2016. május 12., csütörtök

Nyár, fűnyírás, Tecumseh

avagy ne javítson, aki bugris :)

Haló (gép)szerelő barkács titánok és titaniszok! 

A 'Nyár, fűnyírás, Briggs' bejegyzés népszerűsége arra ösztönzött, hogy bemutassak egy Tecumseh motoros fűnyírót is.
A gépet ötezer magyar Forintért vettem, saját célra. Ennek a rendbetételét mutatom most be.

Előtte viszont adok pár tippet, ha használt fűnyírót vennél:
1. Nézz alá! A kés és a kasztni állapota árulkodik a felhasználóról és a felhasználásról!
2. Nézd meg (négyütemű motornál), megfelelő -e az olajszint!
3. Keress olajnyomokat!
4. Indítsd be -ha megoldható! Így érezheted a 'gondokat'. Persze előtte nézd meg, hideg- e a motor :)
5. Nézd meg a légszűrőt- ha megoldható! Szintén sokat elmond a felhasználóról.

Én személy szerint nem veszek kéz alól jónak meg szervizeltnek titulált gépet. Miért? Azért kérlek, mert egyrészt bizalmatlan vagyok, másrészt a használt és jónak tartott gépek árai többnyire elég közel vannak az újakéhoz. Ez van, manapság mindenki egy üzleten akar meggazdagodni.

Szóval, ez a gép amúgy használhatónak volt meghirdetve, ennek ellenére nem volt benne olaj. Érdekes dolog, sejthető volt, hogy valami nem stimmel. Meg sem kíséreltem beindítani- négyütemű motort motorolaj nélkül, vagy kétütemű motort tiszta benzinnel SOHA SOHA SOHA, de komolyan SOHA SOHA SOHA ne indítson be senki! Ha meg akarod venni, húzd le a gyertyapipát és párszor próbáld meg berántani. Ha nincs kellemetlen érzésed- akadozás pl- akkor feltehetőleg a henger és a dugattyú elfogadható, de legalábbis 'könnyen' szervizelhető állapotú.

Tehát megvettem, mert jó fogás volt :) Ötezerért kb egy normális fűnyíró aljat lehet venni, szóval a hülyének is megéri!
Amúgy, ha már a pénznél tartunk! Nagyon jónak érzem, ha valaki használhatatlan gépét, dolgait a kidobás helyett jelképes áron eladja, így csökkentve a szemetet. Követendő példa lenne...

 

A gépezet

Elkövettem azt a hibát, hogy nem készítettem fotót az eredeti állapotról, sem a kasztni rendbetételéről, ezért most itt bocsánatot kérek. Gomen nasai! :D

A fűnyíró típusa MTD 46 P,
 

a rajta található motor -ha jól sejtem- Tecumseh Vantage
 
 A bejegyzés elsősorban a motorról szól, másodsorban meg villogok a fasza fűnyírómmal, és mellébeszélek :-P
Az eredeti állapotról ez az egy kép van: 
Innen tudtam, hogy Tecumseh :> Egyébként az ilyen MTD gépeknél többnyire jelzés nélküliek a motorok. Ezen legalább egy matrica volt, viszont azonosítók, típusszám meg hasonlók, azok nem, illetve MTD azonosítók. Nem értem a logikát, lehet, a cél az otthoni szervizelés megakadályozása a motor azonosíthatatlanságával...

 A szörnyet némi motorolaj betöltése után kipróbáltam. Elsőre nem akart indulni, gyújtás problémája volt. Gyújtást beállítottam a Briggsnél ismertetett sörösdobozos módszerrel, ezután szépen beröffent. Első hiba megoldva :)
Második hibája, hogy nyomta, illetve eresztette az olajat a kis testéből. Na, ez már nem tréfa, ezt reparálni kell! Hála az isteneknek csak olajteknő tömítést kellett cserélni, ez viszont egy macerás procedúra. 

Menete: 
1. Motorolaj eltávolítása.
2. Fűnyírókés levétele. 
3. Motor és kasztni szétválasztása. 
4. Motor szétszedése. 
5. Mindenfelé szétfolyó olaj takarítása...
6. Új tömítés berakása.
7. Totális összeszerelés.
8. Öröm, boldogság.
9. Fűnyírás

Nézzük sorban! 
Motorolaj eltávolítás, illetve részletesebb leírás erről itt olvashtó: 

>>>Fűnyíró olajcsere<<<

A jelenleg tárgyalt Tecumseh motornál alul van a leeresztő csavar, és műanyag- tehát könnyű tönkretenni. 
 
Négyszögletes vagy hatlapfejű kulccsal egyaránt eltávolítható. Általában illik bele a dugócsulcsok hajtókarának a négyszögletes vége. 
Az olajcsere menete nagyjából : Üzemmelegre járatjuk a gépet, leállítjuk, leeresztjük az olajat, visszatesszük a csavart és betöltjük a friss olajat.
Általában fél- egy liter körüli az olaj mennyisége, ennek megfelelően keressünk edényt, pl tepsit a felfogáshoz. A fáradt olajat ezután javasolt leadni benzinkúton- mert nagyon káros a környezetre. Állítólag egy liter (fáradt)olaj egy millió liter vizet képes beszennyezni, szóval nem tréfaság a földre vagy a lefolyóba ereszteni! 

 olajcsere
Bár fűnyírómotorhoz nem jó, az autósoknak tudom ajánlani az olajleeresztő kannát. Remek termék!

Fűnyírókés levétele és élezése 

A kés életlenségének biztos jele, hogy fűnyíás (gazvágás) után a szálak sárgulna, elszáradnak. Ilyenkor a kés nem vágja, hanem tépi a zöld matériát, ami ugye nem cél.
A fűnyíró késének levétele nem különösebb mutatvány: Oldalra kell dönteni (a kipufogóval ellentétes oldalra) a gépet- miután a gyertyapipát a véletlen inulás megakadályozása érdekében lehúztuk-, majd kihajtani a csavart. Érdemes amúgy a kés élezését beiktatni az olajcsere folyamatába, a friss olaj betöltése elé.


Szóval a gép az oldalán, a csavar a forgásiránnyal megegyező irányba fog lazulni- amerre az él van. Így ugyanis működés közben a csavar semmiképp nem tud kihajtóndi, okosan ki van ez találva :)

Valószínű, hogy nem lesz elég a kezed ereje, hogy ellen tarts a csavarnak. Ilyenkor be lehet vetni fadarabot például, de használhatod a lábad is, ahogyan én szoktam:
 
 Ilyen az, mikor a láb kéznél van :) Persze, ez körömcipőben nem ajánlott :)

 Ha lekönyörögtük a pengét, jöhet az élezés. Jó esetben csak végig kell húzni az éleken párszor egy vasreszelőt.

Élezésről bővebben >>>ITT<<< olvashatsz. 

A motor megszakértése

Mondottam volt, tömítés kell, mert tömítésre van szükség :)
Ez amúgy egy 'nem létező hiba', ilyen nem fordul elő, csak kontár javítás(i kísérlet) kötekezményeképp.

Itt látszik, hol folydogált az olaj...

Az olaj kiengedése és a kés levétele után alulról kényelmesen hozzáférhetőek a csavarok, melyek a kasztnit és a motort összefogják.

El kell távolítani először a gázszabályzó bowdent.

 


 Azért ezeken a képeken látszik nagyjából, hogyan is nézett ki a fűnyíró. A felületi rozsdától amúgy nem kell félni, az átrohadástól viszont igen :)

A csavarok eltávolítása után a motor leemelhető az aljról.


Így ni! Ez nem trükkfelvétel, én ilyen erős vagyok. Egyébként a szemfülesek észrevehetik, hogy nincs kipufogó. Nyugodjatok meg, van. Levettem festeni, mielőtt nekiálltam a procedúrának.

Itt látszik, hogy még így is milyen sok olaj maradt a motorban. 

Érdemes az üzemanyagot kiüríteni mind a tartályból, mind pedig az úszóházból, ha eddig még nem tettük meg, valamint letörölni benzines ronggyal a motor külsejét, és az üzemanyagtartályt eltávolítani. 


A motort pár csavar tartja alulról. Le kell venni a tengelyről a késtartót,
 
 majd a deknit megtakarítva előtűnnek a csavarfejek.


 
 A képeken látszik de azért mondom: a tojástartó tálca a barátunk! Praktikus és erős :) 
Én mosógépet is csak ilyenen szerelek :)


 A csavarok kicsavarása után az "olajteknőt" gumikalapáccsal kérjük meg, tegye amit akarunk, és jöjjön le :)
Gyere, megiszunk valami édeset :D

Tessék! Ahova mutatok, ott kérem látható, hogy nem látható tömítés- a regulátorkerék mellett szétszedéskor szakadt el. Ezért mondtam, hogy ez egy nem létező hiba, meg azt, hogy ne javítson, aki bugris. Ezt a gépet valaki valamikor szétszedte, a tömítést elszakította, de nemes egyszerűséggel sz##t rá, és így ahogy van, összerakta. Ezért folyt az olaj. Ugye olvastad a bejegyzést a hülye emberekről? Ez a 'szaki' is az! A tömítés pár száz forint, de ha sajnálod rá, akkor vágj műszaki rajzlapból, az is jobb a semminél!

Még egy kép a történtekről :) Itt látható még egy hézagoló alátét is, ez a motor tengelye és a dekni közé való! Lehetőleg ne hagyd ki, mikor összeteszed a gépet!

Ez pedig itt az 'olajszivattyú', ez szórja szét a kenőanyagot üzem közben. Csak azért érdekes, mert elvben nem mindegy, hogyan van a helyén.

A műanyag karika széle az egyik oldalon "befelé lejt". Ez kerül összerakáskor felfelé- a lendkerék irányába.


Tehát így. Az egyenes rész lefelé, a bolygó irányába néz.

Ez pedig itt a regulátor- angolul governor. Ez a kerék forog, miközben jár a motor, a két oldalán két fém pöcök a sebességtől függően kinyílik vagy összezár, ezáltal nyitja- zárja (szabályozza) a pillangószelepet, így állítja be automatikusan a motor fordulatát.
Így működik:

governor
Bár itt a motorunkhoz képest fejjel lefelé van, de szerintem átlátod a dolgot. Tecumseh motoroknál -régebbieknél- egyébként gyakori hiba, hogy olaj folyik a regulátorkarnál a motorból. Namost ahol kijön a motorból a kar tengelye, ott O gyűrű van tömítésként. (Felső robbantott ábrán a 39 -es tétel) Ez szokott elmenni tönkre, vagy az idő miatt, vagy túltöltött olaj miatt, vagy mert mé' ne :)


Az olajteknőt benzinnel kimostam, a régi tömítést leszedtem. Fontos, hogy ahová a tömítés kerül, az a rész teljesen tiszta legyen, különben adunk a sza##nak egy pofont, ereszteni fog...

Eddig elhallgattam, de kicseréltem az alsó szimeringet is. Nem volt jó állapotban. 

Ilyen fémkarikás szimering (fémházas tegelytömítés) való ehhez a géphez, és alulról kell betenni.
Így mint a képen.


Majd gumikalapáccsal szintbe ütögetjük, és csőkulccsal vagy csődarabbal újra beszintezzük. Ennyi, nem kell ráperemezni- nem is lehetne-, ez így a helyén fog maradni.

Erről az alsó részről még annyit elmondanék, hogy hat darab csavar és két darab pöcök tartja. A kettő pöcköt mutatom a képen- az egyik hiányzott, pótoltam rúdanyagból :) Príma lett :)

Mielőtt összerakjuk, próbáljuk rá a tömítést. Jelen esetben papírtömítést szereztem, de megfelel tömítőszilikon is. 
Kapható direkt ilyen tömítésekhez speciális szilikon. Ez pl piros, nyilván ettől speciális. Hogy ez miben különbözik- illetve különbözik-e -a hagyományos 'szaniter' szilótól, azt nem tudom. Ötszáz HUF környékén van egy ilyen kicsinyke tubussal, szerintem nem érdemes hazárdírozni a sima szilikonnal. 
De mindegy is, mert én papírtömítést vettem , ilyet: 

Ennek neve olajteknő tömítés, és elvileg ugyanolyan kell a Vantage, BH, Prisma, Spectra, Synergy típusú Tecumseh motorokhoz. Azért, mielőtt cseréled, kérdezz rá a boltban! 500- 1000 Ft között kerülhet a birtokodba. 
Itt vettem: 

Reklám: 

http://www.klack.hu/
Klick-Klack Kft. | 7626 Pécs, Ady Endre utca 33. 
| | 06-72/525-151

Ez egy pécsi bolt. A weboldaluk sajnos nincs rendesen megcsinálva, és a parkolás is macerás a bolt előtt- ez mondjuk generális probléma Pécsen- viszont ennek ellenére nagyon ajánlom őket! Telefonon lehet érdeklődni bármiről, sok alkatrészük van reális áron, és - ami manapság ritka- értenek is a gépekhez, valamint tudják, mit árulnak! Több ilyen bolt kéne! 

Namost, megvan a méretes tömítés. Ha papírtömítést választottál, azt felhasználás előtt motorolajjal be kell kenni- szilikon tömítésnél pedig zsírtalanítani kell a felületeket. A két tömítést együtt alkalmazni felesleges és és ésszerűtlen. A pörköltöt se kevered két fakanállal!

 
Ilyen a bekent olajos papírtömítés. 

Ezek után a dolgunk csak annyi, hogy a helyére tesszük a hézagoló alátétet- a tengelyre-, bepozícionáljuk az olajszivattyút- az ellenoldalon van helye a 'fejének', megolajozzuk a tengelyt meg a szimeringet, és összetesszük a motort.

 

Gumiklapáccsal összepasszítjuk, azután jöhetnek a csavarok! 

A csavarokat csőkulccsal, dugókulccsal, kézi erővel kényelmesen meg lehet húzni. Nem kell megszakítani a meneteket! A meghúzási sorrend tetszőleges: Lehet átellenesen, körkörösen vagy helikálisan is (Ez amúgy csigavonalat jelent, és ennél a motornál ez nem a helyénvaló kifejezés. A különbség a helikáslis és a spirális között, hogy a helikális térbeli vonal, a spirális két dimenziós, tehát pl a spirál füzet ugyan olyan hibás kifejezés, mint a kockás füzet :) ). 
A csavarok meghúzásánál csak arra figyeljünk, hogy ne egyből húzzuk szorosra őket, hanem fokozatosan, egyenként. Tehát ha pl körben haladunk, akkor minden csavaron hajtunk egy menetet körben, aztán újra egy menetet, és így tovább. Ezáltal a két motordarab egyenletesebben közeledik egymáshoz, ami jó a tömítésnek.
Ezzel készen is vagyunk, a tömítéscsere megvolt.

A szuszogó :)

Szót ejtenék még az alant látható dologról.


Legjobb tudomásom szerint ezt nálunk szuszogónak hívják, bár ez nem kifejezetten egy terminus technicus :)
Angolul breather.
Ez egyirányú szelep, ami arra szolgál, hogy a megszüntesse a motorban lévő levegő túlnyomását.  Tecumseh motoroknál gyakori hiba, hogy innen olaj folyik ki. Ennek oka vagy a túl magas fordulatszám, vagy a dugattyúgyűrűk kopása, vagy a szelepek hibája, vagy a szuszogó szelepének hibája. Motoronként, motorgyilkosonként változik a hiba...

Egyébként ez el is tud koszolódni, néha érdemes rá/ bele kukkantani. 

Itt két csavar tartja, belül szivacs meg a szelep van. Ez létezik olyan változatban is, amelyiknél egy gumicső a kivezetés, sőt, régebbi Tecumseh motoroknál kehely formájú, lendkerék alatt elhelyezettekkel is találkozhatunk. 
A felső robbantott motorábrán az 51- fedlap, 52- tömítés, 53- szuszogószelep, 54- szivacs.


Ezzel itt most be is fejezem, egyebekről, amik nem a motorral kapcsolatosak- például festés- most nem írok. 
Megemlítem viszont még a karburátort: 
Semmi különös nincs benne, 'hagyományos' úszós kivitelű. Takarításon kívül mást nem igen igényel. Amit érdemes megjegyezni: A 28-as számú csavaron lehet egy luk keresztben, ami képes eltömődni. Ezt érdemes ellenőrizni, ha üzemanyag ellátási problémára gyanaxunk ( ha van x az ábécénkben, akkor használjuk, illetve erről fogod megjegyezni a csavart, figyeld meg! ) XD

Meg még annyi, ilyen gyertya kell bele: 


 még egy REKLÁM

Ezt a boltot is ajánlom, korrektek és használható a webáruház:


http://www.kisgepweb.hu/

Találsz náluk alkatrészt, gépet és segítséget is!


Na, mostmár tényleg vége. Itt van pár kép a 'rendbetett' gépről, csak, hogy csorgasd a nyálad XD 
Persze tudom, neked jobb van :D Használd egészséggel, és bánj vele jó gazda gondosságával! 




Pá-pá! 
Öröm volt látni Téged :)



Kapcsolódó cikk:
Ha nem indul a kisgép

 Tartalomjegyzék 

 Zenék 

82 megjegyzés:

  1. Üdv! Nemrég kaptam egy Tecumseh Aspera motoros fűnyírót. Mivel kezdő vagyok még, így megkérdezném azt, hogy mi a baja a gépnek akkor, ha forgatom a lendkereket, a két kipufogószelep mozog, de a dugattyú nem? Az előző gazdája állítása szerint valami ék baja van. Hol kezdjem a javítást? Válaszodat köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Elsőre javaslom, töltsd le a szervízkönyvet a letöltéseknél, és lesd meg :)
      A hiba jó esetben (csak) hajtókar törés- vagy valami ottani dolog. Mivel a szelepek mozognak, így a tengelyed is forog, vagyis a gond, hogy nincs kapcsolat a tengely és a dugó között. A javításhoz, vizsgálathoz meg kell majd bontanod a gépet, látatlanban nem bátorítalak...Persze lehet, hogy szétszeded és csak két csavart kell pótolni, szóval ha kedved és időd van, mindenképp nézd meg! Az előző gazdájához annyit mondanék, hogy vagy szétszedte, és kihagyott belőle valamit, vagy nem szedte szét, és csak okoskodik...

      Törlés
    2. Üdv! Nekem is pont ez a problémám egy ugyanolyan Vantage 35 motoros géppel, mint ami itt szerepel. Fix gázos, nem szabályozható. Indítás után felpörög, majd a regulátor leszabályozza majdnem lefulladásig, aztán megint felpörög... erre kellene valami ötlet. Köszi!

      Törlés
    3. Nézd meg a karbi alsó csvarját - képen 28- nincs- e eltömődve a luk. Ha az oké, akkor takarítsd ki a karbit, valahol dugulás van benne.

      Törlés
  2. Segítségedet Kérem! A motor fordulat hullámzik, felpörög, majd a szabályzó leszabályoz. Mi lehet a probléma?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Bocs, nem láttam az üzeneted. Ha még aktuális a hiba, áruld el milyen motor, és, hogy sebességszabályzós- e!

      Törlés
  3. Sziasztok.Van egy robi 156 T tipusu rotam.Mar mióta hozzám került,nem működött a regulátor benne.Olvasgattam az előző irásokat,gondoltam ok,szétszedem a motorját.Tecumseh centura állitólag 6lovas.Rengeteget eszik,prüszköl,de eddig dolgozott.Szetszedtem,azt gondoltam a regulátor megadta magát,de ahogy szétszedtem,én úgy lattam nincs baja,mind a két pöcök ami a fordulatra kinyílik a helyén van.Viszont nem értem, a regulátor karja hogy van összeköttetés ben a regulátorral?Az L alakú kar belső része csak ráül a regulátor tetejére?Ahogy nő a fordulatszám úgy emelgeti a felfele mozgo bizbasz?Nekem a kart majdnem teljesen előre lehet tolni a karbi felé.Lehet elkopott?Vagy miért nem vezérli a folytószelepet?Próbáltam a rugóval ugy beállitani hogy alapállásban a folytószelep teljesen nyitva legyen.Beindult de nagyon pörgött aztán durrogott majd leállt.Tudnál segíteni a regulátor beallitásával kapcsolatban?Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szevasz!
      Hát, őszintén sajnálom, ha az írásom hatására "robbantottad szét" feleslegesen a géped, törlöm is a bejegyzést...Na jó, nem :)
      Szóval, a regulátor karja nincs közvetlenül összekapcsolva a belső műanyag, pöckös kerékkel. Csak pihen a tetején, és amikor emelkedik a fordulat, akkkor emelkedik a kerék, és felfelé tolja a kar tengelyét, így mozgatva a kart, ami össze van kötve a karbival.
      Ha ez nálad sose működöt, akkor elsőre nézd meg ezt a videót:
      https://www.youtube.com/watch?v=Y9pHinXbleo
      Ellenőrizd a rudazatot és a rugót. Ha jók, akkor 1.18- nál állítsd meg, és figyeld meg, hogyan áll a kar. A regulátorkart egyébként két lépésben kell beállítani: Először a tengelyes- alsó 'vízszintes'- részt állítod be úgy, hogy a tengely vége belül ráüljön a kerékre, utána a kart állítod be és meghúzod a csavart. Egyébként ha a regulátorkaron több luk is van, ott lehet állítani a fordulatot, lentről felfelé, lukanként nő a fordulat.
      Légszűrő, gyertya, olaj(fogyasztás) amúgy rendben? Gyújtást ellenőrizted? Karbiba belenéztél?

      Törlés
  4. Köszönöm hogy válaszoltál.Ma cseréltem gyujtotrafot,most odaig jutottam,hogy beindul de ha probalok gazt adni le is all.Probalom kipucolni a karbit.Van olajfogyasztas,de nem veszes.

    VálaszTörlés
  5. Elindult a gep,dolgoztam is vele.Mit kellene alligatnom meg a karbin hogy egybol reagaljon a gazadasra.Kb 2-3 mp mire eszreveszi hogy gazt adtam ra.

    VálaszTörlés
  6. Szevasz!
    Mivel nem tudom, milyen karbid van, így azt se tudom, melyik csavart kell állítani... Ha egy képet vagy számot küldenél esetleg... Egyébként a gázkar illetve a drót is lehet problémás, azokat már ellenőrizted?

    VálaszTörlés
  7. Szia.Esetleg egy email cimet ha adnal-kuldenek par kepet.Viberen nem vagy fent?Most csereltem gazbovdent es gazkart is.Ma szolgalatba vagyok,de holnap probalok rajonni a hiba okara.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ide küldheted, illetve akkor értekezzünk itt: modder151@gmail.com
      Nincs Viberem, dinoszaurusz vagyok :)

      Törlés
  8. Elszakadt a szivatógomb. Hogyan tudom cserélni. Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kiveszed a régit és beteszed az újat. Itt egy videó róla:
      https://www.youtube.com/watch?v=S16iWuedqx8

      Törlés
  9. Szia ! Van egy Briggs serie 500 158 köbcetis motorral szerelt makita fúnyíróm . Olyan probléma merült fel , hogy indítás után max gázzal néhány másordpercig megy a gép , majd leesik a fordulat és mintha az ütem is kihagyna ! Erő így is van benn ! Használni is lehet csak nem szeretnék nagyobb gondot ! Gyertyát cseréltem ! Esetleg a szivatógumi szakadhatott el ? Mert néha a megadott 3x pumpálás után benzin szivárog a gumi körül ! Köszönöm válaszod ! M.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Elképzelhető, hogy a gumicumi okozza, így ha lehet, először azt cseréld ki. Ha nem tudod, hogy kell, keress erre a youtube- on: briggs primer bulb replacement
      Bár a Tecumseh-s bejegyzés alá írtál, gondolom nézted a Briggs-est is. Ha a te motorod is olyan "széllapátos" mint az ott bemutatott, akor azt is lesd meg, nincs-e felakadva a lapát!
      Ha ezek a próbák nem oldják meg a gondot, akkor írj!

      Törlés
    2. Kérdezni szeretném briggs 04 motor beindul egy rántásra de tul hangosan jár a kipufogót rendesen kitisztitottam

      Törlés
  10. Tisztelt Kovács Úr!Köszönöm a sok jó tanácsot és azt a fáradságot, hogy másokon segíteni akar! Tisztelettel: Kovács Imre

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Imre!
      Nagyon köszönöm a méltató szavakat, nem tagadom, jól estek :)
      Kívánok minden jót, Tisztelettel:
      Kovács Ádám Károly

      Törlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Szia ! Nagyon köszönöm a gyors választ ! Jó , hogy vannak ilyen segítőkész emberek ! Ma szétszereltem a karburátort , kivettem a gumicumit , és úgy néz ki az volt a ludas ! Holnapra itt a pótalkatrész és kiderül ! Biztonság kedvéért rendeltem membránt és tömítést is ! Azt is cserélem ! Mégegyszer köszönöm a gyors választ ! Tisztelettel : Bedi Miklós

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Szívesen, és én is nagyon köszönöm! Remélem meggyógyul a motor :)

      Törlés
  13. Helló!Kaptam nemrég egy Tecumseh motoros kapálógépet,amin véleményem szerint a motor utólagos ráépítés lehet,gondolom fűnyíróé volt.Egész pontosan Tecumseh Vantage 50 és olyat produkál,hogy indításkor visszarántja az ember kezét rendszeresen és el sem tudom indítani.Szétszedtem,ék rendben,lépcsős ék van benne.Azt gyanítom,hogy ez könnyűlendkerekes változat.Kérdésem az lenne hogy létezett-e ebből a típusból nehéz lendkerekes változat,és lehet-e valahol kapni rá.Mellesleg még a berántószerkezet körmei is kitörtek a helyükről már a sok visszarántás miatt.
    Előre is köszönöm,ha tudsz ebben segíteni!
    Üdv:Kovács Gábor

    VálaszTörlés
  14. Szia!
    Írok valamit, de érdemben segíteni nem biztos, hogy tudok, mivel nem találkoztam még Vantage 50- nem :)
    Elsőre rákérdezek, hogy tuti-e, hogy az ék jó? Néha becsapós, de a leírt hibát általában ez okozza...
    Egy Briggsnél láttam olyat, hogy rákerült a röpsúlyos kuplung és elkezdett visszarángatni, ebből is lehet levonni következtetést...
    Azt nem tudom megmondani, hogy többféle lendkerékkel volt-e gyártva, viszont találtam számot és képet a hozzá való lendkerékről:
    https://www.meadowbrooklawnandgarden.co.uk/tecumseh-28480026-flywheel-1235-p.asp
    Itt a súlya 4 kg, ez lehet támpont, valamint ha a te gépeden nem ilyen van, akkor a szám alapján esetleg lehet érdeklődni...
    Most többet nem tudok sajnos írni, remélem ezzel is mész valamire.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen,azért néztem egyből az éket,ránézésre és szétszerelve is tökéletesnek tűnik.Jópár ilyen kisgépet csináltam már szakmámból adódólag is,de ez egyenlőre rejtély.A lendkerék ami rajta van:28480020 a száma,lemértem,776 gramm.
      Így ezzel teljesen olyan,mintha lenkerék sem lenne.
      Pl. a Briggs Quantum XE 40 motor nehézlendkerék súlya is 2300 gramm.
      A cikkszámmal sokat segítettél,keresgélek ez alapján.Tecumseh alkatrész ügyben melyik webshopot ajánlanád?
      Köszönöm a válaszodat,eddig is sokat segítettél!
      Üdv:Kovács Gábor
      Ui.:Robi 52 Tomos motoros kérdésem is lehet majd?:)(alkatrész ügylet)

      Törlés
  15. Igen, ami a gépeden van az Vantage 35 vagy BVS 143- hoz való például.
    Webshop...hát nekem az Agrooroszi meg a Csiszérgép bevált, de megmondom őszintén, sokszor az árak alapján választok :) ákeresek az alkatrészre, és ahol a legolcsóbb,ott veszem. A keresett lendkerékkel viszont nem lesz könnyű dolgod... Lehet, hogy csak bontottan fogsz találni, vagy utánajárással- apropó, esetleg felhívhatod a bejegyzésben hirdetett Klack- boltot is, készségesek.
    Kérdezni meg bármiről érdemes, az órától a repülőig mindenhez értek- persze különböző mértékben és fokozaton XD
    modder151@gmail.com

    VálaszTörlés
  16. Nagyon köszönöm az eddigi segítségedet is,ha nem gond,továbbiakban privátban írok,talán több a lehetőség(képek)
    Köszönöm:Kovács Gábor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, praktikusabb.
      Épp keresgéltem... Ilyen a lendkerék éked?
      https://eurosmallengineparts.ie/replacement-tecumseh-stepped-flywheel-key
      Majd értekezünk :)

      Törlés
  17. Szia!
    Meg szeretném kérdezni hogy mi a gond amikor egy MTD tecumseh fűnyírónál nincs szikra ez miatt nem indul gyújtógyertyát már cseréltem,de még mindig nincs szikra.Talán még a trafót is ki kell cserélni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Egyrészt ellenőrizd a gyertyakábelt, nincs-e valahol elnyíródva vagy tönkremenve a szigetelése. Azután érdemes megnézni a trafó és a lendkerék közötti hézagot- ezt a Briggs- es bejegyzésnél bemutatott sörösdobozos módszerrel be tudod állítani. Amit még megnézhetsz, az a leállító kábel. Ez a gyújtástól megy a karbi fölötti lemezhez, fehér vagy fekete színű általában, és vékony. Ennél is ellenőrizd, hogy nincs- e baja a szigetelésnek.
      Mivel a gyújtás a burkolat alatt van, így azt le kell szedned, általában elöl két csavar és hátul az üzemanyagtartály alatt/előtt még kettő. A tartály felfelé lehúzható. Remélem sikerrel jársz!

      Törlés
  18. Szia!
    Köszönöm a gyors választ, sokat segített.A gyújtókábelel volt a gond. A szigetelés tönkrement,a fedél nagyon kidörzsölte. Sajnos csak gyújtókábelt nem lehet cserélni csak kompletten a trafóval együtt.Igyhát rendeltem egy komplett gyújtótrafót.Ha minden igaz holnap meg is kapom a főpróba Ugyan még hátra van
    ,de biztos működni fog.
    Köszönöm a segítséget.
    Üdv: T.Sanyi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én köszönöm, hogy megírtad!
      Két dolgot mondanék, hátha jól jön:
      1. A trafót két darab 1/4- es fejű csavar tartja. Ha azt hiszed, nincs ilyened, akkor tévedsz, mert a cserélhető bitek, amiket csavarhútóban- akkus fúróban használsz mind ilyen méretűek, azok tartójával meg tudod húzni a csavarokat.
      2. Ha a gyertyakábel vezetéke nem vagy csak kicsit sérült az még használható. Leveszed a gyertyapipát és húzol a kábelre varnis csövet vagy egyéb lehetőleg hőálló anyagot.

      Törlés
  19. Üdv.
    Ugyan ilyen tecumseh motoros fűnyíróm van itthon.Az lenne a kérdésem,hogy hol tudnék venni a motorblokk és az olajteknő összefogató csavarokat? A gyári csavarok feje teljesen el van nyalva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, izé...ez nem metrikus csavar, az ördögtől való :D. A cikkszáma elvileg 29190075, ez alapján ilyen:
      http://oregonvyhne.sk/eshop/nahradne-diely/nahradne-diely-4-taktnych-motorov/4361-sada-skrutiek-olejovej-vane-29190075-pre-tecumseh-

      Ééés én lehet megkísérelném ezt megvenni(szerintem elírták, mert a menetek egyeznek, de a burkolat csavar rövidebb):
      https://www.kisgepweb.hu/termek/29190075/

      Egyéb alternatíva, hogy kiveszel egyet és besétálsz vele egy csavarboltba, vagy megméred és az alapján keresel csavart, esetleg kijavítod a csavarfejeket reszelővel...
      Megkérlek, ha sikerült megoldani tudasd hogyan!

      Törlés
    2. Köszönöm,megpróbáltam kiszedni a csavarokat,5öt sikerült,de a 6. Csavar nem akar kijönni. Valami ötlet a kiszedéséhez?

      Törlés
    3. Kérdés, hogy melyik nem jön ki...Törtcsavar-kihajtód felteszem nincs.
      Ha odaférsz a csavarfejhez megpróbálhatod megreszelni, hogy kisebb méretű kulccsal rá tudj fogni. Ha van jó minőségű csillag vagy E-torx kulcsod, azt óvatosan megpróbálatod kicsit rákalapálni. Esetleg vasfűrésszel felsliccelheted. Opció lenne még- ha van- a patentfogó, amivel rá lehet fogni a csavarfejre.
      Végső megoldásként hegeszthetsz a maradék fejre valamit, aminél fogva ki tudod hajtani a csavart, vagy simán le is csiszolhatod a csavar fejét, mert az olajteknőben a furatok nem menetesek- de ezt csak saját felelősségre ajánlom!

      Törlés
    4. Köszönöm a segítséget! Megpróbálom kiszedni.

      Törlés
  20. Szia!
    Köszönöm a tanácsokat nagyon jó ötlet ha a gyertya kábelre valami hőálló anyagot ráhúzunk, mert a fedél éles széle rezgéstől jól ki tudja koptatni az enyém konkrétan már úgy néz ki mintha az egérrágta volna meg.Ezen már nem lehet segiteni, cserélni kell.Tegnap délután meg is kaptam az új gyújtótrafót, be is szereltem kb 10 perc alatt tökéletesen működik.��
    Én az alkatrészeket a www.agrooroszi.hu rendeltem. Nagyon gyorsan ki is küldték. Egy nap alatt meg kaptam.
    Mindent köszönök szépen.
    Üdv:T.Sanyi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remek, gratulálok a sikeredhez! Örülök neki! A másik trafó, -ha amúgy kidobnád- engem érdekel, puszta szakmai kíváncsiságból, hogy hogyan lehetne megmenteni :D De ha elfér, inkább rakd el, sosem lehet tudni...
      Az Agrooroszi is jó bolt valóban, én is szoktam náluk vásárolni.
      Köszönöm, hogy reflektáltál!
      Kovács Ádám K.

      Törlés
  21. Jó reggelt.
    Tegnap bedöglött a fűnyíró tecumseh motoros. Látszólag rendben van minden.
    Új gyertyát kapott a trafó ki lett mérve az is jó, vezeték ami zöld színű csatlakozik a trafóhoz egy csúszósaru val az sincs meg sérülve,de mégsincs szikra.Mi lehet ilyenkor a hiba?
    Válaszod előre is köszönöm.
    Üdv.Peti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Érdekelne, hogy lett kimérve a trafó.
      A hibák a következők lehetnek: gyújtáskábel/ vagy annak a szigetelése elvágódott és hozzáér a fémrészhez, esetleg a gyertyapipánál van a gond. A leállító vezeték- zöld- másik végét is megézted, esetleg ott nincs sérüés? És azon a részen, ahová megy?
      Előfordulhat még, hogy a hézag nem jó a trafó és a lenderék között, azt a Briiggs-es bejegyzésnél leírtak szerint be tudod állítani.
      Ami szinte kizárt- bár előfordulhat-,hogy elvesztette a mágnesességét a lendkerékbe épített mágnes, de ezt a trafó beállításánál éreznéd.

      Törlés
  22. Szia.
    A tekercs ellenállása let meg mérve. A zöld szinű leállító vezeték másik végét nem lehet látni a lendkerék alatt van egyelőre még nem bírtam leszedni meg se próbáltam mert nincs mivel. A mágnes nagyon erős a hézagot állítottam négytizedre és állítottam 6 tizedre,de pontosan nem tudom hogy hány mm nek kell lenni a hézagnak.Ami nekem nagyon gyanús az a leállító vezeték de az bemegy a lendkerék alá és nem lehet látni,hogy ott hová csatlakozik
    Ha nem megfelelő a mágnes és a trafó közti hézag akkor nincs szikra? Mert más hiba már nem lehet csak a leállító vezeték másik végénél van a probléma vagy a hézag nem megfelelő ezt a kettőt még nem tudom,de a többi minden jó a gyertya a pipa a kábel a trafó erős a mágnes más már nem tartozik a nyújtáshoz.
    Üdv:Peti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Írd meg, melyik Tecumseh modell, utánanézek, rendben?

      Törlés
  23. Szia kérhetnék egy email cimet?
    Lenne pár kérdésem

    VálaszTörlés
  24. Szia.
    MTD Tecumseh típusú fűnyíró.
    Üdv:Peti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem. Ezek szerint lendkerék fékes a motorod.
      Egy ilyen szerkezet van a lendkerék alatt :
      https://www.popscreen.com/prod/OTg2MTc2OTU=/Tecumseh-Lawnmower-Lawn-Mower-Engine-Flywheel-Brake-eBay
      A trafóra saruval csatlakozik a zöld kábel. Próbáld meg lehúzni, és úgy nézd meg, van-e szikra. Majd írj!

      Törlés
  25. Szia.
    Igen lendkerekes az MTD motorja. Tegnap sokat küzdöttem vele hogy a lendkereket le bírjam szedni külön lehúzot csináltam hozzá de még így is nagyon nehezen jött le a kúpos tengely ről. A lendkerék alatt a zöld színű vezeték végénél volt valami gond.Igazából nem tudom mi volt a baj, mert csak kihúztam a zöld vezetéket megtisztítottam kifújtam a portól és vissza raktam, ennyi volt az egész.Összeraktam és csoda történt Megjelent a szikra a gyertya végén. Azután kicsit kísérleteztem a mágnes és a trafó közti hézaggal,de végül is 0,4 mm re állitottam. Ha nagyobbra vettem a hézagot gyengébb volt a szikra ha kisebbre állítottam a hézagot erősebb volt a szikra.
    Lényeg a lényeg most már jól működik. A végére már elég jó belejöttem fűnyíró motor szerelésbe, már már profinak éreztem időnként magamat.😀
    Nagyon szépen köszönöm a segítséget és a fontos információkat. Örülök hogy vannak ilyen segítőkész emberek.
    Üdv:Peti

    VálaszTörlés
  26. Remek!
    Gratulálok a javításhoz! Azt hiszem, hasznos tapasztalatot szereztél :)

    VálaszTörlés
  27. Igen,így van.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  28. Hello
    Van egy tecumseh prisma 40 fűnyiróm és első intitás majd járatás után is mimdig szivatóval indul csak el. Mi lehet a hibája nem értem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Bármi :)
      Egyebet nem tapasztaltál, ami összefügg - időben- a hiba megjelenésével? Olyasmire gondolok, mint füstölés, kopogás, rázkódás, fulladozás terheléskor/ gázadásra .
      Ha nem, akkor ellenőrizd a karbinál a 28- as csavart, aztán reflektálj!

      Törlés
    2. Hello a csavar az jó teljesen átjárható a lyuk

      Törlés
    3. Üdv!
      Értem. Nos, ennyi információból nem tudom neked pontosan megmondani, hogy mi okozza a hibát. A lehetőségek:
      Koszos légszűrő, elöregedett gumicumi, kosz/ letapadás a karburátorban, elöregedett tömítés a karburátor és a szívócsonk vagy a szívócsonk és a blokk között, megnyúlt regulátorrugó, elmozdult regulátorkar, szelepkopás ...

      Törlés
  29. Üdv,Kedves fórumozók ki tudná megmondani miért hangos a motor briggs 04 kipufogó rendben motor azonnal indul

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ez itt nem fórum, csak egy blog. A KF04-es kapálógépen lévő Briggs motorről van szó?
      A hangot sokféle dolog okozhatja, ha el tudnád mondani, hogy mit is hallasz- vagy küldeni egy felvételt a mailemre- (kopogás, nyekergés, kipufogózaj, süvítés etc.), úgy könnyebb lenne. Ha a kapálógépről van szó, biztos, hogy a motor hangos? Az alatta levő elemektől is jöhet zaj.
      Ha a motorra gyanakszol, akkor a hang oka lehet: sok vagy kevés olaj, meglazult csavar valahol, túl magas fordulat például...

      Törlés
  30. Kedves Ádám,
    Nekem egy MTD fűnyíró traktorral gyűlt meg a bajom, Tecumseh motoros (12,5 LE). Nehezen tudtam elindítani, de mikor elindult, csak szivatóval működött. Te vállalsz javítást is?
    Köszönöm,
    Gyuri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gyuri!
      Nem vagyok szervíz, ismerősöknek szoktam javítani, de szívesen segítek bárkinek, ha tudok :)
      Abból amit írtál, szerintem nem komoly a bajod- mármint a gépedé :)
      Azt nem tudom, hogy konkrétan melyik motor az alany, de ha úszós a karburátora, akkor a csészét tartó csavar -alul a nagy réz- furatát kéne ellenőrizned, az mikor elkoszolódik, akkor szokott ilyesmi hiba előfordulni. A légszűrő gondolom tiszta. (Ez egyértelműen üzemanyag ellátási gond.) Egyébként merre van a gép?
      Ádám

      Törlés
  31. Szia,
    Légszűrő tiszta. Igen úszós a karburátor és amit lehetett kifújtam minden fúvókát. Pécsen van a traktor.

    VálaszTörlés
  32. Értem. Laktam Pécs környékén pár évig, de már Bács kiskun megyében élek, így én nem tudom megnézni a gépet. Ha magad akarod javítani- vagy megpróbálni- akkor segítek, de kell még pár infó (típus, hibaelőzmény- ha volt), és akkor értekezzünk a modder151@gmail.com mail en. Ami még hirtelenjében eszembe jutott, hogy nézted -e az üzemanyagtartálytól jövő csövet, illetve ha van, azon a szűrőt. Végiggondolva okozhatja a dolgot a regulátor elállítódása is, mert elvileg a szivatóval is azon állítasz csak, nem a karbin- legalábbis a legtöbb esetben.
    Pécsen van a Klick-klack, ha jól rémlik ők szervizelnek is, ha inkább másra bíznád.

    VálaszTörlés
  33. Kedves Ádám!
    Tecumseh BH 153 (vízszintes tengelyű, 153 cm3-es) motorral szerelt gyepszellőztetőt vettem, a motorja "nagyon pörög". Azaz a pillangószelep kis nyitási szögénél is egészségtelenül magas fordulaton jár. A porlasztót szétszedtem, megtisztítottam, a megszerzett szerviz utasítás alapján beállítottam. Az úszó műanyag, a megadott 2+/-0.5 mm-es állásnál zár. A porlasztón két csavar van: alapjárati zárási szög ütközője és alapjárati benzin mennyiség állító csavarok. A regulátor része ki van iktatva, a gázbowden a szelepet direktben mozgatja. Azt tettem még meg, hogy a gázkar és a szelep nyitás "érzéketlenebb" legyen, azaz a gázkar kezdeti sok mozgásához kicsi szelepszög változás társuljon. Ennek ellenére a gázkar 1/3-át tudom csak használni, alig nyit a szelep, máris üvölt a motor. Van valamilyen javaslat esetleg arra, hogy lineárisabb legyen a karakterisztikája?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tecumseh tulajdonos! :)
      Feltételezem, hogy a gép használt. Ha így van, akkor szerintem valaki belenyúlt, és kiiktatta a regulátort. Amíg ezt nem állítod vissza, addig nem fogod tudni rendesen szabályozni a gázt illetve pörögni fog a motor, mintha ördög bújt volna belé.
      Ezeknél a motoroknál a regulátorkar rugójával lehet beállítani a maximális fordulatot, a gázkarral pedig szintén CSAK a regulátorkar rugóját állítod, ebből következik, hogy ha nincs regulátor, akkor nem lesz rendes szabályzása a gépnek. Érted?
      Ha huzamoosabb ideig használod ebben az állapotban, akkor jelentősen rövidülni fog a motor élete :(

      Törlés
    2. Kedves Ádám!
      Nagyon köszönöm a gyors választ. Értem a helyzetet, a manuálból is lejött, hogyan működik. Bíztam benne, hogy van kézi gázra jobb beállítás, mert sajnos a regulátor szét van barmolva. Az még talány, hogy a motor belső röpsúlyos szabályozó karja belülről működik-e, de az összeszerelt karos-csuklós lemez teljesen rottyon van, törött, hiányos. A gép made in W Germany 😀
      Bár szerezni tudnék egy ilyen regulátor egységet (governor plate)! Addig marad a finom gáz kezelés. Sajnos nem fiatal a gép, valószínű nem olyan sima az ügy. De mechanikusan korrekt, kivéve a motornak ez az állapota. Van esetleg ötleted alkatrész beszerzéshez?
      Üdv: Gergő

      Törlés
    3. Kedves Gergő!
      Alkatrészt ehhez, hát, nem egyszerű. Szerintem eleve nemigen volt sok ebből a motorból az országban, mert ugye fűnyírót azt még csak- csak vesznek az emberek, de a fűszellőztető az már "úri hóbort" :)
      Egy próbát tennék a Klack- nál telefonon, más hazai ötletem nincs.
      Viszont írtad, hogy valamennyi megvan a reguátorból. Az nem lenne/ lehetne opció, hogy azzal/ abból alkoss valamit? Képeket biztosan lehet találni a géphez, én elgondolkodnék rajta, hogy magam csináljak hozzá regulátort- persze próbálkozni meg kísérletezni kell majd, az biztos.
      A belsejével nem hinném, hogy gond van, de ezt működés köben meg lehetne figyelni.

      Törlés
  34. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  35. Köszönöm, felveszem velük a kapcsolatot.
    B-tervnek ott az ebay, angliában van még pár darab elfekvő készlet ebből a cikkszámból, onnan beszerezhetem. A meglévőt eltörték, megcsonkították. Az újjal a gyújtáselvétel is működni fog legalább. A húzó rugó is hiányzik, azt is pótolni kell. Sajnos az ott nincs, ahol a szabályozó egység van. Frankó, dupla posta...
    Viszont tényleg szükséges, mert terhelésfüggő gázszabályozást nehéz kézzel csinálni. Mihelyt kisebb a terhelés, felbőg a motor, ami egészségtelen. Aztán terhelés alatt meg leesik a fordulatszám. Nehéz folyamatosan kézzel bűvészkedni a gázzal. Tény, hogy évente kb. 3-szor, maximum négyszer van használatban, beleférne. Ám mivel a szomszédok is használják, az már nem fér bele a renomémba, hogy vacak gépet adjak oda :)

    Amúgy ez inkább sugallja az örök élet ígéretét, mint a mostani Briggs & Stratton. Van egy 625-ösöm egy Viking fűnyírón, nem tűnik olyan robusztusnak és más, profi felhasználó is a 25 üzemóránkénti olajcsere mellett is 6 szezont tud lehúzni vele.

    Üdv:
    Gergő

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezeknél a motoroknál nemhogy nehéz, hanem lehetetlen a terhelésfüggő szabályzást megoldani regulátor nélkül. Én arra gondoltam, hogy fellelt képek alapján meg lehetne kísérelni kart meg rugót gyártani egyedileg hozzá, ha macerás vagy lehetetlen a beszerzés. Persze külföldön találsz nyilván alkatrészt bontottan.
      Tény, hogy működik így is a gép- szokták használni kicsi motorokhoz (motorbicikli) ilyen állapotban- de ez ahogy írtam, nem egészséges az amúgy sem fiatal gépnek. (A leállítás egy kapcsolóval megoldható egyébként.)
      Ha sikerül megoldani ezt a 'kis hiányt' és jó gazdája leszel, szerintem sokáig fog még szolgálni téged ez a motor.

      Törlés
  36. Szia. Segítséget szeretnék kérni. A leírásban szereplő fűnyíóról volna szó. Kinyomtattam a leírásod és az alapján áltam neki az olajteknő és szimmering cseréjénekk. Simán ment minden, de a teknő 15mm szétválasztás után nem mozdul. Nem jön tovább. Próbáltam körmös lehúzóval is, de semmi. Félek, hogy eltörik az öntvény. Tudnál segíteni valami ötlettel? Köszi, előre is. Üdv. Balázs.

    VálaszTörlés
  37. Szia!
    Felettébb érdekes :)
    Szerintem told vissza a helyére a teknőt, mozgasd meg a tengelyt- egy két kör vagy oda vissza- és a reguláorkart, és próbáld újra levenni. Elvileg nem tud megakadni semmi, de előfordulhat, hogy megszorul. Ha ez nem segít, akkor először vedd kia szimeringet. A fém gyűrűjébe belefúrsz- úgyis cserés- és a lukon keresztül ki tudod feszíteni csavarhúzóval/ fogóval. Elképzelhető, hogy ez akad a tengelyen. Majd írd meg, hogy sikerült!

    VálaszTörlés
  38. Szia.
    Siker. ;)
    A szimeringet kifúrtam és kifeszítettem. 5mm nyertem. Ütögettem még de nem ment tovább. Elfogyott a türelmem. Alábakoltam a deknit 3 ponton, a tengelyvégre rátettem egy 10x30 alu lécet és félkilós kalapáccsal beköszöntem 2x. SEMMI! Ilyen a mesébe nincsen, gondoltam és elkapott a pulykamérek. 3 izmosat rávertem és a 3.-ra koppant a tengely másikfele a betonon. Nyertem. :) Nem tudom miért szorult ennyire. Egy sejtésem van csak. A lépcsőstengely azon tengelyátmérő alsó felén ami a szimeringel csatlakozik, volt egy 5-8mm hosszú berozsdásodott palástfelület és szerintem ez szorult meg. Ezt, csak akkor láttam már, mikor kintvolt. További segítségre szorulok. :) A következő alkatrészeket hol tudnám beszerezni? Olajdekni tömítő, szuszogó tömítő, dugattyú gyűrűkkel, tűgörgő. Most ennyit látok. :) Mennyi és milyen olajt használjak feltőltésre. A hézagoló gyűrű is megvan, amit a leírásodban olvastam. ;)
    Válaszodat és segítségedet előre is köszönöm.
    Üdv.
    Balázs.

    VálaszTörlés
  39. Szóval győzött a pulykaméreg :)
    Szerelemben, háborúban, szereléskor mindent lehet!

    Ez elhanyagolt vagy leharcolt gép, hogy generálozni kell? :)
    Azt jól értem, hogy dugattyú ÉS gyűrűk IS kellenek? Ha igen - ajvé :)- akkor javallanék egy hengerfej tömítést is a listádhoz. Meg persze új gyertyát, légszűrőbe szivacsot, részemre offertóriumot neked meg nyertes kaparós sorsjegyet, ha már úgyis nyerő szériában vagy. Amúgy vicc nélkül, tíz és húsz ropi között kell csengetned, ha tényleg kell a dugó is, erre készülj fel lelkiekben.
    Ha valóban olyan a gép mint a fenti, akkor 63.5 mm- es dugó és gyűrűk kellenek, és ehhez való hf tömítés.
    Csapágyat (tűgörgő) merre találtál a gépben?
    Ha csak ezt a gépet javítod, vehetsz papír tömítést az olajdeknihez, de ha más is van tervben, akkor gazdaságosabb az űrtechológiás HI-temp szilikon, amit mutattam is.
    Én főleg az Agooroszinál meg a Csiszérgépnél szoktam vásárolni, ezekenél javaslom a nézelődést, ha nincs helyi beszerzési forrás. Ha esetleg nem találsz dugót, akkor google: Tecumseh 63.5 dugattyú
    Olajból SAE 30 ami bele való, elég lesz a kicsi, hat decis palack- persze a több az mindig jobb. VISZONT mivel gyűrűzöd, én javasolnám, hogy elsőre akármilyen olcsó 10W40 -es olajat tölts bele, mert kelleni fog egy "bejáratás", ami után le kell cserélni az olajat. Vagyis összerakod majd a gépet, benyomatod neki az autós olajat- amiért 'nem kár'-, lenyírod a füvet, leengeded az olajat, csodálkozol mitől lett ilyen fekete, majd betöltöd a harmincas olajat.
    Jó mulatást!

    VálaszTörlés
  40. Szia.
    Az akatrészek bezerzése, az általad beszúrt boltok elérhetőségeivel megoldódik. ;) Köszi.
    Olajból mennyi kell a gépbe?

    Üdv.
    Balázs.

    VálaszTörlés
  41. Hivatalosan 630 mL, de gyakorlatban nem megy bele annyi, ezért írtam, hogy elég a hat decis palack.

    https://usermanual.wiki/Document/TECUMSEHUPDATESERVICESCHOOL1999.4139793875-User-Guide-Page-47.png

    VálaszTörlés
  42. Szia.
    A kasztni csiszolása ma megvolt. Alapozás és festés a következő.
    A dugattyú csapszeghez gondoltam a tűgörgőt. Nem szedtem még szét, lehet hogy nincs is? Gázbóvden egy picit meg van törve. Gondolkodom a cserén, de lehet inkább kimerevítem 10cm hosszúságban a törésnél egy fekete, vastagfalú fesztócsővel. Funkcionálissan még működőképes, csak szúrja a szemem. ;)
    Jó lenne, ha még idén elkészülnék vele. Idő kérdése. :)
    Jövőhéten indul a beszerzés... Fehéváron is találtam néhány boltot.
    Festésnél még gondoltam arra, hogy viszek fel a kasztni aljára rücsnit. Jó vastagon, mint az autók alvázára, ahol sok a kavicsfelverődés. Igen, igazad van. Ez egy leharcolt gép. :) Ki akarták dobni, én meg megszántam... :) Elhoztam és végülis szeretek bütykörészni. Jelezni szeretném, hogy összerakás után szerintem megszaporodik a bejegyzésem. Kicsi esélyt látok arra, hogy elsőre beröffen. Ez az első fűnyíró javításom... :)
    Üdv.
    Balázs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, szétszedted, készül?
      Az jó ötlet, hogy bekened az alját alvázvédővel, jó darabig meg fogja védeni a kasztnit! Remlélem minden simán fog menni, ha már ilyen rendes vagy, hogy megmentetted. Áldjon a gépek istene!
      Ha lesz még kérdés, szerintem mailt küldj, az praktikusabb, és ott lehet képet/ dokumentumot átküldeni, ha kell.

      Törlés
  43. Helló
    a segítségedet szeretném kérni egy Tecumseh BVL 173 ES. önjárós, önindítós fűnyíró motorról.A google-n,joutube-n nem sok minden van fenn. Én szeretném megtudni hogy honnan lehet gyári cikkszámokat letölteni ehhez a tipushoz hogy az ebay.- tudnák kutakodni. Hány köbcentis lehet ez a motor , 173 cm3 ? Megkellene gyűrűznöm is de csak 2.4-2,4-4 mm vastagságú gyűrűket tudnák helyben szerezni, ill. az agroorszinál van vékonyabb ami jó a hengerbe 66,7mm de a vastagsága csak 1,6-1,6-4 mm, a régi gyűrűk vastagsága 2 mm volt. Szerinted az 1,6-1,6-4 mm gyűrűvel összerekhatom elégé lötyög a horonyba ? üdv.Sándor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Meg kéne keresned a motorkódot. A motor hátulján kéne lennie egy lemezen, vagy esetleg az oldalán a regulátorkar körül bepontozva.
      Itt egy alkatrészlista, de pár alkatrésznél nélkülözhetetlen lenne a motorkód:
      https://www.dewilgo.de/hersteller/TECUMSEH/BVL_198_E-64024B_MOTOR_TECUMSEH.pdf

      173 ccm, igen, jól gondoltad.
      Vékonyabb gyűrűvel ne kísérletezz! Itt például van olyan méret, ami szerinted kell:
      http://www.kertigepalkatresz.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=64&category_id=236&option=com_virtuemart&Itemid=1

      de a Csiszérgépnél is találsz szerintem.

      Törlés
    2. hello David
      köszi a segítséget megtaláltam a motorkódot a burkolat elején volt E-54010B.Ha én most konkrétan egy szimeringet akarok keresni az ebay akkor eszt a kódot adjam meg, vagy külön kell egy alkatrész rajz ami megmutatja a gyári cikkszámot ? ha igen te tudsz ilyen alkatrész pdf-t erre a motorra. Köszi Sándor

      Törlés
    3. Bocsi Ádám az átkeresztelésért de már azt sem tudom hogy milyen nap van ma.SORY

      Törlés
    4. Szóval a motorkódod alapján jó az az alkarészlista, amit linkeltem korábban, nyilván elkerülte a figyelmed :)

      https://www.dewilgo.de/hersteller/TECUMSEH/BVL_198_E-64024B_MOTOR_TECUMSEH.pdf

      Ezen kikeresed a szimeringet - a robbantott ábrán 26 az alsó elvileg- , nagy nehezen megkeresed a motorkód alapján a gyári számát : 29610008, majd ez alapján keresel szimeringet. Nem feltétlenül lesz egyszerű dolgod, oda kell figyelni, nem úgy, mint a nevemre :D
      Szóval, a keresődbe beírod : tecumseh 29610008, és reménykedsz. Jó esetben találsz ilyet:

      https://www.ebay.de/itm/Tecumseh-Wellendichtring-Simmerring-12-7x22-2x6-3-BVLR153-29610008-/323797131245

      ahol ott a méret is. Ez egyfelől azért jó, mert tudod ellenőrizni a méretet a saját gépeden, másfelől ha jó, akkor a méret alapján vélhetőleg helyben, vagy itthoni eladónál is kapsz.
      Rendben?

      Törlés
    5. Köszönöm szépen a segítségedet sokat segítettél mégegyszer elnézést kérek a kapkodásomért. hát az alkatrész kikeresése nem lesz egy egyszerú dolog de most már eltudok indulni valahonnan. üdv. Sábdor

      Törlés