2016. május 23., hétfő

Ha nem indul a kisgép

Üdv az elvetemült egybegyűlteknek!

Nagy vonalakban összeszedtem pár hibát, amikkel már találkoztam négyütemű kertigép motoroknál. Ez itt inkább felsorolás és kicsi ötletadás, mint javítási segédlet, de talán segítségetekre lesz!
Szívesen veszem a kijavítást, ha tévedtem volna, illetve még jobb lenne, ha hozzászólásban írnátok hibákat, hibajelenségeket, és azok megoldásait, hogy okulhassak, okulhassunk belőlük!


Négyütemű kertigép motorok hibái

*** 
Mielőtt bármilyen hibát keresel, nézd meg az üzemanyagtartály kupakját!
Mindegyiken van valahol egy luk, ami néha el szokott tömődni, amiáltal a tartályban vákum keletkezik, 
így nem jut üzemanyag a porlasztóba! 
***

Árulkodó gyújtógyertya

A gyertyát mindig érdemes ellenőrizni. Kinézete utalhat a hibára! 



A jó gyertya egy jól működő gépben jól néz ki, ezt szerintem bárki felismeri. Semmi komoly lerakódás vagy drasztikus elszíneződés nincs rajta. 

A kormos gyertya túl dús keverékre utal vagy kezdődő gyűrűkopásra (pláne, ha már füstölő kipufogóval társul. ) 

Az olajos lerakódás a gyűrűk kopását vagy a szelepek elégtelen zárását jelzi. 

A fehér lerakódás általában a túlmelegedéstől alakul ki.

 

A hibákok : 


Nem indul

1. Nincs/ hibás gyújtás
Kivesszük a gyertyát, a pipát ráhúzzuk, a 'szikrázós' részét hozzányomjuk a motorblokkhoz és párat húzunk az indítókötélen. Ha van szikra, a gyújtás jó, ha nem, ellenőrizni kell! (Gyújtásbeállítást leírtam a Nyár, fűnyírás, Briggs bejegyzésben, ez a legtöbb motornál alkalmazható, bevált módszer.) A hiba a leállító rendszernél is lehet, ennek vezetékelését is ellenőrizzük!
Ha van szikra a motoron kívül, még nem biztos, hogy belül is lesz, a kompresszió miatt. Érdemes megkísérelni az indítást új gyertyával. Opcionálisan ellenőrizendő a gyertyahézag!

2. Nincs levegő
Az égéstérben levegő és üzemanyag keveréke ég el, tehát feltétel, hogy legyen tiszta, átjárható a légszűrő. Nem induló motornál mindig nézzük meg, mennyire koszos a légszűrő. Amennyiben szivacs és koszos, mossuk ki benzinben vagy mosószeres vízben, szárítsuk meg, majd olajozzuk- pár csepp motorolajjal összenyomkodjuk- és tegyünk próbát. Papírszűrőt meg lehet próbálni kiporszívózni, bár inkább cserés, hacsak nem mosható darab.

3. Nincs üzemanyag
4-5 rántás után nem induló gépnél ha kitekerjük a gyújtógyertyát, annak nedvesnek, benzinesnek kell lennie. Ha ez nincs így, azt jelenti, hogy nem jut el a nafta az égéstérbe. Ellenőrizzük, van- e üzemanyag a tartályban, az üzemanyagcső átjárható- e, valamint takarítsuk ki a karburátort. Többnyire a karburátornál szokott eltömődni valamelyik kis likluk, de ha nem úszós, hanem membrános a porlasztó, akkor megnyúló, elszakadt, esetleg letapadt membrán is okozhat ilyen hibát. Vagy a kupak, amit fent kiemelten leírtam :)

4. Döglött üzemanyag
A jelenleg benzinnek nevezett anyag szavatossága 3-4 hónap körül van. Próbáljuk meg a gépet friss benzinnel indítani!

+ Indítási kísérlet: Spricceljünk benzint a az égéstérbe vagy motorindítót a légszűrőhöz , és úgy próbáljuk meg :) 

Indul, de lefullad

1. Levegő vagy üzemanyag hiány, takarítsuk, ellenőrizzük a légszűrőt és az üzemanyag rendszert!
2. Nem megfelelő hőértékű, rossz hézagú, koszos, esetleg döglődő gyertya- ellnőrizzük, cseréljük!
3. Megnyúlt regulátorrugó, ellenőrizzük, cseréljük!

Nem reagál gázadásra

1. Részleges dugulás a porlasztóban, koszos légszűrő

2. A gázszbályzó bowdenje kiszőrösödött és akad vagy elkoszolódott a bowdenház, esetleg a szabályzó mechanizmus koszos, deformálódott és akad. Takarítani, ellenőrizni, bowdent és házát olajozni, szükség esetén cserélni!

Nincs benne erő, terhelésre gyengül

1. Nem megfelelő üzemanyag- levegő arány, kompresszió probléma az égéstérben (pl kopott dugattyúgyűrűk miatt), rosszul beállított és/vagy elmozdult regulátor(kar), rosszul beállított porlasztó, akadó tűszelep/ úszó.

2. Túl nagy a gyom a gépnek :)

Dadog, brekeg, akadozik a motor

1. Légszűrő, üzemanyagrendszer probléma, takarítani kell!

2. Regulátor probléma:  Ellenőrizzük a rugókat, nincsenek- e megynyúlva vagy elszakadva, ellenőrizzük a rugók csatlakozási pontjait, nincs e deformálódás a karon, lemezen.

Hullámzik a fordulat- pörög lassul- (angolul surging vagy hunting)

1. Karburátor probléma, nem kap elég üzemanyagot. részleges dugulás okozza, alapos tisztítás kell.

2. Regulátor elállítódás vagy helytelen beállítás- túl nagy a holtjáték alaphelyzetben a gépben lévő regulátorkerék és a kívül lévő kar tengelye között.

Melegen leáll, nem indítható vagy dadogósan járó motor

1. Rossz hőértékű vagy döglődő gyertya- cseréljük.

2. Döglődő gyújtótrafó- cserés sajnos...

3. Gyűrűk vagy szelepek gondja, macerás kideríteni.
 

Kéken/ fehéren füstöl a kipufogó

Olaj jut az égéstérbe, és el is ég a genyó :). Ennek oka a dugattyúgyűrűk kopása, ezeket cserélni kell!
Másik potenciális ok: A gépet előre vagy oldalra, a kipufogó irányába döntötték, emiatt olaj folyt a kipufogóhoz. Ez pár perc- max negyed óra alatt 'kiég' , és a füstölés abbamarad.

Kopogás a motorból üzem közben

1. Kevés olaj! Töltsük fel a gépet friss olajjal a gépkönyv alapján.

2. Túl magas fordulatszám, be kell állítani. A regulátorkaron többnyire van egy függőleges sor luk, általában egyikbe egy rugó van akasztva. Minél lejjebbi lyukba akasztjuk a rugót, annál alacsonyabb lesz a fordulat.

3.Hajtókar (csapágy) problémája, a dugattyúnál cserélni kell a csapágyat.

4. Kopott dugattyúgyűrűk, cserélni kell a gyűrűket.

Olajfolyás

1. Fentről lefelé: A lendkerék alatti főtengely szimering elment vadászni. Cserélni kell. Másik lehetőség: A lendkerék alatt elhelyezett szuszogószelep hibája, takarítani, cserélni kell+ olajszintet ellenőrizni.

2. Alulról a földre: Az alsó főtengely szimering elöregedett, cserélmi kell, vagy ha alul van az olajleeresztő nyílás, akkor nem húztuk meg eléggé a csavart, vagy tönkrement, vagy rossz az alátét (ha van).

3. Oldalt, a regulátorkarnál folyik- túltöltött olaj vagy túl magas fordulat, vagy tönkrement/ eltömődött a szuszogó, vagy tönkrement a tömítőgyűrű a regulátorkar tengelyénél. Olajszintet ellenőrizni, nem sok- e a motorolaj!

4. Oldalt, a szuszogószelepnél folyik az olaj- tönkrement a szelep, vagy túl sok az olaj, vagy túl magas a fordulatszám.

Berántáskor visszarúg (támadó kisgép)

Gyújtás időzítési hiba: nem megfelelő időpontban van a szikra. A hiba oka 90% ban, hogy a lendkerék elmozdult a tengelyen. Ennek oka, hogy a lendkerék ékje eldeformálódott vagy elnyíródott, ami pl akkor történik, ha a fűnyíróval követ vagy fatörzset próbálunk nyírni, vagy építési törmeléket rotálunk. Az ék cseréjével a hiba elmúlik.

Fűnyírás után szárad a fű 

1. Rosszkor vágtad: Sem reggel, sem délben nem ajánlatos gyakni a gyomot, mert a nyírás megterheli a növényeket, a nap meg kiégeti. A fűnyírás alkalmas ideje nyáron, melegben este 5- 6 óra, borús időben viszont bármikor lehet :) Azért koraeste, mert a következő hajnalon a pára, ami lecsapódik, az jó a gaznak és a fűnek.

2. A fűnyírókésed életlen, tépi és nem nyíja a füvet, ami megterheli a növényt. Élezni kell a kést! Metódját megtalálod a blogban :) 

Remélem, ha volt hibád, rátaláltál, és a megoldást is meglelted. Az én blogomban aki segítséget kér, többnyire kap is :)


Bónusz: 

Hogyan tegyük tönkre négyütemű kerti kisgép motorunkat? 


Ha magadra ismersz, az szomorú, de a lehetőséged megvan a változtatásra!
 Ha NEM így csinálod, akkor kezet foghatunk :)

1. Ne járasd be! 
Vedd meg a fűnyírót, tölts bele olajat nyírj ész nélkül mint a vadállat és véletlenül se cseréld ki az olajat! Így garantáltan lerövidíted géped élettartamát!

2. Ne tölts bele olajat! 
A fenének kell motorolaj a gépbe, majd keni a por meg az izzadtság! A kapálógép amúgy is talajkenéses...Lecserélni is csak négy öt évente kell...!

3. Ne cserélj olajat! 
Macera az olajcsere, úgyis keveset megy a gép. Nem számít, hogy koszolódik meg öregszik az olaj, nem kell vele foglalkozni!

4. Tartsd koszos tartályban a benzint! 
Nyugodtan önts benzint a motorodba bármiből, lehet ez szörpös kanna, étolajos flakon, rozsdás edény, kit érdekel! Ez csak fűnyíró, le van sz@rva!

5. Nyugodtan használd egész nap a motort, megállás nélkül!
Ne izgasson, hogy ezek a motorkák szakaszos üzeműek, és 20-30-40 perc után majd annyit kell őket pihentetni, mint amennyit kínoztad. Kinek van erre ideje, mikor kezdődik a híradó! Legyünk túl a melón, más nem számít! Egyébként is jó a blokkon tojást sütni...

6. Rotálj sódert, nyírj facsmetét! 
Nem számít, mi jön az utadba, spártai harcosként menj át mindenen a géppel! Meglesz az eredménye, garantálom!

7. A tiszta légszűrő úri flanc! 
Az a jó, amikor látszik a gépen, hogy használják, ezért feltétlen soha de soha ne öntsd ki a beszáradt port és homokot a légszűrőből! Ez azért is jó, mert a porszemcsék csiszolják a pillangószelepet és a hengert, így könyebb lesz majd indítani a gépet :)

8. Ne takarítsd a géped! 
Még ilyen hülyeséget, hogy takarítani a fűnyírót, kapálógépet? Minek, úgyis koszos lesz újra, meg a kenőanyagok is csak a port fogják. Legyen vége a melónak, aztán utánad a vízözön!

9. Ne tartsd karban a géped! 
Ugyan minek költenél SAE30 olajra, ha maradt a kocsiéból kétszer két deci két külön fajtából? Ugyan miért érdekeljen, hogy úgy kattog, mint egy KGP? Ééés az meg pláne le van sajnálva, hogy a légszűrő letört, az üzemanyagcső szivárog, a kasztni átrohadt, vagy hogy szegény motor olajfoltot hagy a padozaton....

10. Iktasd ki a regulátort! 
Hadd húzzon az a gép, legyen benne erő! Kösd ki vagy  csavard el a regulátorkart, szedd le a rugókat! Te úgyis jobban be tudod állítani, mint ahogy a mérnökök megtervezték!

11. Soha ne cserélj gyertyát! 
Ezt magyarázni se kell. A gyertya nem fontos, nem is mozog. Olyan, mint egy csavar a motoron, minek buzerálni? 

+1 Ha mégis gyertyát cserélsz....
...azt feltétlen közvetlen munka után, meleg motorblokknál végezd! Így ugyanis komoly az esély rá, hogy a gyertyával együtt 'kihajtod a menetet' is a blokkból, és aztán majd bármit bele tudsz hajtani, vagy beleverheted a fa............

Ha ezeket mind betartod, nevem a garancia, hogy hamarosan boldog kertigép- roncs tulajdonos leszel. Akkor majd öklöd az égbe emelve rázod, szidalmazod a kormányt, az égieket, a zsidókat, mert ugye mindenki hibás, a kínaiak, a tesco, az MTD, meg Kupa Mihály, csak te, csak te nem....Te sosem vagy hibás...

105 megjegyzés:

  1. Hello olyan problémám lenne hogy van egy tecumseh prisma 40 fűnyirom es nem lehet leallitani csak ugy hogy ha lehuzom a gyertya pipat

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Vedd le a burkolatot és nézd végig a trafótól jövő -vékony- leállító drótot. Vagy lecsúszott a saruja vagy elnyíródott. Ha oké, nézd meg azt a lemezt, ahova kapcsolódik- a karbi fölött- , hogy nem -e ott tört le vagy hajlott el a leállító- ez egy kis rugós drótdarab, ami leállításkor letesteli a trafót.

      Törlés
  2. MTD 40 PO és hasonló társaiknál ha nincs gyújtás... Gyertya és gyújtótrafó csere után hosszasan elmélkedve fedezem fel, hogy a gyújtótrafónak valójában három kivezetése van. Egy a gyertyához, egy a tekercs kivezetésénél közvetlenül a vasmaghoz gyógyítva és egy, a lendkerék fékhez megy. Amikor a fék rázár a lendkerékre, akkor egy érintkező letesteli a gyújtótrafót, hogy a leállításra kényszerített motor, már ne kaphasson több szikrát. Igen ám, de amikor a fékbovden annyira meg van nyúlva, hogy behúzáskor a fékpofa még éppen csak elengedi a lendkereket, de az érintkezőt a testhez zárva hagyja... komplett gyújtást lehet cserélni trafóval, gyertyával, akkor sem lesz szikra.
    Ez a hiba egyébként volt annyira aljas, hogy hideg gép esetében még nem volt gond az indítással. Csak a harmadik, negyedik fűgyűjtő ürítés utáni beindításnál volt az, hogy bárhogyan rágattam a jószágot, nem volt hajlandó beindulni. Gondolom némi hőtágulás rájátszott a dologra. Érdekes viszont, hogy üzem közben nem volt probléma, tehát a gép nem állt meg magától, holott szerintem letestelt gyújtás esetén ez indokolt lenne. Ez a titok talán sosem derül ki, mindenesetre akinél hasonló tünetek mutatkoznak, ellenőrizze azt a kis érintkezőt ott a lendkerék fék alatt, mert lehet, hogy akkor is letestel mikor nem kéne.

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Nagyon köszönöm a hozzászólást!

    VálaszTörlés
  4. Szia lenne egy olyan problemam hogy kormos a gyertya fustol nagyon nincs teljesitmeny az olajat nemreg csereltem le szinte alig mentem vele mar megint fekete es mintha egy kis benzin szagot ereznek benne egy HONDA GCV 135 4.5 rotacios kaparol lenne szo utanfutoval hasznalom fuvet kihordani ilyen aporsagokat .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Felteszem a légszűrőt ellenőrizted, és nincs tóltöltve olajjal, illetve nem volt megdöntve a gép. Érdemes megnézni ezt a videót a légszűrőről :
      https://www.youtube.com/watch?v=F-cu3gt44QU
      Ha nem légszűrő- sem egyebek-, akor szerintem sajnos a dugattyúgyűrűk kopása a felelős. A gyertya akormosságából feltételezhető, hogy már a szelepeknél is van lerakódva korom, ami nem megfelelő záródás okoz... Házilag is megoldható a gyűrűcsere, de eléggé szét kell szedni hozzá a gépet.

      Törlés
  5. Kedves Kovács Ádám Károly! Kedves hozzászólók!

    Briggs Sprint 375 gazdája vagyok. Már húsz éves is elmúlt ez a kis gép, és mindig sikerült megjavítani, ha valami baja volt. Most éppen az a helyzet, hogy nem akar indulni és erőssen visszarántja az indítózsinórt, majd eltöri a kezemet! "Nagy az előgyújtás, mert a lendkerék ék elnyíródott. Ki kell cserélni és jó lesz." - mondták a szakértő ismerősök. Szétszedtem, és semmi baja az éknek! Mintha gyári új lenne! Különben az is , mert rajta van a B&S gyári logója. Ezek szerint valami más probléma miatt rúg vissza! Itt most meg is álltam a szereléssel! Annak az éknek rossznak kellett volna lennie, de nem az baja! Mi lehet, amitől akkora előgyújtás van, hogy majd eltöri a kezemet? Arra gondoltam, hogy a túl szegény keverék miatt csinálhatja ezt a visszarúgást. Volt már ilyesmi korábban is. Dugulás lehet a porlasztóban, vagy valami más lehet a gond? Ennek a megoldásához kérnék segítséget! Köszönettel: Laci

    VálaszTörlés
  6. Kedves Laci!
    Tény és való, hogy az ilyen esetek 99 százalékában a lendkerék ék a ludas, illetve a miatta elmozduló lendkerék. Nem feltétlenül kell egyébként elnyíródnia az éknek, elég egy kis elmozdulás, hogy gondot okozzon.
    Azt nem tudom, hogy volt-e valami előzménye a dolognak, illetve az sem teljesen világos, hogy az említett túl szegény keverék miatt ilyen hibád volt-e már. Én még olyat nem tapasztaltam, hogy karburátor probléma okozott volna visszarúgást négyütenű gépen. Konkrétan sajnos nem mondhatom, hogy ez vagy az okozza a gondot, sajnálom. Ami előfordulhat: 1. A briggseken előfordul golyós indító, ez képes alattomosan tönkre menni.
    2. Esetleges szelepkopás, a szelephézagokat meg lehetne lesni, hogy állnak...
    3. Ha valami oknál fogva kevés a tengelyre helyezett súly, az is képes ilyen hibát generálni némely motoron, például ha a fűnyírót kés nélkül indítod.
    4. Van amelyik motornál van indítás rásegítő, ami esetleg tönkre tud menni. Ez annyit tesz, hogy bizonyos fordulat alatt nem engedi teljesen záródni az egyik szelepet. Hogy a te motorod ilyen-e, azt esetleg kód alapján- vagy persze szétszedéssel- lehetne kideríteni.
    Szerintem ha bármi kis gyanú is felmerült az ékkel kapcsolatban, akkor mindenképp próbáld meg kicserélni elsőre. Aztán eseleg állítsd be a hézagot a briggses bejegyzésben bemutatott sörösdobozos módszerrel, utána meg lesd meg a szelephézagokat.
    Üdv!

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Köszönöm a választ és a tanácsokat!
    Előzmény csak annyi, hogy utoljára a faterom használta. Fűnyírás után még rotálni akart, de nem indult neki. (Ez egy KF-04 kapa, fűnyíró adapterrel.)
    Rángatta, rángatta, majd leugrott a behúzózsinór a tárcsáról és beszorult a fémház és a tárcsa közé. Ezt megjavítottam, majd próbáltam berántani. Nekem sem indult és állandóan visszarántotta a kezem.
    Régebben is szokott ilyet csinálni. Ilyenkor mindig csináltam egy kisszervizet, (üzemanyagrendszer tisztítás, gyertyacsere, légszűrő, stb) aztán egyszercsak jó lett, de soha nem jöttem rá, hogy konkrétan mitől. Az ék meghibásodásának lehetőségről évekig nem is tudtam, pedig ez afféle típussajátosság. Tavaly ellenőriztem először, meg most, de nem találtam rajta hibát. Ma mégis kicseréltem.
    Megjegyezném, hogy a kúpos nagykuplung a motor és az adapterek között valamelyest védi a motort a hirtelen behatásoktól. Talán ezért nincs annyi ékdeformálódás, tengelygörbülés ennél a megoldásnál.
    Gyújtótekercs távolságot is beállítottam, igaz nem sörösdobozzal, hanem összehajtott papírlappal. Youtube-on láttam. Olyan 0,2-0,3 mm körül van most hézagmérővel ellenőrizve. Indítóracsnit is lecseréltem újra (golyós). Indításpróba holnap, és a szokásos karbantartás lesz végrehajtva megint.
    Ez az indítás rásegítő érdekes, de nem tudom, hogy ezen van-e ilyen. Gyenge motor ez, nem hiszem, hogy tettek volna bele. Ennek még utána kell járnom! Látok benne hibalehetőséget!
    A tengelyre helyezett súlyról meg annyit, hogy ha a kapán van a motor, akkor semmilyen plusz súly nem segíti. Sőt! A kuplung még fékezheti is valamelyest, ha nem emel ki rendesen.
    Szelephézag ellenőrzéshez szét kellene szednem? SV vezérlés. Ezt hagyom a végére...
    Abban is látok valami lehetőséget, amit a tengelyen lévő súlyról írtál. Mindent megcsinálok a szelepek kivételével, majd felrakom a fűnyíró adapterre (persze a kés rajta lesz). Így könnyebben fog indulni, aztán lehet tesztelni üzem közben.

    Köszi még egyszer! Üdv!
    Laci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Azt eddig nem tudtam, hoy kapálógépről- illetve uplungos gépről- van szó. Ezeknél kicsi az esélye, hogy a lendkerék ékje tönkremenjen :/
      Keresgéltem de érdemi dolgot nem találtam a problémáról, pedig engem is furdal a kíváncsiság. Azt találtam érdekességként, hogy ha esetleg túl sok etanol van az üzemanyagban, az okozhat olyat, hogy eltolódik a gyújtás, mert az etanol végett máskor történik az égés. Érdekes dolog! Próbaképp vehetnél máshol benzint, hátha tényleg van benne valami...
      A szelephézagokat oldalt tudod ellenőrizni, a szuszogó fedelet levéve, itt egy lopott kép róla:
      https://www.outdoorking.com/forum/uploads/usergals/2014/02/full-6412-15402-img_0549.jpg
      Ez pedig az indítás rásegítő (kompresszióelengedő ? , nem tudom hogy mondják a magyar szervizesek) :
      https://www.youtube.com/watch?v=tceKAAViC1c

      Törlés
    2. Szia!

      Köszönöm a képet és a videót! Hasznos lesz...
      Sajnos tovább kell keresgélnem, mert még mindig nem indul és továbbra is erősen visszaránt. Gyertya benzines, szikra van. Indítóracsnit, lendkerék éket cseréltem. Levettem a tankot, szétszedtem a polasztót, kipucoltam mindkettőt. Porlasztónál membránt, tömítést cseréltem. Még szivatógumit kell cserélnem, mert már kezd öregedni. Korábban szívőcsövet is cseréltem, mivel volt rajta egy repedés. Ekkor vettem le a mágnest is, de úgy érzem, sikerült megfelelően visszaszerelni.

      A benzin.
      Shell kútról való 95-ös benzint használok. Ugyanazt, mint amit a Suzukimba is tankolok. Jónak kell lennie! Az autóm bírja!

      Jut is eszembe! Régebben is szokott hasonlóan makacskodni indításkor, ilyenkor a szokásos porlasztó-gyertya rendberakás után, még olajat is szoktam cserélni és utána mintha megtáltosodott volna. Akkor most is kap új olajat! (Bár édesapám még most is röhög ezen, hogy azt gondolom, ettől majd megjavul!)
      De emlékszem, olyan esetre is, hogy oldalra elbillentve indítottam és láss csodát, könnyebben indult, mint a vizszintes helyzetében. Ha valamilyen módon sikerült elindítani, akkor utána képes volt akár egy teljes idényt hiba nélkül teljesíteni. Furcsa.

      Most itt tartok! Még jelentkezem!

      Üdv:
      Laci

      Törlés
    3. Szia!
      Azért a Briggs motor komolyabb szerkezet a Suzukinál :) Oké, bocs, hülye vicc volt XD Az üzemanyag is csak egy "érdekes" lehetőség, ami képes lehet gondot okozni. Egyébként saját tapasztalat: Ősöreg Opel Vectra B tovább és jobban megy a Volán kutas benzinnel, mint a Shellessel. Pedig elvben ugyan az a benzin, de mégis más. Még szagra is amúgy.
      A szörnyű dolog ebben a hibában- leszámítva, hogy nem ismerem az okát- az, hogy nagyon összetett hibafeltárás szempontjából. Ahogy írtad is, csodás gyógyulások történtek szinte ok nélkül...
      Én csak a működésből tudok kiindulni: Normál esetben berántáskor olyan lendületet kell, hogy kapjon a gép ami legyőzi a kompressziót, és ezt ugye időzíteni is kell ráadásul. Ez azt is jelenti, hogy ha bármilyen okból nem megfelelő az indítás sebessége vagy az időzítés, akkor az üzemanyag elégése (vagy összenyomása) nem a gyárilag tervezett időpillanatban/ fogaskerék-dugattyú-szelep álláskor következik be. Ezért ránt vissza, ez biztos. A nagyon nehéz dolog az, hogy ezt hogyan lehet kideríteni. Érdekesség: A minap az egyik fűnyíróm kihúzta az indítót a kezemből, miokr indítani akartam. Hihetetlen, de a kése meglazult, ez okozta a problémát. Ez a pár tíz deka, ami hiányzott a tengelyről a lendülethez...Szóval szerintem nálad sem nagy a dolog, amivel baj van, csak sajnos alattomos.
      Epekedve várom a fejleményeket, remélem hamarosan ki fog derülni, hol is van a boszorkányság a gépben :)

      Törlés
    4. Szia!

      Ott a pont az előző hozzászólásodban! Az indítás sebessége, lendülete.
      Sikerült, elindul a gép! Végre!
      Még vettem hozzá egy új cuclit (szivató gumi bigyó). Beszereltem, megszivattam, aztán pöffent egyet, majd semmi...
      Nem adtam fel! Arra gondoltam, hogy most már minden jó, csak a megfelelő indítási lendület kell neki. Meghuzigáltam kis gázkarállással, semmi, majd rátoltam maxra és lendületesen megrángattam. Ez kellett neki! Elindult. Járattam egy kicsit, leállítottam, majd később újra megpróbáltam elindítani. Azóta többször sikerült újból elindítani. Érdekes, mert a fateromnak először nem sikerült. Olyan lányosan huzigálta, mert félt, hogy visszarántja a kezét. Én indítottam újfent, egy hirtelen, gyors rántással. Most már megy neki is.
      Úgy érzem, a behúzó részt is rendbe kéne raknom. Olyan lagymatag. Nincs elég rugóerő. Lassan húzza vissza... Biztos ez is számít a behúzásnál. Most már csak azt nem értem, hogy miért nem pöffent többször az indítási kísérleteknél? Adtam neki az anyagot rendesen.

      Köszönöm a segítséget! Minden jót kívánok!

      - Laci

      Törlés
    5. Szia!
      Remek, gratulálok! Ez is egy ilyen Deus ex machina jellegű gyógyulás, de a lényegen ez nem változtat. Felmerül a kérdés, hogy akkor esetleg nem is volt baja ? :D Minden esetre az, hogy rendberaktad, amit rendberaktál nyilván hozzásegített a sikerhez, és érdemes volt megtenni, illetve tanulságos is- nekem legalábbis mindenképp- hogy mennyire tévútra vihet, ha a félelem vezérel (félt Faterod a visszarántástól, de lehet, hogy benned is volt ilyesmi, akár nem tudatosan. Érdekesség: Ha az ember fél attól, hogy szereléskor megrázza az áram, akkor ösztönösen jobban izzad. Az izzadtság sós, aminek következtében a bőrünk jobban vezeti az áramot, vagyis ha megráz az áram, akkor "jobban" megráz, mintha nem félnénk töle. Emberek ezreit vezeti félre nap mint nap a 'jobb félni mint megijedni' elv. Amúgy bocs a kitérőért, de szeretek mellébeszélni :) )
      A berántó rugóján tudsz feszíteni, azt érmes lesz megtenned. Talán írtam a berántóró a Briggs es bejegyzésben, de ha nem világos, találsz videót róla, vagy megkérdezhetsz engem is :)
      Ha esetleg tényleg lassabban próbáltátok indítani, mint amit szeretne a motor, akkor elképzelhető, hogy nem volt elég kompresszió az égés kialakulásáoz, és ezért nem pöffent. De lehet, hogy egyszerűen hiányzott a gépnek a törődésed :) A lényeg, hogy most jó, őszintén örülök a sikerednek!
      Legjobbakat Neked is!

      Törlés
  8. Hello menet kozben le alitotam bvs 143 funyiromat oldalra dontottem es mar azota besem indul cikra sincs ha van is nem ahol kelene.. szerintetek mi lehet a baj ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ha a kipufogó felőli oldalára döntötted, akkor olaj folyhatott a szelepekhez, és ez okozza az indítási problémát.
      Ha szikra nincs, akkor a gyertyakábelt és a leállító kábelt kell ellenőrizni, de ez a hiba vélhetőleg nem függ össze az oldalradöntéssel.

      Törlés
  9. Szia! Èl még a forum?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Szóval jár még erre valaki! :) Szuper! :)
      Nekem lenne egy olyan problémám hogy (hát ha tud valakit valami megoldást) : van nekem egy 26ccm 2 ütemű RC autóm. Olyan mintha a fukasza motorja kb. Egyik nap inditottam pöci röfi de! le os ált. Azóta nem tudom beindítani. Szikra van az üzem anyag 50es keverék friss benya a csövek nincsenek eldugulva megnéztem kipufogot takarítottam a karbit átfújtam fektisztitoval de semmi. Tettem a gyertya alá közvetlen benzint semmi. Fújtam bele hidegindítót semmi.
      Valaki hasonlóval találkozott? Vagy megoldást tud esetleg valaki?

      Köszönöm élőre is!

      Törlés
    2. Szevasz! Mivel a saját "blogom", illik erre járnom :)
      Na, én még nem láttam ilyen csodajárgányt, de valamit konyítok a motorkákhoz. Próbáld meg egy új/ másik gyertyával. Előfordul, mikor kezd tönkremenni a gyertya, hogy kívül van szikra, de behajtva, nyomás alatt már nincs.
      Ha nem oldja meg a gondod a gyertyacsere, akkor lehet vadászni különféle hibákra. Mivel kétütemű a gép, elképzelhető például a főtengely szimering hibája is. Nem tudom mennyire erős az istened, szét tudod/ akarod-e szedni a motort, ha "komolyabb" a baj...
      Mese a kétütemű motorról: Első ütemben szív és sűrít, második ütemben gyújt és kipufog. Felteszem tudtad, de a hibakeresés szempontjából jobb tisztázni :) Namost, ha benyomtál benzint és hidegindítót is, akkor az azt jelenti, hogy vagy a gyújtással vagy a kompresszióval lesz a gond. A gyújtás problémája lehet a gyertya, de akár a gyújtótekercs hézagja, vagy egyéb ok is. A kopmpresszió elmehet a kopott dugattyúgyűrűknél vagy a szimeringeknél is. Remélem nem keserítettelek el :)

      Törlés
  10. Szia!
    Nem keserítettel el! :)
    Egyenlőre bizakodom hogy csak a gyújtás bár próbáltam másik gyertyával de az sem hozta a várt eredményt. Szimering csere vagy esetleg dugattyú gyűrű cseréje nagyon macerás?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Macerás mindkettő, eléggé szét kell hozzájuk szedni a gépet. Figyelj, vigyük át a beszélgetést a mailemre > modder151@gmail.com < és küldj pár képet, meg ha tudsz, akkor típust, érdekelne (mostmár :) )a motor. Megmondom őszintén, bár gyanús a kompresszió, én elsőre nem esnék neki az alkatrészek cserélgetésének. 'mezei' kétütemű motor be szokott indulni kopott gyűrűvel meg rojtos szimeringgel is, én mást gyanítok. Nem történt valami ezzel a géppel? Berántáskor nem érzel furcsaságot, mint például nagyon kicsi vagy esetleg nagyon nagy ellenállást? Ha kiveszed a gyertyát és úgy megrángatod, akkor nincs valami furcsa hang a hengerből? Esetleg nem tocsog benne az üzemanyag? El tudom például azt is képzelni, hogy elmozdult a lendkerék és elállítódott a gyújtás...

      Törlés
  11. Szia kérdésem lenne briggs Qantum 45 kertikapa indítás után 20-30 másodpercet működik utána várni kell hogy le hüljön és megint csak 20 másodpercet működik.Gyertya cserélve karburátor tisztítva és a hiba nem szünt meg, mi lehet a hiba oka?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Miből gondolod, hogy a 'lehűlésre' kell várni? :) Inkább örüljünk, hogy jön a tavasz XD
      Figyi, nem 100% de általában karbi gond szokta az ilyen jellegű hibát okozni. Valahol részleges dugulás van, ezért nem folyik elég gyorsan a benzin. Indításkor még van bőven, aztán elhasználja a gép, leáll, és amíg nem jut elég a karbiba, addig nem indul- legalábbis szerintem.
      Itt egy YT videó, ezt nézd meg, és takarítsd ki újra a karbit!
      https://www.youtube.com/watch?v=pFpXEAiq37Q
      Majd reflektáj, hogy lett-e eredmény!

      Törlés
  12. Szia és üdv mindenkinek!
    A problémám a következő vettem egy honda gcv 135 tipusú fűnyíró motrot használtan,karbi tisztítva, szelephézag rendben lendkerék ék a helyén szép tiszta mindene, van kompresszió üzemanyag el jut a gyertyáig de! nem indul:(kis üzemanyagot juttatok a hengerbe pöffen egyet visszaránt(támad) és a légszűrőnél távozik a füst:(
    Valami ötlet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos. Ez ugye elölszelepelt motor. Megbontottad elöl és megmérted/ ellenőrizted a hézagokat? Működőképesként vetted ezt a motort?

      Törlés
  13. Szia.

    Van egy McCulloch MFT85 750CR rotációs kapám, amibe, szánom bánom de megpurcant a benzin. Szétszedtem a karbit, kimostam a tankot, vettem bele 100-as benyát, lévén ez nem legyen gyakori jelenség de nem lett az igazi. Beindul, jár, de nem egyenletesen. Felpörög aztán fuldoklásba kezd és így tovább. Szétszedtem még egyszer a karbit, újra tisztít, kompresszorral megfújkál, fecskendővel a kis furatokon benzint nyomattam neki és át is folyt szépen, szóval dugulás nincs. Van esetleg ötleted, hogy mit nézzek meg? A szomorú, hogy a hibajelenség egyáltalán nem változott. Legalább romlott volna a helyzet, akkor tudom, hogy jó helyen kotorászok de semmi. Már azon is gondolkodtam, hogy nem is a beposhadt benzin miatt van ez a hiba.
    Előre is köszönöm.
    Laci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Laci!
      Én pont ebben a "cipőben" járok mint te. Szétszedtem a karbit, kipucoltam, kapott friss mindent, gyertyával, pipával egyetemben. Be is indult 16 év állás után, ment is szépen, majd elkezdte amit tapasztaltál te is a sajátodon. Felpörög, aztán fuldoklik, aztán megint megy majd megint fullad.... a regulátorra gyanakodtam, azaz gyanakszom. Aztán be sem akart indulni, megint szédszettem a karbit, megpucoltam, ezután beindult tip-top.. de 5 perc után megint elkezdte a fuldoklást. Szóval inkább arra gondolok, hogy valami a karbiban még mindig van. Szédszedem megint, átfújok mindent. Ha rájövök akkor írok majd, hogy mi lehet a megoldás. Gondoltam még regulátor rugó cserére is. Érdekes, hogy ha el kezd fuldoklani és a szivatót ráhúzom akkor megoldódik a gond, de persze egy idő után túl dús lesz a keverék és az a baja. Üdv. Ati.

      Törlés
  14. Szia!
    Mivel nem 100-as benzin való bele, így első lépésként vegyél bele 95-t!
    Ezzel járasd egy kicsit, hátha alapon. Ha nem jön helyre, akkor írj és elgondolkodom a dolgon/ utánanézek a gépnek. Rendben?
    Egyébként létezik üzemanyag stabilizátor, amit beleöntesz a benyába és nem romlik olyan gyorsan.

    VálaszTörlés
  15. Üdv!
    Nos igen a motrot "kiskosárban" alkatrésznek vettem/a trafó kellett volna belőle de idő közben megoldódott/és összepakoltam(dugattyú főtengely egyben volt) át néztem mindent(szerintem mindent) de sérülést kopást nem látok rajta. Fűnyírón teljesített szolgálatot de a régi tulaj szerint ingadozott a teljesítménye és szerelésbe fogott:(majd idő hiányában inkabb vett egy másik fűgyepálót.Én is fűnyíróra szeretném a motrot:)

    VálaszTörlés
  16. A szelephézagot mértem(0,20 kipufogó-0,15szívó szelepnél)
    Sajnálnám darabokban hagyni.
    Üdv:Berber

    VálaszTörlés
  17. Bocs a fenti két bejegyzés még mindig a honda 135ös.
    Üdv:Berber

    VálaszTörlés
  18. Aha. Figyelj, van egy motorom, működik, szétszedem azután úgy hagyom... Szerinted ez így szent? XD
    Sosem fogom megérteni az ilyen eladókat/ embereket.
    Az lesz, hogy utánanézek, mert szerintem egyszerű dolog lesz a gond, karbi vagy regulátor. Te is nézelődj!
    https://www.manualslib.com/manual/1014763/Honda-Gcv135.html

    VálaszTörlés
  19. Tudm tudom "kiskosárba" motrot venni de egy (új) trafó áráért adta az egészet és mivel nem kellet a trafó így gondoltam majd én életet lehelek bele.
    Köszönöm nézelődök!
    Üdv Berber

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem. Figyelj, úgy próbáltad az indítást, hogy nem a gyertyához nyomsz anyagot, hanem a légszűrőhöz? Tehát légszűrő le, bespriccelsz indítót vagy benzint. Úgy indul rendesen?

      Törlés
    2. Üdv sajnos csak a hétvégén tudok vele foglalkozni, légszűrőn keresztül még nem próbáltam de a következő lépés az lesz.

      Törlés
    3. Remélem úgy indul, mert akkor sejtem mi a gond :)

      Törlés
    4. Levettem a légszűrőt(előtte ellenőriztem az éket a gyújtás nincs elállítódva)benzin bespricceltem 3ik rántásra visszarántott aszthitten letépi a kezem:(. Még párszor megpróbáltam egyszer még visszarántott de inkább a karbinál pöffent el a benzin. Sajnos semmi hajlandóságot nem mutat az üzemelésre ez a visszarántás gyujtás problémát jelez de ha kiveszem a gyetyát szikra van(2 db gyertyával is próbálom) még nem adom fel.

      Törlés

    5. Igen, gyújtás- időzítés gond, ha a lendkerék retesz ép.
      Baromi bonyolult szerkezet ez, ahogy én látom. :)
      Ezt nézd meg, kifejezetten az ötös hozzászólást!
      https://www.lawnmowerforum.com/threads/honda-gcv160-mower-kickback-when-starting.39306/

      Törlés
    6. Ahogy én látom, ezen a részen lesz a hiba:
      https://www.cmsnl.com/honda-gcv135n7e114zm01e4_model23188/partslist/E-10.html#.XoC_YrlcPbQ
      Vagy a dekompresszor- az a rugószerű sz*r, vagy az időzítés, vagy a mittudomén :D
      Egyre biztosabb vagyok benne, hogy nem veszek Hondát XD Ki is megyek mindjárt a kertigép tárolóba, és megsimogatom a füstölős, leharcolt Tecuseh- ket XD

      Törlés
    7. "Kelj fel és járj";) bocsánat az fenhéjázós idézetért DE IGEN a dekompresszor teli találat a vezérlőtárcsán lévő "bütyök" nem ért hozza a szelep mozgató karhoz(bocsánat de hobbi szerelő vagyok a szak szavakat (még) nem vágom) a vezérlőtárcsa alá tettem 1mm hézagoló alátétet(lehet hogy eredetileg is kellet volna) ill.a "bütyköt" felszorítottam az önzáró alátéttel.Benya légszűrőn és 2ik rántásra ketyeget mit a Safhauzen. Itt kell védelmembe venni a Hondát a faternak ugyan ilyen van kapáló gépen 4-5hónap pihi után is 3-4rántásra indul nem is enged senkit az öreg a közelébe.

      Törlés
    8. Nos, akkor gratulálok a javításhoz, kedves Frankenstein doktor XD
      Elfogadom a "prókátorságod" , szerintem is jók a Hondák :)
      Magam is hobbi szerelő vagyok, csak roppant magabiztos :D

      Törlés
    9. Ajjjjj kicsit korán örültem(de a dekompresszor rossz volt) szóval felraktam a légszűrőházat beindul de nem pörög fel, matattam a karbi környékén és a regulátor nem működhetett rendesen de beindult és alapon ketyeget aztan hirtelen megjavult és gázadásra is reagált majd leált és most már csak bespricre indul el de le is áll mikor elfogy a bespriccelt anyag:(pénteken szétkapm a karbit.

      Törlés
  20. Szia Ádám.

    Töltöttem bele normál 95-ös benyát, plusz az alapjárat állító csavar alat is kitisztítottam azt a biszbaszt. Most alapjáraton és alacsony fordulaton jónak tűnik, kivéve ha használom/terhelem. Magas fordulaton ugyanúgy ingadozik a fordulat és durrog is. Két másik gyertyával próbálva, ugyanúgy viselkedik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Legalább van némi előrelépés :)
      Kitakarítottad a 100-as benzint a csere előtt? Ha nem, az is okozhatja a durrogást esetleg, szóval elsőre azt mondanám, még egy takarítás, ha nem volt...
      Négyüteműek ritkán durrognak. Ha a karbi tiszta, akkor vagy karbi- sok benzint kap-, vagy gyújtás -időzítés- gond lesz szerintem. Megmondom őszintén, nem ismerem a gépedet. Ha van állító csavar a karbin, én azt tekergetném először (apropó, légszűrő nélkül is ugyan olyan? ). Utána ránéznék a gyújtásra, nincs- e elállítódva. Ha nem jutsz előrébb, majd nézek valami "segédletet" , hogy lássam, mivel is állok szemben :D

      Törlés
  21. Ki lett takarítva, és járatva is a 100-as. Nem láttam állítási lehetőséget a karbin, a gyújtáshoz azért nem nyúltam még mert tudott hiba volt a benzin gond, és azóta csinálja a galibát. Most valamivel jobb, de használni nem lehet. A Regulátor rugónál is matattam kicsit de csak rosszabb lett mikor átraktam másik furatba a rugót. A tankban nincs szűrő elvileg, azt is megnéztem nehogy az szivasson. Most egy haveromnál van, Neki jobb felszereltségű a műhelye, és jobban is ért hozzá mint én. A jövő héten visszaviszem haza, ha időm engedi szenvedek vele, csinálok fotókat, kommentekkel. Talán újra végiggondolva az egészet jön valami ötlet. Ja és levegőszűrő (olajos tartály, felette szivacs) nélkül sem volt változás. A szívóoldali tömítést még valamikor a 4. szerviznél elszakítottam, azóta vágott van rajta (szépen kivágva a furatoknál is) már folyamatban van az új veszerzése. :)

    VálaszTörlés
  22. Majd írd meg, mi történt. Ha nincs előrelépés, akkor valamit kitalálunk!

    VálaszTörlés
  23. Kedves Ádám!

    A tanácsodat szeretném kérni 2 hibajelenség megoldásához. Egy Tecumseh Centura Lx 55 motorral szerelt kapálógépem van. Egyik esetben a gép hidegen indul, megfelelően jár, nem füstöl.
    Kb 10 percig jó erőben van, aztán hirtelen leesik a fordulat, elmegy az ereje, ha nem húzom be a kuplungot akkor le is áll. Behúzott kuplunggal, alapjáraton elketyeg, de nagyon vérszegény.
    Új gyergya, légszűrő és friss gyári olaj van benne. Kb 20 perc pihentetés után újra kezdődik a játék.
    Más esetben pedig sokszor dadog, erőtlen és rengeteget fogyaszt.
    Nem tudom van-e összefüggés a kettő között.
    Köszönöm, ha tudsz valami tippet adni megoldásra, javításra.

    Attila

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Attila!
      Szerintem a két hibajelenség forrása azonos.
      Van pár dolog, amit meg lehetne nézni. Elsőre, hogy mennyire koszos a motor. A burkolat alatt össze tud gyűlni a mocsok, az meg elég jól megakadályozza a légáramlást, és izzadtan te sem szeretsz dolgozni, szóval én ezzel kezdeném.
      Másodjára megnézném leálláskor- tehát járatod, és mikor leáll- hogy van e rendesen szikra. Zsigerből gondolom kitekernéd a gyertyát, de én ezt meleg motornál nem javaslom. Helyette másik gyertyával és egy segítővel kéne megvizsgálni, mert a dadogást és melegen leállást okozhatja döglődő gyújtótrafó is.
      Harmadjára alapos karbi tisztítás kellene, az is simán okozhatja ezeket a tüneteket. Meg persze egyebek is, de ne fessünk a falra senkit!
      Negyediknek a szuszogó szelep takarítását említeném- ezt mondjuk csak biztos ami biztos alapon, mivel a hiba nem konstans-, nem tudom, hogy ezen a motoron oldalt vagy a lendkerék alatt van-e.
      Sok sikert! Ha van vagy nincs előrelépés, majd írd + ! :)

      Törlés
    2. Kedves Ádám!

      Még azelőtt, hogy írtam volna neked teljesen letisztítottam a gépet. Szeretem ha rendben van.:) A karbit, legalábbis a fúvóka nyílásait és a benzintartó alsó részt átnéztem, kitakarítottam. Egyelőre ott járok, hogy ma a téli leállást követően elsőre elindult. Sajnos azonban szörnyű 'csattogó, durrogó'hangja van. A fordulatot szépen tartja, de szerintem túl sok üzemanyagot kaphat. Korábban is észrevettem már, hogy 1 tank benzinnel nagyon hamar végzett. Így viszont nem volt szívem tovább kínozni. Van-e valamilyen mód a benzin levegő arány beállítására, vagy milyen más esetleges elállítódás, dugulás, stb okozhat még hasonló tüneket?
      Köszönöm: Attila

      Törlés
    3. Kedves Attila!
      Nem tudom, megoldható lenne -e valami hangfelvétel a gépzenéről. A durrogás "rendben" , de a csattogás az elég rossz jel az álmoskönyvek szerint...
      Sok üzemanyagot koszos légszűrőtől (ez nálad kilőve), vagy kopott üzemanyagszeleptől szoktak fogyasztani. Meg esetleg, ha túl magas a fordulat.
      Ez lenne a karbid, ha minden igaz:
      https://www.motoruf.com/n/partslists.html?id=539649&version=2
      Amint látod, cserélhető a tűszelep, és az ő fészke is, és mindkettő képes elhasználódni. Le kéne venni a karbiról az üzemanyagcsövet- ami a tartálytól jön- és rátolni egy hosszabb csövet, amibe bele tudsz fújni. A porlasztó csészéjét szintén leveszed- és akkor akár a tűszelepet is meglesheted, ha van kedved precízkedni fejjel lefelé :)-, fújod a csövet és feltolod az úszót. Azt figyeld meg, hogy rendesen, könnyen zár-e a feltolt úszó. (Azt gondolom tudod, hogy felfelé tolva az úszót zár, lefelé engedve pedig nyit a tűszelep) Abba gondolj bele, hogy ezt az úszót az üzemanyag/ folyadék/ mozgatja, tehát kicsi erő kell a záráshoz, hogy jó legyen a szerkezet.
      Szóval elsőre ezt javaslom, majd megírod a tapasztalatokat.

      Törlés
    4. Kedves Ádám!
      Bingó! Újból szétszedtem a karbit minden elérhető lyukat átmostam, kifújtam sűrített levegővel. Gyanús, hogy a úszó nem zárt le korábban rendesen, most igen. Az üzemanyagcső görbületében is sok lerakódás volt, azt is jól átmostam.A regulátor kar -pillangó szelep összeköttetést is alaposan átmozgattam, megfújtam WD40-el. Az alábbi dokumentumnak megfelelően ellenőriztem a működést. http://www.wfmfiles.com/download/Tecumseh_Carburetor_Repair_&_Governor_Adjustment_Guide.pdf. Vettem még 1 gyertyát, hogy ellenőrizhessem a szikraképzést meleg állapotban(mert korábban ilyenkor teljesen legyengült a motor). Sajnos az RJ17LM gyertya helyett csak RJ19LM-t kaptam, de utólag megnéztem, a gépkönyvben mind a kettő támogatott. Így most a nagyobb hőértékűvel próbáltam ki először. Elsőre indult, szépen egyenletesen jár, ahogy a nagykönyvben... 10 perc járatás után sem tapasztalható semmi gyengülés. :-) Véleményem szerint a gyengülés adódhatott abból is, hogy túl sok anyagot kapott, ami miatt túlmelegedett a motor. A magas hőmérséklet miatt lehet, hogy RJ17LM alacsonyabb hőértékű gyertya vagy a trafó nem tudott már olyan szikrateljesítményt leadni. Mindenesetre egyelőre minden szép és jó. Köszönöm a tippeket, nagyon hasznosak voltak! (Most törhetem a fejem, hogy mi mással ütöm agyon az időt a 'MARADJ OTTHON' projekt keretében. :-) ).
      Köszönöm, és minden jót!: Attila

      Törlés
    5. Kedves Attila!
      Gratulálok a sikeredhez, osztozom az örömödben!
      Köszönöm, hogy megosztottad a könyvet, és a tapasztalataidat, sokaknak hasznos lesz, én is tanultam belőle!
      Akkor most a #maradjotthon keretében használd a gépet, rotálj fel, amit tudsz és vesd be :) Hasznos lesz még az idei évben a saját termés!
      Minden jót!

      Törlés
  24. Tiszteletem. A Honda gcv 16o leállt és azóta nem indul már mindent elkövettünk vele. Mi lehet a hiba? A választ előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Én a Hondákhoz kevésbé értek, de azért ... Volt- e előzmény, mikor, hogyan állt le? Szikra van? Másik gyertyával próbálták? Indítási kísérletek után a gyertya nedves vagy száraz? Hidegindítót bespriccelve (légszűrőhöz) reagál valamit?

      Törlés
  25. Szia lenne egy problémám. Üres tankal elraktam a fűnyírómat most előszettem friss benzin új gyertya légszűrő tiszta karbi nincs eldugulva szikra van a gyertya benzines. Nem indul sehogy. Mi lehet a baj? Köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Roppant érdekes helyzet. Elsőre azt mondanám, hogy fogalmam sincs. Ha tényleg tiszta a karbi és új a gyertya, és a legutóbbi leállításkor nem volt gondja, akkor ez kb lehetetlen.
      Próbáltad motorindítóval, a légszűrőhöz benyomva? Egyébként az indítgatásra reagál valamit? Azt írtad, hogy nedves a gyertya. Mennyire? Arra gondolok, hogy esetleg felakadt az úszó és nem zár a tűszelep, ezért talán túl sok benzint kap. Ezt is nézd meg még egyszer!

      Törlés
  26. Sziasztok! "Sprint-es" Laci vagyok. Egy korábbi hozzászólás gazdája.
    Hosszú ideig zárolt aggregátor motorokat kellett karbantartani/újra üzembe helyezni még anno a seregben. Némelyik gép évekig volt zárolásban, de ezeket is el kellett indítani. (hadrafoghatóság!) Következő metódus volt használatban: gyertya kiszed, fecskendőböl kis motorolaj bespriccel, megjárat párszor, ezután egy kis benzin befecskendez, gyertya visszaszerel, gép indítás. Esetek 99 %-ban működött. Persze üza. bele volt töltve, csapok nyitva, gyújtás rajta, meg ilyenek... A maradék 1%-nál már korábban is meglévő alkatrészhiba volt, vagy az üzemanyagrendszert kellett megtisztítani a kosztól, lerakódásoktól. Remélem használható bejegyzés volt, hosszú állás utáni motorindításhoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szevasz "Sprint-es" Laci! :)
      Nagyon köszönöm, ez hasznos lesz még sokaknak!

      Törlés
  27. Tisztelt Kovács Úr!
    A Honda GCV 160 karburátorból ömlik a benzin. Mi lehet a probléma?
    Előzmények: a motor nem indult, a karburátor szét szed-össze rak-motor beindít a levegő szűrő megtelt benzinnel, karburátor megint szét szed-benzincsőbe bele fúj-tűszelep vissza zár-össze rak-benzin megint folyik. Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel S.Sándor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tisztelt S.Sándor!
      Én a Hondákhoz nemigen értek. Általában viszont a tűszelep zárása nem megfelelő, ha sok benzint kap a gép. Először ezt kéne megnézni.
      A csészét leveszi a porlasztóról, kinyitja az üzemanyagcsapot, és kézzel feltolja az úszót. Ebben az állapotban zárnia kell a tűszelepnek. A művelet során némi üzemanyag ki fog folyni a gépre és a talajra, erre készüljön fel.
      Ha a hiba azután jelentkezett, hogy szétszedte a karbit, akkor az is lehet, hogy esetleg valamit nem sikerült pontosan összerakni.
      Ha emiatt szedte szét, akkor esetleg elképzelhető, hogy az automata "szivató" adta meg magát. Ez:
      https://www.youtube.com/watch?v=oodVKUYGync
      Kerestem két videót a porlasztóról, ezek alapján esetleg újra meg lehet próbálni szétszedni és összerakni, remélem sikerül!
      https://www.youtube.com/watch?v=PNB-qjk1lZE
      https://www.youtube.com/watch?v=_cknDXc2b8Y

      Törlés
    2. Tisztelt Kovács Úr!
      Köszönöm a tanácsot. Nagy valószínűséggel lehetett valami kosz a tűszelep alatt, mert a csésze levétele és némi benzin kifolyatás, valamint az összerakást követően normálisan működött a gép.
      Köszönettel. S. Sándor

      Törlés
    3. Tisztelt S.Sándor!
      Nagyszerű! Gratulálok a javításhoz, ennél nagyobb baja sose legyen a gépével!
      Minden jót!

      Törlés
  28. Kedves Kovács úr!
    Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a baja az Einhell Royal rotakapámnak ha a testvérem úgy hadználta hogy nem tett bele olajat ,egyszer megált és azóta nem lehet berántani mintha beált volna a motor .Érdemes-e szervízbe vinni ,megéri-e ,esetleg megtudom-e magam javítani ?( négyütemű)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Akela!
      Ne haragudjon, nem bírom megállni: Kipling, vagy az együttes után? :)
      Royal Einhell? Esetleg BMH 40?
      Nos, olaj nékül besül a dugattyú, esetleg még a hajtókart is el tudja törni a gép. Elviheti szervízbe, de nem lesz olcsó, ha egyáltalán vállalják, ráadásul ha nem 'megbízható' szervíz, akkor bármilyen belső hibát ráfoghatnak erre...és röpködnek majd a nullák :/
      Ha felkészült- már szerszámilag- és van bátorsága, szétszedheti, és talán meg is tudja csinálni. A javíthatóság attól függ, hogy pontosan mi történt a gép belsejében, de ezt csak bontva lehet kideríteni... Sajnos alkatrészt/ dokumentációt elég nehéz szerezni hozzá, arra készüljön.
      Érdeklődve várom, mit fog tenni :)

      Törlés
    2. Köszönöm válaszát ( amúgy együttes)

      Törlés
  29. Tisztelt Kovács úr!
    Fieldman FZR 4616-B fűnyíróm van, remek készülék, de ma sajnosn rámentem vele egy rejtett, korhadt (kivágott) tuskóra, leállt azonnal. Utána nem akar elindulni, néhány rántás után nagyot éleset durran, egyet (nem mondanám hogy "visszarúg", csak nagyot szól). Azt gondolom, amiket hibaként ír, hogy talán a gyújtásidőzítéssel van a baj, elmozdult a lendkerék ékje. Lehet ezt házilag javítani cserélni, vagy csak szervízben?
    Köszönöm a választ előre is, Korsós Zoltán

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zoltán!
      Ilyenek ezek a korhadt tuskók...sajnos sok van belőlük...
      Valószínűleg- kb 95%- , hogy a lendkerék ékje deformálódott. Ezt a gépet nem ismerem, keresés alapján csak azt látom, hogy OHV motoros. Viszont általában az ék cseréjét el lehet végezni házilag. Felülről kell lebontani a burkolatot, majd a lendkereket leszedni, megvizsgálni az éket, és beslattyogni vele valamiféle gépalkatrész üzletbe, hogy pont ugyan olyat kapjon. Kb ennyi, persze az életben akadnak buktatók- vagy tuskók :) Ha nem ijed meg a kihívásoktól és van otthon pár szerszám, szerintem kezdje boncolni a kicsikét!

      Törlés
  30. Köszönöm a választ! Megpróbáltam eéjutni a lendkerékig és az ékig, de sajnos hidraulikus anyaoldóm nincsen, így azzal elakadtam... Holnap elviszem egy szervízbe a gépet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs mit!
      Nem ütvecsavarozóra, vagy légkulcsra gondolt inkább? Egyébként géptől függ, de általában valamilyen furmányos módon lehet rögzíteni a tengelyt/ lendkereket (például fadarabbal alul, a késnél), és akkor hagyományos eszközökkel is levehető az anya. Ez nem egy régi gép, nem lehet összerohadva.
      Természetesen egyszerűbb és biztosabb is szervízbe vinni, ha megoldható.

      Törlés
    2. De igen, bocs, arra. Én biológus vagyok, ezt a szakkifejezést nem ismertem :-) És igen, gondolom, meg tudtam volna oldani, ha nagyon akarom, de mivel még sose szedtem szét így a fűnyírót, azt hiszem, mégis jobb, ha elviszem egy szervízbe. Talán nem kerül olyan sokba ez a viszonylag egyszerű javítás.

      Törlés
    3. Én a bogarat meg a rovart nem tudom sose 'eldönteni' XD
      Szerintem két- három ezresből meg kéne úsznod. Esetleg majd írd meg, mennyibe került, kíváncsi vagyok rá!

      Törlés
    4. Pedig egyszerű: "Nem minden rovar bogár, de minden bogár rovar!" :-) A bogarak (kemény fedelesszárnyúak) egy szűkebb csoportja az összes hatlábú rovarnak (lepkék, legyek, szúnyogok, darazsak, stb.) :-)

      Törlés
  31. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  32. Kedves Kovács úr! Sajnos a szervíz (Érdi kisgépcentrum) csak 2 hétre vállalja... Azalatt a nyakamra nő a fű. Megint próbálom kicsavarni, küldök egy képet e-mailen.

    VálaszTörlés
  33. Üdv. Kedves Mester úr! Sajnos nem kap áramot a FEViLl elektromos fűnyíróm,és semmire nem reagál.Hol keressem a bhibáját, vagy inkább cseréljem le? Köszönöm.

    VálaszTörlés
  34. Üdv!

    Először a kapcsolónál, azután a burkolat alatt, a motor bekötésnél kéne ellenőrizni.
    Nem tudom, mennyire van otthon ebben a témában, de javaslom, hogy multiméterrel, szakadásvizsgálattal (csipogó) mérjen, minden esetben kihúzott villásdugóval. Elsőre tehát nézze meg a kábelt a kapcsoló és a villásdugó között, utána a kapcsolót, utána kábelt a kapcsoló és a motor között. Ha ezek mind jók, és a motor nem hibás- forog a tengely- akkor a kondenzátorral lesz a gond.
    Ha valami nem világos, keressen e-mailben, mert ott Ön is és én is tudunk képet küldeni, úgy meg könnyebb magyarázni!

    Sok sikert!

    VálaszTörlés
  35. T.Kovács úr!
    Egy MTD 42 -es fünyíróm van Thorx OHV 35 motorral.A problémám a következő:Tavalyi évben is már jelentkezetta hiba, hogy a motor menet közben le akart állni,de azért le tudtam vágni a füvet.Kb 2 órás munka.Télire leengedtem a benzint egy szervizes tanácsára.Idén az elsö indítás után nem produkálta a hibát kb10 nyírás után ismét előjött a hiba és most már nemcsak csuklik hanem le is állt a motor.Nagynehezen beindul,de egy -két perc után ujra leáll.Háromszor szétszedtem a karburátort de a hiba maradt.Az utolsó próbálkozás az volt,hogy az úszó kapcsolásán állítottam,hogy korábban nyisson,mert azt tapasztaltam hogy alaphelyzetben belefujva a benzin beömlő csőbe nem enged levegőt.Ezután összeraktam és megállás nélkül le tudtam nyírni a fele felületet.Másnap akartam folytatni,de újra leállt sokszor de végül is a végén csak sikerült levágni a füvet.Nem tudom mi lehet az oka.Hét éves a készülék .Tavaly tavasszal hasonló hibával vittem szakemberhez.Több heti várakozás után kaptam vissza állitólag karburátor tisztítás volt.Sok szöveg után hoztam el a gépet,de néhány hónap után ismét jelentkezett a hiba,igy húztam ki az elmult évet.Kérem ha tud valami tanácsot adni szivesen várom válaszát: tisztelettel O.Kálmán

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kálmán!

      Először is könyv, bár angol (a képek viszont internacionálisak :) :
      https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjagp7g8YHqAhVw-yoKHb7NDZMQFjAAegQIBBAB&url=http%3A%2F%2Fwww.mymowerparts.com%2Fpdf%2FWhite-Outdoor-Miscellaneous-Manuals-and-Bulletins%2F037054.PDF&usg=AOvVaw2ZESqxW5_CKmSG7kNYQICL

      (Kimásolja, beilleszti, lementi)

      Érdemes megtekinteni, különösen a karburátoros résznél a képeket. Szerintem (még) nem szedte szét teljesen :) De nem is biztos, hogy itt a hiba.

      Egyébként az érdekelne, hogyan állított az "úszó kapcsolásán". Ha jól sejtem, ez RuiXing karburátor, műanyag úszóval, és a tűszelepet egy rugó tartja a helyén. Ez elvben nem állítható, esetleg bátor kísérletezők ki szokták cserélni a rugót- erősebb- több benzin, gyengébb- kevesebb...
      Azt árulja el, hogy kapásból indítás után már fuldoklik a gép, vagy csak később, ha már ment pár percet. Ha rögtön, akkor szerintem kicsit után kell állítani a szabályzáson/ regulátoron (a fenti könyvben a 4. oldalon az 5.7- ese ábra).
      Várom a választ, vagy az eredményt!
      Tisztelettel:
      Kovács Ádám K.

      Törlés
  36. T.Kovács úr!
    A megadott könyv http címét nem tudtam elindítani.Kijelöltem,kimásoltam a world-be lementettem de nem tudtam sehogy a google keresőbe konvertálni.Kézzel bepötyögtem és azt írta ki hogy érvénytelen a cím.
    Az úszó állítását úgy végeztem el, hogy a kis fülön ami a rugó és a zárókúp közé csatlakozik állítottam hajlítással.Nagyon keveset óvatosan de így alap helyzetben kinyitott.Indítás után szépen megy a gép, majd néhány méter megtétele után elkezd köhögni,durrog is néha és az utóbbi időben leáll.De ha nem áll le akkor tovább megy majd egy váratlan pillanatban kezdi élőről.Köszönöm az eddigi segítségét,tisztelettel O.Kálmán

    VálaszTörlés
  37. Kedves Kálmán!
    Próbálja ezt a linket:

    https://bit.ly/2YFxdoG

    Kijelöli, másolja, a böngésző címsorába beilleszti és megnyitja. Előjön egy letöltési ablak, a könyvet letölti. PDF formátumú, a Word nem kell hozzá.. Ha nem sikerül, írjon egy mail címet, átküldöm.
    Érdekes hiba. Elképzelhető, hogy a karburátor a hibás, de ennyiből még nem biztos. Nézze meg, hogy a gyertya milyen állapotú (ha van mód rá, érdemes lenne másik gyertyával is megpróbálkozni, mert haldokló gyertya is produkálhat ilyet sajnos). Ha kormos, akkor az dugattyúgyűrű kopásra utal, mint ahogy a terhelésre fuldoklás is. Ebben az esetben drótkefézze meg és próbája használni. Ha így jó, akkor a hiba pár alkalom után jelentkezni fog ismét, és nem fogja megúszni a gyűrűcserét- ez egy ilyen korú gépnél egyébként elfogadható.

    Várom a tapasztaltakat!
    Tisztelettel:
    Kovács Ádám K.

    VálaszTörlés
  38. Tisztelt Kovács úr!

    Egy MTD Thorx OHV35 fűnyíróm van. A hibajelenség az , hogy túl magas fordulatszámon pörög és gyakorlatilag "kérmet" csinál a fűből. Egyéb hibajelenség nincs. Hidegen/melegen indul, nem dadog. A segítségét szeretném kérni, mi lehet a probléma?
    Tisztelettel : Kövér József

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tisztelt Kövér úr!

      A folyamatosan magas fordulat a regulátor problémájára utal.

      Ezt a linket másolja ki, illessze a címsorba, és le tud tölteni egy MTD szervízkönyvet

      https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi0vs2GwaTrAhUEuIsKHf_-AtMQFjACegQIChAB&url=http%3A%2F%2Fwww.mymowerparts.com%2Fpdf%2FWhite-Outdoor-Miscellaneous-Manuals-and-Bulletins%2F037054.PDF&usg=AOvVaw2ZESqxW5_CKmSG7kNYQICL

      A negyedik oldalon látható a sebesség állítása: a regulátorrugó feszítését mérsékelve csökken a fordulatszám.
      Remélem ez megoldja a problémát!
      Sok sikert!

      Üdvözlettel:
      Kovács Ádám Károly

      Törlés
  39. Tisztelt Kovács úr!

    Briggs motoros fűnyíróm betegeskedik.
    (A pontos típust honnan lehet leolvasni?)
    Egyre nehezebb, rapszódikusabb az indítás.
    A legutolsó leállítás után meg se nyekken.
    Gyanús, hogy a karburátorban, és az azon lévő légszűrőn olaj van (vagyis olajos benzin)....
    Köszi előre is a segítséget!

    Üdv:
    Attila

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Attila!

      A pontos típus néha csak ezoterikus szeánsz által határozható meg :) De általában talál a burkolat elején vagy oldalán beütött számokat és betűket (modell, típus meg kód), és ezek alapján beazonosítható a gép egyszerű halandóknak is.
      Azt értem, hogy nehéz az indítás, nade mikor még ment- beindult- a gép, akkor mit produkált? Füstölt? A gyertya kormos/ olajos esetleg?
      A karburátorba olaj csak akkor kerülhet, ha meg volt döntve a karburátor irányába a gép- például takarításkor vagy késlevételkor- vagy a szelepek nem jól zárnak, vagy a szelepvezetők/ szárak kopottak vagy a dugattyúgyűrűk elkoptak. Mindegyiknek van jele üzem közben- például a füstölés, a döcögés, a puffogás és a kormos/ olajos gyertya, ezért kérdeztem, hogy muzsikált, mikor még ment.

      Üdv:
      Ádám

      Törlés
    2. Köszi!
      A tünetek változatosak:
      1, 5.-6. alkalomra nagy nehezen elkapta, de dadogott a motor majd leállt egy pár mp múlva.
      2, 1.-2. alkalomra elindult rendes fordulaton, majd leállt.
      3, 5.-6. berántásra elindult, majd üzemelt folyamatosan míg a gyüjtő meg nem telt.
      Akkor leállítva.
      Közben mintha nem egyforma lett volna a fordulat, legalábbis a fülem szerint.
      A párom vágott vele, szerinte nagyon pörgött elötte a motor.
      Megdöntve volt a gép, a karburátort szedtem szét.
      A gyertya nedves, és drótkefével megpucoltam.
      Abszolüt nem értek a dologhoz,ha nem írtam precízen ez ennek köszönhető, bocsi.
      Egy gyertyacsere-karburátorgenerál első lépésnek?

      Üdv:
      Attila

      Törlés
    3. Szívesen :)

      Két kérdésre felelj:
      Mielőtt megdöntötted a gépet, már volt gondja, vagy csak utána kezdett el renitenskedni?
      Ránézésre olyan a motor, mint amit a Briggs-es bejegyzésben mutattam? (Oldalt vagy a tartalomjegyzékben megtalálod, Nyár, fűnyírás, Briggs címen)
      Szerintem a gyertyacsere ráér, itt nem ott a gond.
      Ezt a linket másold a címsorba, és nézd meg a képet!

      https://wemoto.files.wordpress.com/2012/08/ngk-state.jpg

      Melyikhez hasonlít a gyertyád kinézete?

      Törlés
    4. Volt már vele gond.
      Lehet, hogy csak igényli a simogatást, de tavasz óta - a téli pihenőt követően - nehezen indult.
      Karburátor szétszedés-pucolás, és tetemes mennyiségű, és cirkalmasságú káromkodás eddig segített.
      Felsősor, harmadik kép a leghasonlatosabb.

      Üdv:
      Attila

      Törlés
    5. Hát, a gyertya alapján ide már nem elég a simogatás. Ajándék is kell neki, valószínűleg dugattyúgyűrű.
      Ha kiveszed a gyertyát, teljesen tisztára takarítod, párszor meghúzod az indítókötelet, visszateszed a gyertyát és beindítod, valószínűleg be fog indulni. De nem lesz tartós, mert az olaj, ami az égéstérbe jut megint le fog rakódni a gyertyára.
      Ezt sajnos csak szétszedéssel tudod javítani.

      Üdv: Ádám

      Törlés
    6. Köszi a törődést Uram!
      Gondolom ennek nulla hozzáértéssel nem érdemes nekilátni...
      Van esetleg valami vizuális segítség ehhez, vagy vigyem el egy szerelőhöz jó pénzért?

      Törlés
    7. Nincs mit :)
      Valamikor mindenki nulla hozzáértéssel kezdte, szóval egyszer el kell kezdeni, HA valamit meg akarsz tanulni. Persze nem árt azért megnézni pár youtube videót, vagy átlapozni néhány szervízkönyvet. Én nem ismerlek, így bíztatni nem akarlak, magadnak kell eldönteni, merre tovább :)
      Gyűrűcserét még nem mutattam a blogban, és a következő egy hónapban igen kicsi az esélye, hogy írok ilyen bejegyzést- de persze bármi lehet :)
      Az biztos, hogy nálam serényebbek már levideóztak ilyet, szóval: youtube, azután keresés :briggs piston ring replace vagy change vagy repair vagy valami hasonló...
      A művelet alapjában véve nem bonyolult, de roppant macera és persze vannak buktatói :)
      Vizuális típus vagy? Akkor képzeld el:
      A fűnyíróból kiereszted az olajat, leengeded a benzint. hátradöntöd, leveszed a kést, lehajtod a motorblokkot rögzítő csavarokat. Utána leakasztod a bowdent, leveszed a kasztniról a motort. Lekapod a burkolatot. Leveszed a hengerfejet. Leveszed a deknit (olajteknőt, motor alját). Leveszed a főtengelyről a hajtókart, előrefelé kitolod a dugattyút, leveszed a három régi gyűrűt, felteszed három újat, visszatolod a hengerbe a dugót, rögzíted a hajtókart a főtengelyhez, pozícuionálod a fogaskerekeket, visszateszed a motor alját, visszateszed a hengerfejet tömítéssel, visszateszed a burkolatot és a bowdent. Felrakod a motort és rögzíted a kasztnin, ráteszed a tengelyre a kést, feltöltöd a motort olajjal és benzinnel, és imádkozol az isteneidhez, hogy ne legyen a szelepeknél gond, mert azokat nem nézted meg. Imádkozol azért is, hogy ne legyen halálra kopva a henger, mert akkor hiába vacakoltál két napig. Érted? Nem bonyolult, de sok a buktalehetőség, főleg elsőre. Meg másodikra, és harmadikra. Negyedjére már menni fog, mint a maszturbálás, de hát ugye az sem ment elsőre anno...
      Most vagy segítettem, vagy nem, döntsd el :)

      Törlés
    8. Ez most nagy fejtörést okoz....
      SOHA nem csináltam semmiféle robbanómotoros projectet, nem is értek hozzá.
      Így viszont a szerelő is azt mond, amit akar.
      Ergo simán lehúzhat.
      Ráadásként én Bpesten, a beteg vidéken.
      Nagy dilemma, de ez már legyen az én gondom.
      Egyetlen vigasz a sztoriban Te vagy.
      Korrekt, gyors, kielégítő válasz, egy kis humorral vegyítve.
      Már megérte itt lenni :-)

      Üdv:
      Attila

      Törlés
    9. Ja, nem olyan rossz hely ez a bolygó...de azért otthon jobb ;-)
      A szerelő mindig azt mond és annyit kér, amit és amennyit akar. Minden szentnek maga felé hajlik a keze :) Na, nem akarom őket bántani...biztos van jó és olcsó...valahol, egy messzi messzi galaxisban.
      Azt nem árultad el, hogy olyasmi-é a géped, mint amit a Briggs- es bejegyzésben mutattam, vagy sem. Csak azért érdekes, mert ha öreg a masina, akkor kopottabb a henger- főleg ha nem 'bélelt'(van amelyiknek a blhengere egy luk a blokkban, és van, amelyiknek van egy plusz 'acélcső' betéve, ez a bélelt, ez a tartós és javításra érdemesebb). Azon nem feltétlenül segít már a gyűrűzés. Viszont, ha megnövekedett olajfogysztást nem tapasztaltál, akkor a henger még jó lehet, és akkor érdemes gyűrűzni. Abból tudnál kiindulni, ha magad csinálod, hogy mi az ami kell- már alkatrész. Kell ugye egy garnitúra gyűrű- 2v3 ezres- kell hengerfej tömítés- 1v2 ezres- kell olajteknő tömítés- 0,5v1,5 ezres- és szerintem érdemes kicserélni az alsó szimerniget- 1v2 ezres- és kell olaj, ami szintén egy ezres kb. Ha futár hozza, az még egy v két ezres. Ennyit mindenképp rá kell költened. Már eleve az, hogy kikeresed a típus alapján az alkatrészeket egy webáruházban, vagy elmész egy boltba megvenni ezeket több órádba fog telni, és még be sem koszoltad a kezed. Az időt is mérlegelni kell, hacsak nem úri passzióból vagy tanulásképp állsz neki a feladatnak. A passziózás és a tanulás megéri az időt :)
      Ja, és előfordulnak nem metrikus fejű csavarok a gépeknél, de ezt előre látod :D
      Esetleg ez segít dönteni:
      https://skmod.blogspot.com/2017/10/hogyan-javitsunk-megvalamit.html

      Törlés
    10. Szia!
      Erről a masináról lenne szó?
      https://mega.nz/file/rIliSILQ#I3OE024aHg33nWHFe4ePAPSx0tkqqprvzG-ZCtUkuD0
      Lövésem sincs, a LE számról, a pontos típusról.
      A motor borítás alatt találok valami infót?

      Törlés
    11. Itt keress számokat:

      https://www.briggsandstratton.com/eu/en_gb/support/faqs/browse/engine-codes-model-numbers.html

      Ha megvan, nézd meg ezt:

      https://www.briggsandstratton.com/eu/en_gb/support/faqs/browse/engine-codes-model-numbers.html

      Törlés
    12. Szia!
      Ha minden igaz ez a Briggs model: 10T802-0165-B1
      Ehhez milyen gyűrűkészlet - tőmítés kell?

      Törlés
    13. Haló!
      Ezeket biztos, hogy nekem kell megkeresni? :D

      Hengerfej tömítés: 698717

      http://webbizi.hu/Briggs-Stratton-hengerfej-tomites-698717-Classic?utm_source=olcsobbat&utm_medium=shopping&utm_campaign=olcsobbat_shopping_webbizi_webaruhaz


      Olajteknő tömítés: 270896 vagy 270895 vagy 692218 (vagy ha 7 darab csavar tartja össze, akkor 799587)

      https://www.agrooroszi.hu/termek/briggs-olajtekn%C5%91-t%C3%B6m%C3%ADt%C3%A9s--3-3-5-3-75-4-le-003-109/40

      Gyűrűk : 795690

      http://webbizi.hu/Briggs-Stratton-gyurugarnitura-795690-6508-117-117?utm_source=olcsobbat&utm_medium=shopping&utm_campaign=olcsobbat_shopping_webbizi_webaruhaz


      A két linkeke csak mutatóba raktam ide.

      Itt van alkatrészkatalógus- angol, de ábrás:

      https://www.ronayers.com/oemparts/l/brg/5bd9fa0487a86611903d7353/10t802-0165-b1-parts

      Ebből ki tudod lesni a gyári számokat, és az alapján lehet keresgélni alkatrészeket.

      Törlés
    14. Ezer bocs!
      Mondom, hogy teljesen hülye vagyok hozzá.....
      Akkor gyári szám alapján rendelhetem.
      Köszi ezerszer Uram!

      Törlés
    15. Oké, semmi gond :)
      A gyári számok arra jók, hogy egyértelműen be tudd azonosítani az alkatrészeket, így nem
      lesz kisebb a tömítés például . Remélhetőleg :)
      Ezt a 'teljesen hülye vagyok' hozzáállást hagyd el, ha komolyan meg akarod csinálni a gépet. Egy hülye nem tudja megcsinálni, és ez tény. Egy tanulatlan vagy képzetlen tud információt és gyakorlatot szerezni, de a hülye az hülye marad, ettől hülye :)

      Törlés
  40. Üdvözletem !

    Egy kis segítségre lenne szükségem, ha megoldható, előre is köszönöm.
    Adott egy Huqvarna Lc 153 fűnyíró, ami a mai nap folyamán nem tökéletesen működött. Tegnapi nap is használtam, semmi probléma nem volt vele. A mai nap folyamán mikor egy másik helyet vágtam volna vele egyszerűen elkezdett ingadozni a fordulat, mintha nem kapna elegendő üzemanyagot, pedig mindig teli tankkal vágok neki. Mi a javaslat, mit tegyek vele ? Az idén lett elővéve a gép, az olaj 2x lett lecserélve, üzemanyag heti frisseségel van véve. Kisebb nagyobb területeket vágok vele, de nagy magasságú fűbe nem engedem bele. Előre is köszönöm a segítséget ! kellemes napot kívánok ! Üdvözlettel Tom ! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv Tom!
      Nem ismerem a gépet, így csak általánosságban tudok írni. Annyi még érdekelne, hogy a hiba alapjáraton hideg motornál, vagy munka közben meleg motornál jelentkezett, és ha az utóbbi, akkor lehűlés után is fenn ált- e.
      Általában, ha úgy tűnik, hogy nem kap elég üzemanyagot a gép, akkor vagy a légszűrő koszos, vagy a karburátor- eltekintek az olyan triviális hibáktól, mint az eltömődött tanksapka.
      Biztos ami biztos alapon, elsőre vedd ki a gyertyát és lesd meg. Ha jónak tűnik- nem kormos pl- akkor légszűrő takarítás és próba. Ha nincs változás, akkor karbi takarítás és próba. Ha ez sem hoz gyógyulást, akkor a motor alapján kell tovább keresgélni, hátha valami spéci dolog van a hiba mögött - pl 'egyedi' hidegindítás megoldás a motorban, ami nem kapcsol ki.
      Sok sikert, és ha van eredmény, jelezd!
      Ádám

      Törlés
  41. Üdv Ádám !
    Köszönöm válaszodat a Hétfői nap folyamán ellenőrzöm amiket írtál, köszönöm. Majd küldök egy videót a jelenlegi működéséről az e-mail-címedre, ha nem terhellek vele.
    3 telket vágtam vele aznap, egy hetes fű volt rajta, tehát nem nagy, fűgyűjtővel. A 3. telek messzebb volt de nem hinném hogy annyira kihűlt volna a motor, így ki merem jelenteni, hogy meleg motornál jelentkezett a probléma. A Légszűrőt minden munka után ellenőrzöm, s nem volt piszkos és levegőszűrő nélkül is fennáll a probléma. A Gyertyát kivettem, s jónak ítéltem. Köszönöm szépen az eddigi segítségedet is, kellemes hétvégét kívánok ! Üdv Tom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv Tom!
      Persze, nyugodtan küldd a videót, és értekezhetünk is mailen :) Esetleg majd próbáld meg kiókumlálni, hogy miféle motor van a gépen!
      Jó hétvégét neked is :)

      Törlés