros kenyeret, mert csak az volna... Nyilván van, amit érdemes lenne átmenekíteni a régi időkből, de nem az uccára (sic!) tett virágos, ál-népművészeti pad meg a háznál tartott puli lenne a fontos- mer az hungarikum, nem számít, hogy még a gazdáját is zavarja (bocs, szeretem az állatokat, a felelőtlen, hülye embereket nem szeretem), hanem például a nyugalom, az otthoni kenyérsütés- egyáltalán a főzés, kedves modern háziasszonyok, vagy a normális öltözködés...
Bocsánat! Téma bezárva. XD

Szóval, magam műszaki ember vagyok, bár jelenleg faluban élek parasztok között - hangsúlyozom NEM földműves, tisztességes mezőgazdász emberek, hanem a szó pejoratív értelmezése!
Műszaki lévén nem érdekel, hogy bográcsállvány, kormánystucni, hajócsavar vagy coolegér. Az érdekel, hogy a tárgy amit létrehozok, kigondolok, megvalósítok, eltervezek :
  1. Hasznos legyen, 
  2. Ellássa funkcióját, 
  3. Lehetőleg szép, de mindenképp normális színű, alakú, formájú legyen
Ennyi. Ez a projekt is erről szól. Létre akartam hozni egy kombinált tartót, amin, ha akarok, tudok grillezni is, nem csak paprikás krumplit főzni. (A grillezéssel amúgy nincs gondom :D)

Mostmár öles léptekkel fogok haladni!
Méretvétel a bográcsról, rajz a táblára, bogrács lógatás tervezése, cigi :)

 Bográcsállvány tervezés dohányzás közben :)

Itt pedig rajzon modelleztem, hogy a felső része az alkotmánynak milyen szögben lesz jó. Aztán persze rá is gyújtottam :)
 Az elkészült műv(em). A csöveket méretre vágtam, és összehegesztettem. Aztán szép kék festést kapott, hogy ezzel is kifejezzem, ez nem hagyományos állvány :)

A képek alapján reprodukálható, dícsérhető és persze kritizálható is. Kinek mi esik jól...
Nekem megfelel és tetszik is.
Most megyek és rágyújtok.
Agyő!

Tartalomjegyzék

Zenék

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése