2016. május 12., csütörtök

Nyár, fűnyírás, Tecumseh

avagy ne javítson, aki bugris :)

Haló (gép)szerelő barkács titánok és titaniszok! 

A 'Nyár, fűnyírás, Briggs' bejegyzés népszerűsége arra ösztönzött, hogy bemutassak egy Tecumseh motoros fűnyírót is.
A gépet ötezer magyar Forintért vettem, saját célra. Ennek a rendbetételét mutatom most be.

Előtte viszont adok pár tippet, ha használt fűnyírót vennél:
1. Nézz alá! A kés és a kasztni állapota árulkodik a felhasználóról és a felhasználásról!
2. Nézd meg (négyütemű motornál), megfelelő -e az olajszint!
3. Keress olajnyomokat!
4. Indítsd be -ha megoldható! Így érezheted a 'gondokat'. Persze előtte nézd meg, hideg- e a motor :)
5. Nézd meg a légszűrőt- ha megoldható! Szintén sokat elmond a felhasználóról.

Én személy szerint nem veszek kéz alól jónak meg szervizeltnek titulált gépet. Miért? Azért kérlek, mert egyrészt bizalmatlan vagyok, másrészt a használt és jónak tartott gépek árai többnyire elég közel vannak az újakéhoz. Ez van, manapság mindenki egy üzleten akar meggazdagodni.

Szóval, ez a gép amúgy használhatónak volt meghirdetve, ennek ellenére nem volt benne olaj. Érdekes dolog, sejthető volt, hogy valami nem stimmel. Meg sem kíséreltem beindítani- négyütemű motort motorolaj nélkül, vagy kétütemű motort tiszta benzinnel SOHA SOHA SOHA, de komolyan SOHA SOHA SOHA ne indítson be senki! Ha meg akarod venni, húzd le a gyertyapipát és párszor próbáld meg berántani. Ha nincs kellemetlen érzésed- akadozás pl- akkor feltehetőleg a henger és a dugattyú elfogadható, de legalábbis 'könnyen' szervizelhető állapotú.

Tehát megvettem, mert jó fogás volt :) Ötezerért kb egy normális fűnyíró aljat lehet venni, szóval a hülyének is megéri!
Amúgy, ha már a pénznél tartunk! Nagyon jónak érzem, ha valaki használhatatlan gépét, dolgait a kidobás helyett jelképes áron eladja, így csökkentve a szemetet. Követendő példa lenne...

 

A gépezet

Elkövettem azt a hibát, hogy nem készítettem fotót az eredeti állapotról, sem a kasztni rendbetételéről, ezért most itt bocsánatot kérek. Gomen nasai! :D

A fűnyíró típusa MTD 46 P,
 

a rajta található motor -ha jól sejtem- Tecumseh Vantage
 
 A bejegyzés elsősorban a motorról szól, másodsorban meg villogok a fasza fűnyírómmal, és mellébeszélek :-P
Az eredeti állapotról ez az egy kép van: 
Innen tudtam, hogy Tecumseh :> Egyébként az ilyen MTD gépeknél többnyire jelzés nélküliek a motorok. Ezen legalább egy matrica volt, viszont azonosítók, típusszám meg hasonlók, azok nem, illetve MTD azonosítók. Nem értem a logikát, lehet, a cél az otthoni szervizelés megakadályozása a motor azonosíthatatlanságával...

 A szörnyet némi motorolaj betöltése után kipróbáltam. Elsőre nem akart indulni, gyújtás problémája volt. Gyújtást beállítottam a Briggsnél ismertetett sörösdobozos módszerrel, ezután szépen beröffent. Első hiba megoldva :)
Második hibája, hogy nyomta, illetve eresztette az olajat a kis testéből. Na, ez már nem tréfa, ezt reparálni kell! Hála az isteneknek csak olajteknő tömítést kellett cserélni, ez viszont egy macerás procedúra. 

Menete: 
1. Motorolaj eltávolítása.
2. Fűnyírókés levétele. 
3. Motor és kasztni szétválasztása. 
4. Motor szétszedése. 
5. Mindenfelé szétfolyó olaj takarítása...
6. Új tömítés berakása.
7. Totális összeszerelés.
8. Öröm, boldogság.
9. Fűnyírás

Nézzük sorban! 
Motorolaj eltávolítás, illetve részletesebb leírás erről itt olvashtó: 

>>>Fűnyíró olajcsere<<<

A jelenleg tárgyalt Tecumseh motornál alul van a leeresztő csavar, és műanyag- tehát könnyű tönkretenni. 
 
Négyszögletes vagy hatlapfejű kulccsal egyaránt eltávolítható. Általában illik bele a dugócsulcsok hajtókarának a négyszögletes vége. 
Az olajcsere menete nagyjából : Üzemmelegre járatjuk a gépet, leállítjuk, leeresztjük az olajat, visszatesszük a csavart és betöltjük a friss olajat.
Általában fél- egy liter körüli az olaj mennyisége, ennek megfelelően keressünk edényt, pl tepsit a felfogáshoz. A fáradt olajat ezután javasolt leadni benzinkúton- mert nagyon káros a környezetre. Állítólag egy liter (fáradt)olaj egy millió liter vizet képes beszennyezni, szóval nem tréfaság a földre vagy a lefolyóba ereszteni! 

 olajcsere
Bár fűnyírómotorhoz nem jó, az autósoknak tudom ajánlani az olajleeresztő kannát. Remek termék!

Fűnyírókés levétele és élezése 

A kés életlenségének biztos jele, hogy fűnyíás (gazvágás) után a szálak sárgulna, elszáradnak. Ilyenkor a kés nem vágja, hanem tépi a zöld matériát, ami ugye nem cél.
A fűnyíró késének levétele nem különösebb mutatvány: Oldalra kell dönteni (a kipufogóval ellentétes oldalra) a gépet- miután a gyertyapipát a véletlen inulás megakadályozása érdekében lehúztuk-, majd kihajtani a csavart. Érdemes amúgy a kés élezését beiktatni az olajcsere folyamatába, a friss olaj betöltése elé.


Szóval a gép az oldalán, a csavar a forgásiránnyal megegyező irányba fog lazulni- amerre az él van. Így ugyanis működés közben a csavar semmiképp nem tud kihajtóndi, okosan ki van ez találva :)

Valószínű, hogy nem lesz elég a kezed ereje, hogy ellen tarts a csavarnak. Ilyenkor be lehet vetni fadarabot például, de használhatod a lábad is, ahogyan én szoktam:
 
 Ilyen az, mikor a láb kéznél van :) Persze, ez körömcipőben nem ajánlott :)

 Ha lekönyörögtük a pengét, jöhet az élezés. Jó esetben csak végig kell húzni az éleken párszor egy vasreszelőt.

Élezésről bővebben >>>ITT<<< olvashatsz. 

A motor megszakértése

Mondottam volt, tömítés kell, mert tömítésre van szükség :)
Ez amúgy egy 'nem létező hiba', ilyen nem fordul elő, csak kontár javítás(i kísérlet) kötekezményeképp.

Itt látszik, hol folydogált az olaj...

Az olaj kiengedése és a kés levétele után alulról kényelmesen hozzáférhetőek a csavarok, melyek a kasztnit és a motort összefogják.

El kell távolítani először a gázszabályzó bowdent.

 


 Azért ezeken a képeken látszik nagyjából, hogyan is nézett ki a fűnyíró. A felületi rozsdától amúgy nem kell félni, az átrohadástól viszont igen :)

A csavarok eltávolítása után a motor leemelhető az aljról.


Így ni! Ez nem trükkfelvétel, én ilyen erős vagyok. Egyébként a szemfülesek észrevehetik, hogy nincs kipufogó. Nyugodjatok meg, van. Levettem festeni, mielőtt nekiálltam a procedúrának.

Itt látszik, hogy még így is milyen sok olaj maradt a motorban. 

Érdemes az üzemanyagot kiüríteni mind a tartályból, mind pedig az úszóházból, ha eddig még nem tettük meg, valamint letörölni benzines ronggyal a motor külsejét, és az üzemanyagtartályt eltávolítani. 


A motort pár csavar tartja alulról. Le kell venni a tengelyről a késtartót,
 
 majd a deknit megtakarítva előtűnnek a csavarfejek.


 
 A képeken látszik de azért mondom: a tojástartó tálca a barátunk! Praktikus és erős :) 
Én mosógépet is csak ilyenen szerelek :)


 A csavarok kicsavarása után az "olajteknőt" gumikalapáccsal kérjük meg, tegye amit akarunk, és jöjjön le :)
Gyere, megiszunk valami édeset :D

Tessék! Ahova mutatok, ott kérem látható, hogy nem látható tömítés- a regulátorkerék mellett szétszedéskor szakadt el. Ezért mondtam, hogy ez egy nem létező hiba, meg azt, hogy ne javítson, aki bugris. Ezt a gépet valaki valamikor szétszedte, a tömítést elszakította, de nemes egyszerűséggel sz##t rá, és így ahogy van, összerakta. Ezért folyt az olaj. Ugye olvastad a bejegyzést a hülye emberekről? Ez a 'szaki' is az! A tömítés pár száz forint, de ha sajnálod rá, akkor vágj műszaki rajzlapból, az is jobb a semminél!

Még egy kép a történtekről :) Itt látható még egy hézagoló alátét is, ez a motor tengelye és a dekni közé való! Lehetőleg ne hagyd ki, mikor összeteszed a gépet!

Ez pedig itt az 'olajszivattyú', ez szórja szét a kenőanyagot üzem közben. Csak azért érdekes, mert elvben nem mindegy, hogyan van a helyén.

A műanyag karika széle az egyik oldalon "befelé lejt". Ez kerül összerakáskor felfelé- a lendkerék irányába.


Tehát így. Az egyenes rész lefelé, a bolygó irányába néz.

Ez pedig itt a regulátor- angolul governor. Ez a kerék forog, miközben jár a motor, a két oldalán két fém pöcök a sebességtől függően kinyílik vagy összezár, ezáltal nyitja- zárja (szabályozza) a pillangószelepet, így állítja be automatikusan a motor fordulatát.
Így működik:

governor
Bár itt a motorunkhoz képest fejjel lefelé van, de szerintem átlátod a dolgot. Tecumseh motoroknál -régebbieknél- egyébként gyakori hiba, hogy olaj folyik a regulátorkarnál a motorból. Namost ahol kijön a motorból a kar tengelye, ott O gyűrű van tömítésként. (Felső robbantott ábrán a 39 -es tétel) Ez szokott elmenni tönkre, vagy az idő miatt, vagy túltöltött olaj miatt, vagy mert mé' ne :)


Az olajteknőt benzinnel kimostam, a régi tömítést leszedtem. Fontos, hogy ahová a tömítés kerül, az a rész teljesen tiszta legyen, különben adunk a sza##nak egy pofont, ereszteni fog...

Eddig elhallgattam, de kicseréltem az alsó szimeringet is. Nem volt jó állapotban. 

Ilyen fémkarikás szimering (fémházas tegelytömítés) való ehhez a géphez, és alulról kell betenni.
Így mint a képen.


Majd gumikalapáccsal szintbe ütögetjük, és csőkulccsal vagy csődarabbal újra beszintezzük. Ennyi, nem kell ráperemezni- nem is lehetne-, ez így a helyén fog maradni.

Erről az alsó részről még annyit elmondanék, hogy hat darab csavar és két darab pöcök tartja. A kettő pöcköt mutatom a képen- az egyik hiányzott, pótoltam rúdanyagból :) Príma lett :)

Mielőtt összerakjuk, próbáljuk rá a tömítést. Jelen esetben papírtömítést szereztem, de megfelel tömítőszilikon is. 
Kapható direkt ilyen tömítésekhez speciális szilikon. Ez pl piros, nyilván ettől speciális. Hogy ez miben különbözik- illetve különbözik-e -a hagyományos 'szaniter' szilótól, azt nem tudom. Ötszáz HUF környékén van egy ilyen kicsinyke tubussal, szerintem nem érdemes hazárdírozni a sima szilikonnal. 
De mindegy is, mert én papírtömítést vettem , ilyet: 

Ennek neve olajteknő tömítés, és elvileg ugyanolyan kell a Vantage, BH, Prisma, Spectra, Synergy típusú Tecumseh motorokhoz. Azért, mielőtt cseréled, kérdezz rá a boltban! 500- 1000 Ft között kerülhet a birtokodba. 
Itt vettem: 

Reklám: 

http://www.klack.hu/
Klick-Klack Kft. | 7626 Pécs, Ady Endre utca 33. 
| | 06-72/525-151

Ez egy pécsi bolt. A weboldaluk sajnos nincs rendesen megcsinálva, és a parkolás is macerás a bolt előtt- ez mondjuk generális probléma Pécsen- viszont ennek ellenére nagyon ajánlom őket! Telefonon lehet érdeklődni bármiről, sok alkatrészük van reális áron, és - ami manapság ritka- értenek is a gépekhez, valamint tudják, mit árulnak! Több ilyen bolt kéne! 

Namost, megvan a méretes tömítés. Ha papírtömítést választottál, azt felhasználás előtt motorolajjal be kell kenni- szilikon tömítésnél pedig zsírtalanítani kell a felületeket. A két tömítést együtt alkalmazni felesleges és és ésszerűtlen. A pörköltöt se kevered két fakanállal!

 
Ilyen a bekent olajos papírtömítés. 

Ezek után a dolgunk csak annyi, hogy a helyére tesszük a hézagoló alátétet- a tengelyre-, bepozícionáljuk az olajszivattyút- az ellenoldalon van helye a 'fejének', megolajozzuk a tengelyt meg a szimeringet, és összetesszük a motort.

 

Gumiklapáccsal összepasszítjuk, azután jöhetnek a csavarok! 

A csavarokat csőkulccsal, dugókulccsal, kézi erővel kényelmesen meg lehet húzni. Nem kell megszakítani a meneteket! A meghúzási sorrend tetszőleges: Lehet átellenesen, körkörösen vagy helikálisan is (Ez amúgy csigavonalat jelent, és ennél a motornál ez nem a helyénvaló kifejezés. A különbség a helikáslis és a spirális között, hogy a helikális térbeli vonal, a spirális két dimenziós, tehát pl a spirál füzet ugyan olyan hibás kifejezés, mint a kockás füzet :) ). 
A csavarok meghúzásánál csak arra figyeljünk, hogy ne egyből húzzuk szorosra őket, hanem fokozatosan, egyenként. Tehát ha pl körben haladunk, akkor minden csavaron hajtunk egy menetet körben, aztán újra egy menetet, és így tovább. Ezáltal a két motordarab egyenletesebben közeledik egymáshoz, ami jó a tömítésnek.
Ezzel készen is vagyunk, a tömítéscsere megvolt.

A szuszogó :)

Szót ejtenék még az alant látható dologról.


Legjobb tudomásom szerint ezt nálunk szuszogónak hívják, bár ez nem kifejezetten egy terminus technicus :)
Angolul breather.
Ez egyirányú szelep, ami arra szolgál, hogy a megszüntesse a motorban lévő levegő túlnyomását.  Tecumseh motoroknál gyakori hiba, hogy innen olaj folyik ki. Ennek oka vagy a túl magas fordulatszám, vagy a dugattyúgyűrűk kopása, vagy a szelepek hibája, vagy a szuszogó szelepének hibája. Motoronként, motorgyilkosonként változik a hiba...

Egyébként ez el is tud koszolódni, néha érdemes rá/ bele kukkantani. 

Itt két csavar tartja, belül szivacs meg a szelep van. Ez létezik olyan változatban is, amelyiknél egy gumicső a kivezetés, sőt, régebbi Tecumseh motoroknál kehely formájú, lendkerék alatt elhelyezettekkel is találkozhatunk. 
A felső robbantott motorábrán az 51- fedlap, 52- tömítés, 53- szuszogószelep, 54- szivacs.


Ezzel itt most be is fejezem, egyebekről, amik nem a motorral kapcsolatosak- például festés- most nem írok. 
Megemlítem viszont még a karburátort: 
Semmi különös nincs benne, 'hagyományos' úszós kivitelű. Takarításon kívül mást nem igen igényel. Amit érdemes megjegyezni: A 28-as számú csavaron lehet egy luk keresztben, ami képes eltömődni. Ezt érdemes ellenőrizni, ha üzemanyag ellátási problémára gyanaxunk ( ha van x az ábécénkben, akkor használjuk, illetve erről fogod megjegyezni a csavart, figyeld meg! ) XD

Meg még annyi, ilyen gyertya kell bele: 


 még egy REKLÁM

Ezt a boltot is ajánlom, korrektek és használható a webáruház:


http://www.kisgepweb.hu/

Találsz náluk alkatrészt, gépet és segítséget is!


Na, mostmár tényleg vége. Itt van pár kép a 'rendbetett' gépről, csak, hogy csorgasd a nyálad XD 
Persze tudom, neked jobb van :D Használd egészséggel, és bánj vele jó gazda gondosságával! 




Pá-pá! 
Öröm volt látni Téged :)



Kapcsolódó cikk:
Ha nem indul a kisgép

 Tartalomjegyzék 

 Zenék 

130 megjegyzés:

  1. Üdv! Nemrég kaptam egy Tecumseh Aspera motoros fűnyírót. Mivel kezdő vagyok még, így megkérdezném azt, hogy mi a baja a gépnek akkor, ha forgatom a lendkereket, a két kipufogószelep mozog, de a dugattyú nem? Az előző gazdája állítása szerint valami ék baja van. Hol kezdjem a javítást? Válaszodat köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Elsőre javaslom, töltsd le a szervízkönyvet a letöltéseknél, és lesd meg :)
      A hiba jó esetben (csak) hajtókar törés- vagy valami ottani dolog. Mivel a szelepek mozognak, így a tengelyed is forog, vagyis a gond, hogy nincs kapcsolat a tengely és a dugó között. A javításhoz, vizsgálathoz meg kell majd bontanod a gépet, látatlanban nem bátorítalak...Persze lehet, hogy szétszeded és csak két csavart kell pótolni, szóval ha kedved és időd van, mindenképp nézd meg! Az előző gazdájához annyit mondanék, hogy vagy szétszedte, és kihagyott belőle valamit, vagy nem szedte szét, és csak okoskodik...

      Törlés
    2. Üdv! Nekem is pont ez a problémám egy ugyanolyan Vantage 35 motoros géppel, mint ami itt szerepel. Fix gázos, nem szabályozható. Indítás után felpörög, majd a regulátor leszabályozza majdnem lefulladásig, aztán megint felpörög... erre kellene valami ötlet. Köszi!

      Törlés
    3. Nézd meg a karbi alsó csvarját - képen 28- nincs- e eltömődve a luk. Ha az oké, akkor takarítsd ki a karbit, valahol dugulás van benne.

      Törlés
  2. Segítségedet Kérem! A motor fordulat hullámzik, felpörög, majd a szabályzó leszabályoz. Mi lehet a probléma?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Bocs, nem láttam az üzeneted. Ha még aktuális a hiba, áruld el milyen motor, és, hogy sebességszabályzós- e!

      Törlés
  3. Sziasztok.Van egy robi 156 T tipusu rotam.Mar mióta hozzám került,nem működött a regulátor benne.Olvasgattam az előző irásokat,gondoltam ok,szétszedem a motorját.Tecumseh centura állitólag 6lovas.Rengeteget eszik,prüszköl,de eddig dolgozott.Szetszedtem,azt gondoltam a regulátor megadta magát,de ahogy szétszedtem,én úgy lattam nincs baja,mind a két pöcök ami a fordulatra kinyílik a helyén van.Viszont nem értem, a regulátor karja hogy van összeköttetés ben a regulátorral?Az L alakú kar belső része csak ráül a regulátor tetejére?Ahogy nő a fordulatszám úgy emelgeti a felfele mozgo bizbasz?Nekem a kart majdnem teljesen előre lehet tolni a karbi felé.Lehet elkopott?Vagy miért nem vezérli a folytószelepet?Próbáltam a rugóval ugy beállitani hogy alapállásban a folytószelep teljesen nyitva legyen.Beindult de nagyon pörgött aztán durrogott majd leállt.Tudnál segíteni a regulátor beallitásával kapcsolatban?Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szevasz!
      Hát, őszintén sajnálom, ha az írásom hatására "robbantottad szét" feleslegesen a géped, törlöm is a bejegyzést...Na jó, nem :)
      Szóval, a regulátor karja nincs közvetlenül összekapcsolva a belső műanyag, pöckös kerékkel. Csak pihen a tetején, és amikor emelkedik a fordulat, akkkor emelkedik a kerék, és felfelé tolja a kar tengelyét, így mozgatva a kart, ami össze van kötve a karbival.
      Ha ez nálad sose működöt, akkor elsőre nézd meg ezt a videót:
      https://www.youtube.com/watch?v=Y9pHinXbleo
      Ellenőrizd a rudazatot és a rugót. Ha jók, akkor 1.18- nál állítsd meg, és figyeld meg, hogyan áll a kar. A regulátorkart egyébként két lépésben kell beállítani: Először a tengelyes- alsó 'vízszintes'- részt állítod be úgy, hogy a tengely vége belül ráüljön a kerékre, utána a kart állítod be és meghúzod a csavart. Egyébként ha a regulátorkaron több luk is van, ott lehet állítani a fordulatot, lentről felfelé, lukanként nő a fordulat.
      Légszűrő, gyertya, olaj(fogyasztás) amúgy rendben? Gyújtást ellenőrizted? Karbiba belenéztél?

      Törlés
  4. Köszönöm hogy válaszoltál.Ma cseréltem gyujtotrafot,most odaig jutottam,hogy beindul de ha probalok gazt adni le is all.Probalom kipucolni a karbit.Van olajfogyasztas,de nem veszes.

    VálaszTörlés
  5. Elindult a gep,dolgoztam is vele.Mit kellene alligatnom meg a karbin hogy egybol reagaljon a gazadasra.Kb 2-3 mp mire eszreveszi hogy gazt adtam ra.

    VálaszTörlés
  6. Szevasz!
    Mivel nem tudom, milyen karbid van, így azt se tudom, melyik csavart kell állítani... Ha egy képet vagy számot küldenél esetleg... Egyébként a gázkar illetve a drót is lehet problémás, azokat már ellenőrizted?

    VálaszTörlés
  7. Szia.Esetleg egy email cimet ha adnal-kuldenek par kepet.Viberen nem vagy fent?Most csereltem gazbovdent es gazkart is.Ma szolgalatba vagyok,de holnap probalok rajonni a hiba okara.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ide küldheted, illetve akkor értekezzünk itt: modder151@gmail.com
      Nincs Viberem, dinoszaurusz vagyok :)

      Törlés
  8. Elszakadt a szivatógomb. Hogyan tudom cserélni. Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kiveszed a régit és beteszed az újat. Itt egy videó róla:
      https://www.youtube.com/watch?v=S16iWuedqx8

      Törlés
  9. Szia ! Van egy Briggs serie 500 158 köbcetis motorral szerelt makita fúnyíróm . Olyan probléma merült fel , hogy indítás után max gázzal néhány másordpercig megy a gép , majd leesik a fordulat és mintha az ütem is kihagyna ! Erő így is van benn ! Használni is lehet csak nem szeretnék nagyobb gondot ! Gyertyát cseréltem ! Esetleg a szivatógumi szakadhatott el ? Mert néha a megadott 3x pumpálás után benzin szivárog a gumi körül ! Köszönöm válaszod ! M.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Elképzelhető, hogy a gumicumi okozza, így ha lehet, először azt cseréld ki. Ha nem tudod, hogy kell, keress erre a youtube- on: briggs primer bulb replacement
      Bár a Tecumseh-s bejegyzés alá írtál, gondolom nézted a Briggs-est is. Ha a te motorod is olyan "széllapátos" mint az ott bemutatott, akor azt is lesd meg, nincs-e felakadva a lapát!
      Ha ezek a próbák nem oldják meg a gondot, akkor írj!

      Törlés
    2. Kérdezni szeretném briggs 04 motor beindul egy rántásra de tul hangosan jár a kipufogót rendesen kitisztitottam

      Törlés
  10. Tisztelt Kovács Úr!Köszönöm a sok jó tanácsot és azt a fáradságot, hogy másokon segíteni akar! Tisztelettel: Kovács Imre

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Imre!
      Nagyon köszönöm a méltató szavakat, nem tagadom, jól estek :)
      Kívánok minden jót, Tisztelettel:
      Kovács Ádám Károly

      Törlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Szia ! Nagyon köszönöm a gyors választ ! Jó , hogy vannak ilyen segítőkész emberek ! Ma szétszereltem a karburátort , kivettem a gumicumit , és úgy néz ki az volt a ludas ! Holnapra itt a pótalkatrész és kiderül ! Biztonság kedvéért rendeltem membránt és tömítést is ! Azt is cserélem ! Mégegyszer köszönöm a gyors választ ! Tisztelettel : Bedi Miklós

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Szívesen, és én is nagyon köszönöm! Remélem meggyógyul a motor :)

      Törlés
  13. Helló!Kaptam nemrég egy Tecumseh motoros kapálógépet,amin véleményem szerint a motor utólagos ráépítés lehet,gondolom fűnyíróé volt.Egész pontosan Tecumseh Vantage 50 és olyat produkál,hogy indításkor visszarántja az ember kezét rendszeresen és el sem tudom indítani.Szétszedtem,ék rendben,lépcsős ék van benne.Azt gyanítom,hogy ez könnyűlendkerekes változat.Kérdésem az lenne hogy létezett-e ebből a típusból nehéz lendkerekes változat,és lehet-e valahol kapni rá.Mellesleg még a berántószerkezet körmei is kitörtek a helyükről már a sok visszarántás miatt.
    Előre is köszönöm,ha tudsz ebben segíteni!
    Üdv:Kovács Gábor

    VálaszTörlés
  14. Szia!
    Írok valamit, de érdemben segíteni nem biztos, hogy tudok, mivel nem találkoztam még Vantage 50- nem :)
    Elsőre rákérdezek, hogy tuti-e, hogy az ék jó? Néha becsapós, de a leírt hibát általában ez okozza...
    Egy Briggsnél láttam olyat, hogy rákerült a röpsúlyos kuplung és elkezdett visszarángatni, ebből is lehet levonni következtetést...
    Azt nem tudom megmondani, hogy többféle lendkerékkel volt-e gyártva, viszont találtam számot és képet a hozzá való lendkerékről:
    https://www.meadowbrooklawnandgarden.co.uk/tecumseh-28480026-flywheel-1235-p.asp
    Itt a súlya 4 kg, ez lehet támpont, valamint ha a te gépeden nem ilyen van, akkor a szám alapján esetleg lehet érdeklődni...
    Most többet nem tudok sajnos írni, remélem ezzel is mész valamire.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen,azért néztem egyből az éket,ránézésre és szétszerelve is tökéletesnek tűnik.Jópár ilyen kisgépet csináltam már szakmámból adódólag is,de ez egyenlőre rejtély.A lendkerék ami rajta van:28480020 a száma,lemértem,776 gramm.
      Így ezzel teljesen olyan,mintha lenkerék sem lenne.
      Pl. a Briggs Quantum XE 40 motor nehézlendkerék súlya is 2300 gramm.
      A cikkszámmal sokat segítettél,keresgélek ez alapján.Tecumseh alkatrész ügyben melyik webshopot ajánlanád?
      Köszönöm a válaszodat,eddig is sokat segítettél!
      Üdv:Kovács Gábor
      Ui.:Robi 52 Tomos motoros kérdésem is lehet majd?:)(alkatrész ügylet)

      Törlés
  15. Igen, ami a gépeden van az Vantage 35 vagy BVS 143- hoz való például.
    Webshop...hát nekem az Agrooroszi meg a Csiszérgép bevált, de megmondom őszintén, sokszor az árak alapján választok :) ákeresek az alkatrészre, és ahol a legolcsóbb,ott veszem. A keresett lendkerékkel viszont nem lesz könnyű dolgod... Lehet, hogy csak bontottan fogsz találni, vagy utánajárással- apropó, esetleg felhívhatod a bejegyzésben hirdetett Klack- boltot is, készségesek.
    Kérdezni meg bármiről érdemes, az órától a repülőig mindenhez értek- persze különböző mértékben és fokozaton XD
    modder151@gmail.com

    VálaszTörlés
  16. Nagyon köszönöm az eddigi segítségedet is,ha nem gond,továbbiakban privátban írok,talán több a lehetőség(képek)
    Köszönöm:Kovács Gábor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, praktikusabb.
      Épp keresgéltem... Ilyen a lendkerék éked?
      https://eurosmallengineparts.ie/replacement-tecumseh-stepped-flywheel-key
      Majd értekezünk :)

      Törlés
  17. Szia!
    Meg szeretném kérdezni hogy mi a gond amikor egy MTD tecumseh fűnyírónál nincs szikra ez miatt nem indul gyújtógyertyát már cseréltem,de még mindig nincs szikra.Talán még a trafót is ki kell cserélni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Egyrészt ellenőrizd a gyertyakábelt, nincs-e valahol elnyíródva vagy tönkremenve a szigetelése. Azután érdemes megnézni a trafó és a lendkerék közötti hézagot- ezt a Briggs- es bejegyzésnél bemutatott sörösdobozos módszerrel be tudod állítani. Amit még megnézhetsz, az a leállító kábel. Ez a gyújtástól megy a karbi fölötti lemezhez, fehér vagy fekete színű általában, és vékony. Ennél is ellenőrizd, hogy nincs- e baja a szigetelésnek.
      Mivel a gyújtás a burkolat alatt van, így azt le kell szedned, általában elöl két csavar és hátul az üzemanyagtartály alatt/előtt még kettő. A tartály felfelé lehúzható. Remélem sikerrel jársz!

      Törlés
  18. Szia!
    Köszönöm a gyors választ, sokat segített.A gyújtókábelel volt a gond. A szigetelés tönkrement,a fedél nagyon kidörzsölte. Sajnos csak gyújtókábelt nem lehet cserélni csak kompletten a trafóval együtt.Igyhát rendeltem egy komplett gyújtótrafót.Ha minden igaz holnap meg is kapom a főpróba Ugyan még hátra van
    ,de biztos működni fog.
    Köszönöm a segítséget.
    Üdv: T.Sanyi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én köszönöm, hogy megírtad!
      Két dolgot mondanék, hátha jól jön:
      1. A trafót két darab 1/4- es fejű csavar tartja. Ha azt hiszed, nincs ilyened, akkor tévedsz, mert a cserélhető bitek, amiket csavarhútóban- akkus fúróban használsz mind ilyen méretűek, azok tartójával meg tudod húzni a csavarokat.
      2. Ha a gyertyakábel vezetéke nem vagy csak kicsit sérült az még használható. Leveszed a gyertyapipát és húzol a kábelre varnis csövet vagy egyéb lehetőleg hőálló anyagot.

      Törlés
  19. Üdv.
    Ugyan ilyen tecumseh motoros fűnyíróm van itthon.Az lenne a kérdésem,hogy hol tudnék venni a motorblokk és az olajteknő összefogató csavarokat? A gyári csavarok feje teljesen el van nyalva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, izé...ez nem metrikus csavar, az ördögtől való :D. A cikkszáma elvileg 29190075, ez alapján ilyen:
      http://oregonvyhne.sk/eshop/nahradne-diely/nahradne-diely-4-taktnych-motorov/4361-sada-skrutiek-olejovej-vane-29190075-pre-tecumseh-

      Ééés én lehet megkísérelném ezt megvenni(szerintem elírták, mert a menetek egyeznek, de a burkolat csavar rövidebb):
      https://www.kisgepweb.hu/termek/29190075/

      Egyéb alternatíva, hogy kiveszel egyet és besétálsz vele egy csavarboltba, vagy megméred és az alapján keresel csavart, esetleg kijavítod a csavarfejeket reszelővel...
      Megkérlek, ha sikerült megoldani tudasd hogyan!

      Törlés
    2. Köszönöm,megpróbáltam kiszedni a csavarokat,5öt sikerült,de a 6. Csavar nem akar kijönni. Valami ötlet a kiszedéséhez?

      Törlés
    3. Kérdés, hogy melyik nem jön ki...Törtcsavar-kihajtód felteszem nincs.
      Ha odaférsz a csavarfejhez megpróbálhatod megreszelni, hogy kisebb méretű kulccsal rá tudj fogni. Ha van jó minőségű csillag vagy E-torx kulcsod, azt óvatosan megpróbálatod kicsit rákalapálni. Esetleg vasfűrésszel felsliccelheted. Opció lenne még- ha van- a patentfogó, amivel rá lehet fogni a csavarfejre.
      Végső megoldásként hegeszthetsz a maradék fejre valamit, aminél fogva ki tudod hajtani a csavart, vagy simán le is csiszolhatod a csavar fejét, mert az olajteknőben a furatok nem menetesek- de ezt csak saját felelősségre ajánlom!

      Törlés
    4. Köszönöm a segítséget! Megpróbálom kiszedni.

      Törlés
  20. Szia!
    Köszönöm a tanácsokat nagyon jó ötlet ha a gyertya kábelre valami hőálló anyagot ráhúzunk, mert a fedél éles széle rezgéstől jól ki tudja koptatni az enyém konkrétan már úgy néz ki mintha az egérrágta volna meg.Ezen már nem lehet segiteni, cserélni kell.Tegnap délután meg is kaptam az új gyújtótrafót, be is szereltem kb 10 perc alatt tökéletesen működik.��
    Én az alkatrészeket a www.agrooroszi.hu rendeltem. Nagyon gyorsan ki is küldték. Egy nap alatt meg kaptam.
    Mindent köszönök szépen.
    Üdv:T.Sanyi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remek, gratulálok a sikeredhez! Örülök neki! A másik trafó, -ha amúgy kidobnád- engem érdekel, puszta szakmai kíváncsiságból, hogy hogyan lehetne megmenteni :D De ha elfér, inkább rakd el, sosem lehet tudni...
      Az Agrooroszi is jó bolt valóban, én is szoktam náluk vásárolni.
      Köszönöm, hogy reflektáltál!
      Kovács Ádám K.

      Törlés
  21. Jó reggelt.
    Tegnap bedöglött a fűnyíró tecumseh motoros. Látszólag rendben van minden.
    Új gyertyát kapott a trafó ki lett mérve az is jó, vezeték ami zöld színű csatlakozik a trafóhoz egy csúszósaru val az sincs meg sérülve,de mégsincs szikra.Mi lehet ilyenkor a hiba?
    Válaszod előre is köszönöm.
    Üdv.Peti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Érdekelne, hogy lett kimérve a trafó.
      A hibák a következők lehetnek: gyújtáskábel/ vagy annak a szigetelése elvágódott és hozzáér a fémrészhez, esetleg a gyertyapipánál van a gond. A leállító vezeték- zöld- másik végét is megézted, esetleg ott nincs sérüés? És azon a részen, ahová megy?
      Előfordulhat még, hogy a hézag nem jó a trafó és a lenderék között, azt a Briiggs-es bejegyzésnél leírtak szerint be tudod állítani.
      Ami szinte kizárt- bár előfordulhat-,hogy elvesztette a mágnesességét a lendkerékbe épített mágnes, de ezt a trafó beállításánál éreznéd.

      Törlés
  22. Szia.
    A tekercs ellenállása let meg mérve. A zöld szinű leállító vezeték másik végét nem lehet látni a lendkerék alatt van egyelőre még nem bírtam leszedni meg se próbáltam mert nincs mivel. A mágnes nagyon erős a hézagot állítottam négytizedre és állítottam 6 tizedre,de pontosan nem tudom hogy hány mm nek kell lenni a hézagnak.Ami nekem nagyon gyanús az a leállító vezeték de az bemegy a lendkerék alá és nem lehet látni,hogy ott hová csatlakozik
    Ha nem megfelelő a mágnes és a trafó közti hézag akkor nincs szikra? Mert más hiba már nem lehet csak a leállító vezeték másik végénél van a probléma vagy a hézag nem megfelelő ezt a kettőt még nem tudom,de a többi minden jó a gyertya a pipa a kábel a trafó erős a mágnes más már nem tartozik a nyújtáshoz.
    Üdv:Peti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Írd meg, melyik Tecumseh modell, utánanézek, rendben?

      Törlés
  23. Szia kérhetnék egy email cimet?
    Lenne pár kérdésem

    VálaszTörlés
  24. Szia.
    MTD Tecumseh típusú fűnyíró.
    Üdv:Peti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem. Ezek szerint lendkerék fékes a motorod.
      Egy ilyen szerkezet van a lendkerék alatt :
      https://www.popscreen.com/prod/OTg2MTc2OTU=/Tecumseh-Lawnmower-Lawn-Mower-Engine-Flywheel-Brake-eBay
      A trafóra saruval csatlakozik a zöld kábel. Próbáld meg lehúzni, és úgy nézd meg, van-e szikra. Majd írj!

      Törlés
  25. Szia.
    Igen lendkerekes az MTD motorja. Tegnap sokat küzdöttem vele hogy a lendkereket le bírjam szedni külön lehúzot csináltam hozzá de még így is nagyon nehezen jött le a kúpos tengely ről. A lendkerék alatt a zöld színű vezeték végénél volt valami gond.Igazából nem tudom mi volt a baj, mert csak kihúztam a zöld vezetéket megtisztítottam kifújtam a portól és vissza raktam, ennyi volt az egész.Összeraktam és csoda történt Megjelent a szikra a gyertya végén. Azután kicsit kísérleteztem a mágnes és a trafó közti hézaggal,de végül is 0,4 mm re állitottam. Ha nagyobbra vettem a hézagot gyengébb volt a szikra ha kisebbre állítottam a hézagot erősebb volt a szikra.
    Lényeg a lényeg most már jól működik. A végére már elég jó belejöttem fűnyíró motor szerelésbe, már már profinak éreztem időnként magamat.😀
    Nagyon szépen köszönöm a segítséget és a fontos információkat. Örülök hogy vannak ilyen segítőkész emberek.
    Üdv:Peti

    VálaszTörlés
  26. Remek!
    Gratulálok a javításhoz! Azt hiszem, hasznos tapasztalatot szereztél :)

    VálaszTörlés
  27. Igen,így van.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  28. Hello
    Van egy tecumseh prisma 40 fűnyiróm és első intitás majd járatás után is mimdig szivatóval indul csak el. Mi lehet a hibája nem értem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Bármi :)
      Egyebet nem tapasztaltál, ami összefügg - időben- a hiba megjelenésével? Olyasmire gondolok, mint füstölés, kopogás, rázkódás, fulladozás terheléskor/ gázadásra .
      Ha nem, akkor ellenőrizd a karbinál a 28- as csavart, aztán reflektálj!

      Törlés
    2. Hello a csavar az jó teljesen átjárható a lyuk

      Törlés
    3. Üdv!
      Értem. Nos, ennyi információból nem tudom neked pontosan megmondani, hogy mi okozza a hibát. A lehetőségek:
      Koszos légszűrő, elöregedett gumicumi, kosz/ letapadás a karburátorban, elöregedett tömítés a karburátor és a szívócsonk vagy a szívócsonk és a blokk között, megnyúlt regulátorrugó, elmozdult regulátorkar, szelepkopás ...

      Törlés
  29. Üdv,Kedves fórumozók ki tudná megmondani miért hangos a motor briggs 04 kipufogó rendben motor azonnal indul

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ez itt nem fórum, csak egy blog. A KF04-es kapálógépen lévő Briggs motorről van szó?
      A hangot sokféle dolog okozhatja, ha el tudnád mondani, hogy mit is hallasz- vagy küldeni egy felvételt a mailemre- (kopogás, nyekergés, kipufogózaj, süvítés etc.), úgy könnyebb lenne. Ha a kapálógépről van szó, biztos, hogy a motor hangos? Az alatta levő elemektől is jöhet zaj.
      Ha a motorra gyanakszol, akkor a hang oka lehet: sok vagy kevés olaj, meglazult csavar valahol, túl magas fordulat például...

      Törlés
  30. Kedves Ádám,
    Nekem egy MTD fűnyíró traktorral gyűlt meg a bajom, Tecumseh motoros (12,5 LE). Nehezen tudtam elindítani, de mikor elindult, csak szivatóval működött. Te vállalsz javítást is?
    Köszönöm,
    Gyuri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gyuri!
      Nem vagyok szervíz, ismerősöknek szoktam javítani, de szívesen segítek bárkinek, ha tudok :)
      Abból amit írtál, szerintem nem komoly a bajod- mármint a gépedé :)
      Azt nem tudom, hogy konkrétan melyik motor az alany, de ha úszós a karburátora, akkor a csészét tartó csavar -alul a nagy réz- furatát kéne ellenőrizned, az mikor elkoszolódik, akkor szokott ilyesmi hiba előfordulni. A légszűrő gondolom tiszta. (Ez egyértelműen üzemanyag ellátási gond.) Egyébként merre van a gép?
      Ádám

      Törlés
  31. Szia,
    Légszűrő tiszta. Igen úszós a karburátor és amit lehetett kifújtam minden fúvókát. Pécsen van a traktor.

    VálaszTörlés
  32. Értem. Laktam Pécs környékén pár évig, de már Bács kiskun megyében élek, így én nem tudom megnézni a gépet. Ha magad akarod javítani- vagy megpróbálni- akkor segítek, de kell még pár infó (típus, hibaelőzmény- ha volt), és akkor értekezzünk a modder151@gmail.com mail en. Ami még hirtelenjében eszembe jutott, hogy nézted -e az üzemanyagtartálytól jövő csövet, illetve ha van, azon a szűrőt. Végiggondolva okozhatja a dolgot a regulátor elállítódása is, mert elvileg a szivatóval is azon állítasz csak, nem a karbin- legalábbis a legtöbb esetben.
    Pécsen van a Klick-klack, ha jól rémlik ők szervizelnek is, ha inkább másra bíznád.

    VálaszTörlés
  33. Kedves Ádám!
    Tecumseh BH 153 (vízszintes tengelyű, 153 cm3-es) motorral szerelt gyepszellőztetőt vettem, a motorja "nagyon pörög". Azaz a pillangószelep kis nyitási szögénél is egészségtelenül magas fordulaton jár. A porlasztót szétszedtem, megtisztítottam, a megszerzett szerviz utasítás alapján beállítottam. Az úszó műanyag, a megadott 2+/-0.5 mm-es állásnál zár. A porlasztón két csavar van: alapjárati zárási szög ütközője és alapjárati benzin mennyiség állító csavarok. A regulátor része ki van iktatva, a gázbowden a szelepet direktben mozgatja. Azt tettem még meg, hogy a gázkar és a szelep nyitás "érzéketlenebb" legyen, azaz a gázkar kezdeti sok mozgásához kicsi szelepszög változás társuljon. Ennek ellenére a gázkar 1/3-át tudom csak használni, alig nyit a szelep, máris üvölt a motor. Van valamilyen javaslat esetleg arra, hogy lineárisabb legyen a karakterisztikája?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tecumseh tulajdonos! :)
      Feltételezem, hogy a gép használt. Ha így van, akkor szerintem valaki belenyúlt, és kiiktatta a regulátort. Amíg ezt nem állítod vissza, addig nem fogod tudni rendesen szabályozni a gázt illetve pörögni fog a motor, mintha ördög bújt volna belé.
      Ezeknél a motoroknál a regulátorkar rugójával lehet beállítani a maximális fordulatot, a gázkarral pedig szintén CSAK a regulátorkar rugóját állítod, ebből következik, hogy ha nincs regulátor, akkor nem lesz rendes szabályzása a gépnek. Érted?
      Ha huzamoosabb ideig használod ebben az állapotban, akkor jelentősen rövidülni fog a motor élete :(

      Törlés
    2. Kedves Ádám!
      Nagyon köszönöm a gyors választ. Értem a helyzetet, a manuálból is lejött, hogyan működik. Bíztam benne, hogy van kézi gázra jobb beállítás, mert sajnos a regulátor szét van barmolva. Az még talány, hogy a motor belső röpsúlyos szabályozó karja belülről működik-e, de az összeszerelt karos-csuklós lemez teljesen rottyon van, törött, hiányos. A gép made in W Germany 😀
      Bár szerezni tudnék egy ilyen regulátor egységet (governor plate)! Addig marad a finom gáz kezelés. Sajnos nem fiatal a gép, valószínű nem olyan sima az ügy. De mechanikusan korrekt, kivéve a motornak ez az állapota. Van esetleg ötleted alkatrész beszerzéshez?
      Üdv: Gergő

      Törlés
    3. Kedves Gergő!
      Alkatrészt ehhez, hát, nem egyszerű. Szerintem eleve nemigen volt sok ebből a motorból az országban, mert ugye fűnyírót azt még csak- csak vesznek az emberek, de a fűszellőztető az már "úri hóbort" :)
      Egy próbát tennék a Klack- nál telefonon, más hazai ötletem nincs.
      Viszont írtad, hogy valamennyi megvan a reguátorból. Az nem lenne/ lehetne opció, hogy azzal/ abból alkoss valamit? Képeket biztosan lehet találni a géphez, én elgondolkodnék rajta, hogy magam csináljak hozzá regulátort- persze próbálkozni meg kísérletezni kell majd, az biztos.
      A belsejével nem hinném, hogy gond van, de ezt működés köben meg lehetne figyelni.

      Törlés
  34. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  35. Köszönöm, felveszem velük a kapcsolatot.
    B-tervnek ott az ebay, angliában van még pár darab elfekvő készlet ebből a cikkszámból, onnan beszerezhetem. A meglévőt eltörték, megcsonkították. Az újjal a gyújtáselvétel is működni fog legalább. A húzó rugó is hiányzik, azt is pótolni kell. Sajnos az ott nincs, ahol a szabályozó egység van. Frankó, dupla posta...
    Viszont tényleg szükséges, mert terhelésfüggő gázszabályozást nehéz kézzel csinálni. Mihelyt kisebb a terhelés, felbőg a motor, ami egészségtelen. Aztán terhelés alatt meg leesik a fordulatszám. Nehéz folyamatosan kézzel bűvészkedni a gázzal. Tény, hogy évente kb. 3-szor, maximum négyszer van használatban, beleférne. Ám mivel a szomszédok is használják, az már nem fér bele a renomémba, hogy vacak gépet adjak oda :)

    Amúgy ez inkább sugallja az örök élet ígéretét, mint a mostani Briggs & Stratton. Van egy 625-ösöm egy Viking fűnyírón, nem tűnik olyan robusztusnak és más, profi felhasználó is a 25 üzemóránkénti olajcsere mellett is 6 szezont tud lehúzni vele.

    Üdv:
    Gergő

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezeknél a motoroknál nemhogy nehéz, hanem lehetetlen a terhelésfüggő szabályzást megoldani regulátor nélkül. Én arra gondoltam, hogy fellelt képek alapján meg lehetne kísérelni kart meg rugót gyártani egyedileg hozzá, ha macerás vagy lehetetlen a beszerzés. Persze külföldön találsz nyilván alkatrészt bontottan.
      Tény, hogy működik így is a gép- szokták használni kicsi motorokhoz (motorbicikli) ilyen állapotban- de ez ahogy írtam, nem egészséges az amúgy sem fiatal gépnek. (A leállítás egy kapcsolóval megoldható egyébként.)
      Ha sikerül megoldani ezt a 'kis hiányt' és jó gazdája leszel, szerintem sokáig fog még szolgálni téged ez a motor.

      Törlés
  36. Szia. Segítséget szeretnék kérni. A leírásban szereplő fűnyíóról volna szó. Kinyomtattam a leírásod és az alapján áltam neki az olajteknő és szimmering cseréjénekk. Simán ment minden, de a teknő 15mm szétválasztás után nem mozdul. Nem jön tovább. Próbáltam körmös lehúzóval is, de semmi. Félek, hogy eltörik az öntvény. Tudnál segíteni valami ötlettel? Köszi, előre is. Üdv. Balázs.

    VálaszTörlés
  37. Szia!
    Felettébb érdekes :)
    Szerintem told vissza a helyére a teknőt, mozgasd meg a tengelyt- egy két kör vagy oda vissza- és a reguláorkart, és próbáld újra levenni. Elvileg nem tud megakadni semmi, de előfordulhat, hogy megszorul. Ha ez nem segít, akkor először vedd kia szimeringet. A fém gyűrűjébe belefúrsz- úgyis cserés- és a lukon keresztül ki tudod feszíteni csavarhúzóval/ fogóval. Elképzelhető, hogy ez akad a tengelyen. Majd írd meg, hogy sikerült!

    VálaszTörlés
  38. Szia.
    Siker. ;)
    A szimeringet kifúrtam és kifeszítettem. 5mm nyertem. Ütögettem még de nem ment tovább. Elfogyott a türelmem. Alábakoltam a deknit 3 ponton, a tengelyvégre rátettem egy 10x30 alu lécet és félkilós kalapáccsal beköszöntem 2x. SEMMI! Ilyen a mesébe nincsen, gondoltam és elkapott a pulykamérek. 3 izmosat rávertem és a 3.-ra koppant a tengely másikfele a betonon. Nyertem. :) Nem tudom miért szorult ennyire. Egy sejtésem van csak. A lépcsőstengely azon tengelyátmérő alsó felén ami a szimeringel csatlakozik, volt egy 5-8mm hosszú berozsdásodott palástfelület és szerintem ez szorult meg. Ezt, csak akkor láttam már, mikor kintvolt. További segítségre szorulok. :) A következő alkatrészeket hol tudnám beszerezni? Olajdekni tömítő, szuszogó tömítő, dugattyú gyűrűkkel, tűgörgő. Most ennyit látok. :) Mennyi és milyen olajt használjak feltőltésre. A hézagoló gyűrű is megvan, amit a leírásodban olvastam. ;)
    Válaszodat és segítségedet előre is köszönöm.
    Üdv.
    Balázs.

    VálaszTörlés
  39. Szóval győzött a pulykaméreg :)
    Szerelemben, háborúban, szereléskor mindent lehet!

    Ez elhanyagolt vagy leharcolt gép, hogy generálozni kell? :)
    Azt jól értem, hogy dugattyú ÉS gyűrűk IS kellenek? Ha igen - ajvé :)- akkor javallanék egy hengerfej tömítést is a listádhoz. Meg persze új gyertyát, légszűrőbe szivacsot, részemre offertóriumot neked meg nyertes kaparós sorsjegyet, ha már úgyis nyerő szériában vagy. Amúgy vicc nélkül, tíz és húsz ropi között kell csengetned, ha tényleg kell a dugó is, erre készülj fel lelkiekben.
    Ha valóban olyan a gép mint a fenti, akkor 63.5 mm- es dugó és gyűrűk kellenek, és ehhez való hf tömítés.
    Csapágyat (tűgörgő) merre találtál a gépben?
    Ha csak ezt a gépet javítod, vehetsz papír tömítést az olajdeknihez, de ha más is van tervben, akkor gazdaságosabb az űrtechológiás HI-temp szilikon, amit mutattam is.
    Én főleg az Agooroszinál meg a Csiszérgépnél szoktam vásárolni, ezekenél javaslom a nézelődést, ha nincs helyi beszerzési forrás. Ha esetleg nem találsz dugót, akkor google: Tecumseh 63.5 dugattyú
    Olajból SAE 30 ami bele való, elég lesz a kicsi, hat decis palack- persze a több az mindig jobb. VISZONT mivel gyűrűzöd, én javasolnám, hogy elsőre akármilyen olcsó 10W40 -es olajat tölts bele, mert kelleni fog egy "bejáratás", ami után le kell cserélni az olajat. Vagyis összerakod majd a gépet, benyomatod neki az autós olajat- amiért 'nem kár'-, lenyírod a füvet, leengeded az olajat, csodálkozol mitől lett ilyen fekete, majd betöltöd a harmincas olajat.
    Jó mulatást!

    VálaszTörlés
  40. Szia.
    Az akatrészek bezerzése, az általad beszúrt boltok elérhetőségeivel megoldódik. ;) Köszi.
    Olajból mennyi kell a gépbe?

    Üdv.
    Balázs.

    VálaszTörlés
  41. Hivatalosan 630 mL, de gyakorlatban nem megy bele annyi, ezért írtam, hogy elég a hat decis palack.

    https://usermanual.wiki/Document/TECUMSEHUPDATESERVICESCHOOL1999.4139793875-User-Guide-Page-47.png

    VálaszTörlés
  42. Szia.
    A kasztni csiszolása ma megvolt. Alapozás és festés a következő.
    A dugattyú csapszeghez gondoltam a tűgörgőt. Nem szedtem még szét, lehet hogy nincs is? Gázbóvden egy picit meg van törve. Gondolkodom a cserén, de lehet inkább kimerevítem 10cm hosszúságban a törésnél egy fekete, vastagfalú fesztócsővel. Funkcionálissan még működőképes, csak szúrja a szemem. ;)
    Jó lenne, ha még idén elkészülnék vele. Idő kérdése. :)
    Jövőhéten indul a beszerzés... Fehéváron is találtam néhány boltot.
    Festésnél még gondoltam arra, hogy viszek fel a kasztni aljára rücsnit. Jó vastagon, mint az autók alvázára, ahol sok a kavicsfelverődés. Igen, igazad van. Ez egy leharcolt gép. :) Ki akarták dobni, én meg megszántam... :) Elhoztam és végülis szeretek bütykörészni. Jelezni szeretném, hogy összerakás után szerintem megszaporodik a bejegyzésem. Kicsi esélyt látok arra, hogy elsőre beröffen. Ez az első fűnyíró javításom... :)
    Üdv.
    Balázs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, szétszedted, készül?
      Az jó ötlet, hogy bekened az alját alvázvédővel, jó darabig meg fogja védeni a kasztnit! Remlélem minden simán fog menni, ha már ilyen rendes vagy, hogy megmentetted. Áldjon a gépek istene!
      Ha lesz még kérdés, szerintem mailt küldj, az praktikusabb, és ott lehet képet/ dokumentumot átküldeni, ha kell.

      Törlés
  43. Helló
    a segítségedet szeretném kérni egy Tecumseh BVL 173 ES. önjárós, önindítós fűnyíró motorról.A google-n,joutube-n nem sok minden van fenn. Én szeretném megtudni hogy honnan lehet gyári cikkszámokat letölteni ehhez a tipushoz hogy az ebay.- tudnák kutakodni. Hány köbcentis lehet ez a motor , 173 cm3 ? Megkellene gyűrűznöm is de csak 2.4-2,4-4 mm vastagságú gyűrűket tudnák helyben szerezni, ill. az agroorszinál van vékonyabb ami jó a hengerbe 66,7mm de a vastagsága csak 1,6-1,6-4 mm, a régi gyűrűk vastagsága 2 mm volt. Szerinted az 1,6-1,6-4 mm gyűrűvel összerekhatom elégé lötyög a horonyba ? üdv.Sándor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Meg kéne keresned a motorkódot. A motor hátulján kéne lennie egy lemezen, vagy esetleg az oldalán a regulátorkar körül bepontozva.
      Itt egy alkatrészlista, de pár alkatrésznél nélkülözhetetlen lenne a motorkód:
      https://www.dewilgo.de/hersteller/TECUMSEH/BVL_198_E-64024B_MOTOR_TECUMSEH.pdf

      173 ccm, igen, jól gondoltad.
      Vékonyabb gyűrűvel ne kísérletezz! Itt például van olyan méret, ami szerinted kell:
      http://www.kertigepalkatresz.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=64&category_id=236&option=com_virtuemart&Itemid=1

      de a Csiszérgépnél is találsz szerintem.

      Törlés
    2. hello David
      köszi a segítséget megtaláltam a motorkódot a burkolat elején volt E-54010B.Ha én most konkrétan egy szimeringet akarok keresni az ebay akkor eszt a kódot adjam meg, vagy külön kell egy alkatrész rajz ami megmutatja a gyári cikkszámot ? ha igen te tudsz ilyen alkatrész pdf-t erre a motorra. Köszi Sándor

      Törlés
    3. Bocsi Ádám az átkeresztelésért de már azt sem tudom hogy milyen nap van ma.SORY

      Törlés
    4. Szóval a motorkódod alapján jó az az alkarészlista, amit linkeltem korábban, nyilván elkerülte a figyelmed :)

      https://www.dewilgo.de/hersteller/TECUMSEH/BVL_198_E-64024B_MOTOR_TECUMSEH.pdf

      Ezen kikeresed a szimeringet - a robbantott ábrán 26 az alsó elvileg- , nagy nehezen megkeresed a motorkód alapján a gyári számát : 29610008, majd ez alapján keresel szimeringet. Nem feltétlenül lesz egyszerű dolgod, oda kell figyelni, nem úgy, mint a nevemre :D
      Szóval, a keresődbe beírod : tecumseh 29610008, és reménykedsz. Jó esetben találsz ilyet:

      https://www.ebay.de/itm/Tecumseh-Wellendichtring-Simmerring-12-7x22-2x6-3-BVLR153-29610008-/323797131245

      ahol ott a méret is. Ez egyfelől azért jó, mert tudod ellenőrizni a méretet a saját gépeden, másfelől ha jó, akkor a méret alapján vélhetőleg helyben, vagy itthoni eladónál is kapsz.
      Rendben?

      Törlés
    5. Köszönöm szépen a segítségedet sokat segítettél mégegyszer elnézést kérek a kapkodásomért. hát az alkatrész kikeresése nem lesz egy egyszerú dolog de most már eltudok indulni valahonnan. üdv. Sábdor

      Törlés
  44. Helló Ádám
    Mi lehet a baja annak a Tecumseh önindítónak (a fogaskereke felülről lefelé csúszik és úgy indít ) hogy önindítózás után csak pörög a motor de a bendixet nem húzza be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Na, ez az, amiről halvány fogalmam sincs, élőben még nem is láttam ilyen startert. Számomra egzotikus alkatrész :)
      A szervízkönyvben van róla említés, ha jól rémlik.
      Amit tudnék javasolni, hogy vizsgáld meg az önindítót, hátha szorulás vagy más akadályozza a bendix mozgását. Nem tudom, hogy ennél van-e külön behúzómágnes, mert ha van, én arra gyanakodnék. Én lekapnám- ha egyszerűen megoldható, és megpróbálnám szétszedéssel vallatni.
      Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni.

      Törlés
  45. Szia.
    No, most folytatom a munkát... :)
    Ne kapkodom el a dolgot. A festés megvan. :) 
    Sajnos az olajszivattyú tengely végek kotyognak a házban. Olyan szinten, hogy a szivattyú tengely fogaskereke eléri a főtengely sonkát. A fedelet is sajnos, mert ott is van berágódási nyom. Ezért hallottam enyhe zakatoló, daráló hangokat használat közben. Ezeket a fészkeket felfúrom (maró gépen) a tengely végeket pedig perselyeznem kell (esztergán).
    Jelenleg itt tartok.A hajtókar kotyogást már elhárítottam. A szimeringek, tömítők és a ragasztó megvannak.
    Üdv.
    Balázs.

    VálaszTörlés
  46. Tisztelt Kovács Úr!
    Csodálom a jóindulatát és segítőkészségét.
    A vejem Tecumseh https://skmod.blogspot.com/2016/05/nyar-funyiras-tecumseh Vantage 35 kapálógépét akarom munkára bírni. Nem indult be. A karburátort szétszedtem és amennyire lehetett megtisztítottam. Eléggé koszos volt. Beiktattam egy üzemanyag szűrőt, hogy ez ne forduljon elő többet. Ezután megpróbáltam beindítani. A normál 5 gumiharang nyomogatásnál csak nagyon röviden indult be a motor. Ha az 5 pumpálás helyett 20-30-szor nyomtam, akkor már hosszabb ideig 5-10 másodpercig is járt, de lefulladt. A karburátorig szépen eljut a benzin. Végig olvastam az elmúlt időben nyújtott segítő válaszait és olyan információt is hallottam amit itt nem láttam (lehet, hogy elsiklottam felette. Eszerint a karburátor testben lévő kacskaringós lyukak úgy eltömődhetnek, hogy a szervizek is csak karbi cserével oldják meg a dugulás okozta problémát. A Neten látom, hogy akcióban 6000 Ft körül is árulnak sokfélét, s a miénkkel megegyezőt is látok. Kicserélem, ha kell, de először az Ön véleményét kérném. Karburátor, gyertya, ill. kábelje, testkábel, szütyögő lyuk (valami ilyesmire emlékszem) meg az a forgó röppentyűféle. Mi lehet a leginkább Ön szerint? Fáradozását köszönve: Pál a nyugdíjas ezermester-szerű tisztelője.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tisztelt Marosi úr, Kedves Pál !
      Először is nagyon köszönöm a méltatást, az elismerés mindig jól esik :)
      Jó irányba tapogatózik, szerintem is a karburátornál lesz a gond.
      Józan paraszti ésszel belegondolva: öt pumpálással nem jut elég üzemanyag a hengerbe, így nem indul a gép. Többet pumpálva több anyag kerül a hengerbe, így elindul a gép, de mivel valahol lerakódás van a karburátorban, nem biztosított a kellő mennyiségű benzin a működéshez, ezért áll meg rövid időn belül.
      Amit említ, hogy némely dugulást még a szervizek is csak cserével tudnak megoldani, szerintem nem helyes információ. Létezik például ultrahangos tisztítás, amivel bármit bárhonnan ki lehet szedni- Lidl és Aldi szokott ilyeneket árulni, de otthon is készíthető-, nem is beszélve arról, hogy a karburátoroknak vannak olyan rejtett részei, amiket -elvileg- a bevatottak (szervízesek) ismernek, és ezért jobban szét tudják bontani a porlasztót, mint a házi barkácsolók.
      A következőt kéne tenni: Az üzemanyagtartályban kevés benzin legyen csak, a porlasztó csészéjét vegye le! Le fog billenni az úszó, és elvileg szépen egyenletesen kell, hogy folyjon a benzin a tűszelepnél. Ennél a műveletnél elkerülhetetlen, hogy némi üzemanyag kifolyjon, szóval erre készüljön fel, tegyen a karbi alá dobozt, tálcát, vagy rongyokat a géptestre. Ha érzékeny a keze, viseljen védőkesztyűt!
      Ezzel a módszerrel azt tudjuk ellenőrizni, hogy a bemenő vagy a kimenő részen van e gond a karbiban. Ha a benzin csak gyengén/ csepegve/ vékony sugárban távozik a tűszelepnél, akkor ott lesz a probléma (a karbiba tartálytól érkező benzincső és a tűszelep közötti szakaszon). Ha szépen, határozott sugárban folyik az üzemanyag, akkor következőleg a csésze rögzítő csavarjának a furatát, és a karburátortestben lévő fészkét kell ismét takarítani, és újabb indítási kísérletet végezni.
      Ha ezek megvannak és nem javult meg a gép, akkor javaslom, hogy küldjön egy mail címet, vagy írjon a modder151@gmail.com- ra, és segítek a karbi komolyabb takarításában- itt nem tudok képet vagy dokumentumot csatolni, mailben viszont igen.
      Mivel tudja pumpálni a gumicumit, így az nem lehet gond, hogy kemény. Ezek képesek annyira megkeményedni, hogy benyomhatatlanná válnak, ilyenkor ki kell cserélni, ami házilag elvégezhető.
      Ez egy régi- gondolom Dellorto- karbi, ennél normális, hogy luk van a gumicumi közepén.
      Üdvözlettel: Ádám

      Törlés
    2. Kedves Kovács Úr! Hihetetlen az Ön segítőkészsége. Ahogyan látom március 30-án dél körül feltett kérdésemre még akkor, éjjel 3 órakor válaszolt. Nagyon köszönöm. Meg fogom venni az ultrahangos tisztítót, mert másra is kellene, s kelhet még a jövőben is. A lányom mobiltelefonjába a kártyarésznél némi pára jutott be és a kicsapódás, oxid, ill. sóréteg rövidre zárhatja a leforrasztott fém borítással fedett, hozzáférhetetlen áramköri részeket. A javításnál először szintén az ultrahangos tisztítást használják. Beszámolok majd az eredményről. Üdvözlettel: Pál

      Törlés
    3. Kedves Marosi Úr!
      Törekszem úgy viszonyulni az emberekhez, ahogyan szeretném, ha hozzám is viszonyulnának, nem olyan nagy dolog ez. De az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a bloggerben nem középeurópai idő van, szóval az este küldött levelére én 'csak' másnap válaszoltam :)
      Az ultrahangos tisztító valóban hasznos egy háztartásban, rengeteg mindent meg lehet vele takarítani, amit egyébként nehéz vagy lehetetlen lenne. Interneten újonann kb tízezer+ posta áron talál, vagy használtan pl. itt :
      https://www.vatera.hu/haztartasi-gep-kisgep/haztartasi-kisgepek/ultrahangos-tisztitok/index-c13084.html?qt=1&td=on&q=SilverCrest+ultrahangos+tiszt%C3%ADt%C3%B3

      Nekem személyesen még nem volt rá szükségem karburátorhoz- de csak lelkes műértő vagyok, nem szervíz. Én ezekhez ezt szoktam használni- rövid távon olcsóbb-, ajánlom Önnek is:
      http://jarmualkatresz.com/Karburator-tisztito-400ml-9970-Mannol?utm_source=olcsobbat&utm_medium=shopping&utm_campaign=olcsobbat_shopping_jarmualkatresz_com

      Mindenképpen védőszemüvegben és kesztyűben takarítson vele, és ne kézben tartsa a karbit fújkáláskor, mert 'lefagy' a keze! :)

      Sok sikert, remélem hamarosan újra szépen ketyeg az "öreg indián"!
      Ádám

      Törlés
    4. Kedves Kovács Úr! Elnézést, hogy csak most írok, de ... A lényeg, hogy sikerült kitisztítanom a karburátort. A csavar nélküli furatok tisztítására ismerősöm drótkefe szálat ajánlott. Mivel a kéznél lévő drótkefém már rövidre kopott mást kellett megpróbálnom. a kerékpárom patkófékjénél elég hosszú bovden lógott ki, s ebből lecsíptem egy szálat és valószínűleg ezzel oldottam meg a dugulás elhárítást. Üzemel tehát a gép, s nagyon köszönöm a segítségét. Igaza volt, a leállást a karburátor okozta. Tisztelettel: Marosi Pál

      Törlés
    5. Kedves Marosi Úr!
      Én is mondhattam volna a drótkefe szálat, de mivel írta, hogy volt takarítva a karburátor...
      Akárhogyis, gratulálok a hozzáállásához és a sikeréhez, büszke lehet rá!
      Kívánok minden jót!
      Tisztelettel:
      Kovács Ádám

      Törlés
  47. Persze más hiba is lehet, gondolom. A "gumicuci" eléggé kemény és ahol az ujjamat hozzáteszem a pumpáláskor középen van egy szabályos lyuk, amit az újaknál nem látok a Neten.

    VálaszTörlés
  48. Üdv! Van egy tecumseh vantage 35-ös fűnyíróm és egyáltalàn nincs szikra más pipával és gyertyával se? Rozsdásak volt az érintkezők,de megcsiszoltam, plusz a lendkeréken is.Ki lehet valahogy mérni ezt a trafót vagy érdemes e foglalkozni? Ingyen volt a fűnyíró csak azért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A trafó ritkán megy tönkre, felesleges mérni.
      Vedd le (újra) a burkolatot. Ha nem tetted, nézd végig a gyújtáskábelt, előfordul, hogy kikopik a szigetelés azon a részen, ahol alul kikandikál a burkolat alól.
      Ha rendben:
      A trafóról megy egy vékony kábel a karbi fölötti részre- saruval csatlakozik. Ez a leállító kábel. Ezt ellenőrizd először: kiveszed a gyertyát, lehúzod a sarut, lesed, hogy rángatásra van-e szikra. Ha van, akkor ellenőrizd végig a kábelt, hátha valahol elkopott a szigetelés. Ha az oké, akkor ellenőrizd azt a részt, ahová a saru cstlakozik. Ez egy kis rugós drót, ennek a felfogatása is lehet hibás. HA a kábelt lehúztad, javaslom ne indítsd be a gépet, mert ha beröffen, csak a gyertyapipa levételével tudod megfékezni :D
      Ha még mindig nem jó, ellenőrizd és állítsd be a hézagot a lendkerék és a trafó között. Ezt a Briggs-es bejegyzésben mutattam. A lényeg, hogy egy sörösdoboz oldalából vágj egy csíkot, lazítsd meg a trafó csavarjait, tedd a csíkot a trafó és a lendkerék közé, állítsd a lendkereket úgy, hogy a mágnes odahúzza a trafót, majd rögzítsd a csavarokat. Ezeket a csavarokat egyébként bitfejes csavarhúzó 'bit-tartójával' lehet oldani.
      Valamelyik be fog válni szerintem, ha mégsem, akkor meg már látod, hogy miért felesleges mérni a trafót :)

      Törlés
  49. Köszi! Lehúztam ,van szikra sikerült inditani de alapjáraton ketyeg nem pörög fel gáz adásra se.Mi lehet vele? Leállitani hogy kell egyébként ? Hogy müködik a kábel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kábelt ha testeled- a motorhoz, fémrészhez érinted-, akkor nem ad szikrát. Ezt a gázkarhoz kapcsolódó lemez testeli mikor 'STOP' állásba tolod a kart. Nézd meg a karbi fölötti lemeznél - ahonnan a sarut lehúztad- a csatlakozást és ami hozzá kapcsolódik, és megérted. Én innen a gép elől nem látom, hiába gúvasztom a szemem :)
      Mivel ingyen volt és nem működött, gondolom elhanyagolt gép, ezért először a porlasztót kéne kitakarítanod, de elsőre csak vedd le a csészét alulról- benzin ki fog folyni!!!- és a középső/ rögzítő csavaron lévő lukat ellenőrizd! Ezt a bejegyzésben írtam is, kép is van róla a szervízkönyvből (28-as a csavar száma, ezen van keresztben egy pici luk).

      Törlés
  50. Karbi nál nincs csatlakozás a túl oldalt van a lendkerék alatt sajna.karbit takarítottam áligattam az úszót de nem javult rozsdás volt. A fúvóka melett van egy kis lyuk ott fújtam sprayt és a szívótoroknál jött a cucc. A trafórol húztam le a vezetéket ott értem el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem, szóval ez olyan mnotor, mint a bejegyzésben szereplő, viszont akkor kell lennie a tolókaron valamiféle rúdnak- vagy mittudomén minek hívják, a bejegyzés utolsó képein a fémszínű, vékony anyagból lévő vacak, ami fent lifeg a tolókaron :)-, amit működés közben behúzva kell tartani. Ezzel szünteted meg a testelést- és oldod a lendkerék féket. Sajnos a lendkereket le kell venned, máskülönben nem férsz hozzá a leállítóhoz. Ez lehet könnyű és lehet nehéz feladat is, gépe válogatja :)
      A fordulat gondra visszatérve: Járó motornál próbáld meg a regulátorkart kézzel mozgatni, és figyeld meg, hogy emelkedik-e a fordulat. Ha igen, akkor lehet, hogy ott van elállítódva a szerkezet.
      Karbinál:
      Ha a 28-as csavar tiszta, akkor vedd le a karbit és alaposan takarítsd ki.

      Törlés
  51. Karbi tetején egy vissza csapós szelep van teljesen nyitva ha zárom fullad. a tüszelepen ami “drót” volt elrohadt tetten rá mást. De gondolom ha nyit zár csak nem az a baj. A légszürő felé elég erősen jön a benzin az gond?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Karbi tetején egy vissza csapós szelep" A pillangószelepre gondolsz, azt mozgatja a regulátor.
      A tűszelepnél nem tudom, milyen drótra gondolsz. Esetleg ha a mailemre küldenél egy képet róla... De annak precízen kell nyitni-zárni, különben nem lesz megfelelő az üzemanyag- levegő arány, és mindenféle gondja lesz járás közben a motornak. Én tudom, hogy ez csak fűnyíró, de attól még...
      Természetesen gond, ha a légszűrő felé megy a benzin, annak nem arra kéne haladni. Szerintem nem stimmel valami az úszó- tűszelep környékén, és sok benzint kap a géped. Van sok videó a yotube- on karbiszerelésről,

      https://www.youtube.com/results?search_query=tecumseh+vantage+35+carburettor

      Nézz meg párat, mert szerintem úgy jobban megérted, mintha én magyarázkodnék itt képek nélkül.

      Törlés
  52. Kedves Kovács Úr!

    Van egy pont ugyanilyen tipusú Vantage 35 motorral rendelkező fűnyíróm. Hibája hogy ahol kicsit sűrűbben nő a fű ott elgyengül, leesik a fordulatszám és utána már hiába húzom le a gyepről lefullad. Szétszedtem és kitisztítottam a karburátort, kimostam a légszűrőt és új gyertyát is kapott. A hiba nem múlt el, de cserébe már égéskimaradás is jelentkezik. Tanácstalan vagyok a továbbiakkal, ha tudna pár tanácsot adni nagyon hálás lennék!

    Üdvözlettel:
    Fekete Tamás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tamás!

      A terhelésre gyengülés egy összetett dolog. Okozhatja túlmelegedés, üzemanyagrendszer hiba, regulátor probléma, szelepgond, vagy gyűrűkopás. Én a gyűrűkopásra gondolnék elsőre, de ennél a motornál a henger kopása is előfordul sajnos. Azt írja, hogy az új gyertyával már gyújtáskimaradás is előfordul. Ha ez nem rögtön a csere után, hanem némi járás után jelentkezett, akkor gyanúsak a gyűrűk. Vegye ki és nézze meg a gyertyát. Ha kormos, sőt kokszos, akkor gyűrű vagy henger és/vagy szelep gond lesz valószínűleg.

      Üdvözlettel:
      Kovács Ádám

      Törlés
    2. Kedves Kovács Úr!

      Köszönöm a gyors válaszát! Az égéskimaradás a régi gyertyával jelentkezett először a karburátor tisztítás után, ezért is kapott új gyertyát. Ha esetleg henger a hunyó, akkor mit lehetne tenni? Menthető akkor még a gép? Gyűrűket rendeltem azokat kicserélem hátha segít.

      Üdvözlettel:
      Fekete Tamás

      Törlés
    3. Kedves Tamás!

      Ha a henger kopott, akkor gyakorolja az elfogadást, majd az elengedést.
      Elvben lehet a hengert nagyobbra fúratni, de ehhez kell szakember, vagy szerszám- és nem olcsó. Anyagilag szerintem nemigen van realitása a dolognak, sajnálom.
      A gyűrűk rendelése előtt érdemes lett volna megvizsgálni a hengert, mennyire kopott.
      Akárhogyis, a gyűrűzés javítani fog a jelen helyzeten, és ha erős az istene, akár teljesen jó is lehet utána a gép- én ugye innen, ahol ülök, nem látom :)

      Sok sikert a manőverhez, kívánom, hogy eredményes legyen!

      Kovács Ádám

      Törlés
  53. Üdv.
    Nekem egy Vintage 35 típusú, önjáró fűnyíróm van, nagyon szeretem. Meghajtáshoz keresnék ékszíjat. Bevittem az üzletbe az elszakadt ékszíjat, ahol megmérték és annak alapján adtak egyet, de szerintem nagyobb méretet adtak, mert nem olyan fürge, mint volt, sőt, alig indul el, terhelés nélkül is. Visszamentem, mondtam mi van, de azt mondták, hogy pedig jó méretet adtak .... Szóval az lenne e kérdésem, hogy szám és/vagy jelölés szerint milyen ékszíj kellene rá? A régin nem látható a jelölés, teljesen lekopott.

    VálaszTörlés
  54. Üdv.
    Nekem egy Vintage 35 típusú, önjáró fűnyíróm van, nagyon szeretem. Meghajtáshoz keresnék ékszíjat. Bevittem az üzletbe az elszakadt ékszíjat, ahol megmérték és annak alapján adtak egyet, de szerintem nagyobb méretet adtak, mert nem olyan fürge, mint volt, sőt, alig indul el, terhelés nélkül is. Visszamentem, mondtam mi van, de azt mondták, hogy pedig jó méretet adtak .... Szóval az lenne e kérdésem, hogy szám és/vagy jelölés szerint milyen ékszíj kellene rá? A régin nem látható a jelölés, teljesen lekopott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nem tudom megmondani milyen ékszíj kell, ugyanis az ékszíj nem a motor alkatrésze, hanem a fűnyíróé. Tehát a fűnyíró típusa alapján kell ékszíjat keresni, vagy méret alapján.
      Megmérheted az elszakadt ékszíjat- külső és belső méret- vagy megmérheted a tárcsákon madzaggal a belső méretet, és az alapján lehet szerezni. Ha a mostani nem jó, azt vidd vissza, mert csak koptatja magát, ha nem elég feszes.
      Nem tudom, nem látom a gépedet, de esetleg a bowdenen, ami a "hajást húzza", nem lehet állítani, hogy feszesebb legyen?

      Törlés
  55. Üdv!
    Tudnál esetleg abban segíteni, hogy a "szuszogó" szelep az egy rugós szelep, tehát kézzel nyomogatva kellene lenni valami ellenállásának, vagy nem. Ugyanis az enyémnél tisztítás során vettem észre, hogy nem rugózik, hanem fel-le forgatva vagy megrázva, lötyög a szelep. Illetve ha rossz, milyen gondot okozhat? Jelenleg olyan problémával küzdök, hogy kb 10 perc használat után leáll a gép, és meg kell várni, hogy kihűljön, addig nem megy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Nem rugós. Egyirányú szelep (bentről kifelé enged), csak egy lap van benne, ami tud mozogni. Tönkre akkor megy, ha a lap eltörik- nem mindben fém-, felakad- a kosztól-, vagy az egész elkoszolódik esetleg.
      Hirtelen nem jut eszembe tipikus hiba, amit a szuszogó hibája okoz.
      A tíz perc használat utáni leállást sajnos sok minden okozhatja. (például döglődő vagy nem megfelelő gyertya, haldokló gyújtás, kevés olaj, elégtelen hűtés, szénlerakódás a szelepeknél stb stb.) Más, egyéb hiba nem jelentkezett- e, volt- e előzménye a leállásnak?

      Törlés
  56. Köszönöm a választ. Annyi előzménye van a leállásnak, hogy elkezd hullámozni a fordulatszám, le akar állni, de a regulátor gázt ad, így nem fullad le. De aztán már gondolom nem tud annyit szabályozni és leáll. Amit még megfigyeltem, hogy egy esetleges menet közbeni lefulladás után (túl nagy fű pl.) csak akkor lehet újraindítani, ha nyomok párat a szívatógumin. Régen melegen szivatás nélkül egy húzásra újraindult. Regulátort kizárnám, mert nemrég cseréltem rajta rugót/nem szorul, stb. Porlasztót tisztítottam többször, hátha, de nem hozott javulást. Gyertya nem régi, olaj is cserélve volt nemrég.
    Azért gondoltam a szuszogóra, mert volt már egyszer ilyen, hogy leállt rövid használat után, mintha túlmelegedett volna, és akkor a szuszogó tisztítása megoldotta a problémát. Most sajnos nem. A lendkerék ék ép. Még annyi, hogy mintha durrogni is kezdene kicsit mielőtt végleg leáll, ami tudtommal gyújtáshibára utalhat, de az miért nem jelentkezik már az elejétől. Egy gyertyacserét lehet megpróbálok, nem egy nagy összeg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      A hiba kísértetiesen hasonlít egy karbi-részleges eltömődés okozta hibára. A furcsa az, hogy tíz percig rendesen működik, emiatt nem mondom 100 százalékra.
      Gondolj bele, hogy X mennyiségű benzinnek kell átjutnia a karburátoron Y idő alatt, hogy a 3600 RPM meglegyen a motor tengelyén- a legtöbb kb ennyit pörög. Ahoz, hogy az X mennyiségű üzemanyag meglegyen, a karbi úszóházában folyamatosan szinten kell tartani az üzemanyagot. HA a szintentartás nem megfelelő, (mondjuk percenként 10 százalékkal kevesebb anyag jut a karbiba) akkor idővel 'elfogy' az üzemanyag az úszóházból. Ha feltételezzük, hogy valahol a karbi bemeneténél vagy az előtt van egy tíz százalékos eltömődés, akkor pár percig jár a motor rendesen, azután ahogy elfogy a benzin, lassul a fordulat. Ha lassul a fordulat, akkor a gyújtásidőzítés is eltolódik, ezért durroghat. Továbbá Ha lassul a fordulat, akkor a regulátor ezt megpróbálja kompenzálni, de mivel ezt csak túlkompenzálással (hirtelen nagyot nyit a pillangószelepen) tudná helyreállítani, így a gép leáll, mert ahhoz már nincs elég üzemanyag.
      Nem tudom mennyire érted a logikámat:) Persze nem biztos, hogy igazam van...
      Azt kéne megpróbálni, hogy amint a gép magától leáll, kihajtod a karbi csészéjét tartó és meglesed mennyi üzemanyag folyik ki belőle/ marad a csészében. Persze az igazi úgy lenne, ha előtte - mármint rögtön a leállás után- el tudnád zárni a tartályból jövő üzemanyagcsövet. :)

      Törlés
    2. Hello! Köszönöm a választ, megpróbálkozok akkor egy alapos karbitisztítással, ártani nem ártok vele. Leszerelem/szétszedem amennyire lehet. Majd beszámolok mi lett az eredmény.

      Törlés
    3. Szia. Tecumseh ohv170 fűnyíró traktort most raktuk össze, nem találtam gyári szelephézagot, ezért a kipuffogó szelepet 0.25re a szívó szelepet meg 0.20ra állítottam. A motor szépen indul, szépen jár alapjáraton, gázadásra elkezd visszaesni a fordulat, majd csattog aztán leáll. Tudna-e ebben segíteni hogy vajon mi lehet a probléma oka?
      Előre is köazönöm.

      Törlés
  57. Szia!
    Érdemben nem tudok segíteni. OHV 170- hez nem találok hézag értéket, de hasonlóhoz van:
    https://progreengrass.com/tecumseh-engine-intake-exhaust-valve-clearances/
    ezek alapján elképzelhető, hogy nyagyra hagytad. Először ezt kéne tisztázni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv, előző vagyok, a tecumseh kerdező!
      Megpróbáltam kisebb szelephézagot,de nem változott, gázadásra leáll, de ha kikötöm a reduktort, alapjáraton szépen megy. Karburátor kipucolva. Olyan mintha elfogyna az üzemanyag belőle vagy mintha elzárna a reduktor. Esetleg erre valami ötlet?
      Köszönöm a válaszát!

      Törlés
    2. Üdv előző! :)
      Hát, én nem ismerem ezt a konkrét moddelt, de nem regulátor az a reduktor? (A regulátor (meg)reguláz- szabályoz- , a reduktor meg redukál- csökkent.)
      Nos, ha az a gyanús, akkor indítsa be a gépet, és kézzel próbáljon mozdítani a regulátorkaron. Ha ebben az esetben is lefullad a gép, akkor az üzemanyag ellátással lesz gond.
      Ha így kézzel mozgatva a kart jól húz a motor, akkor valószínűleg újra be kell állítani a regulátorkart.

      Törlés
  58. Ilyen motorral el látott fűnyíróm van. Az a bajom,hogy 1-2 perc után a kipufogón nyomja ki az olajat. gondolom a henger ki van kopva.Győr környékén hol javítanak hengert vagy hol lehet meg hüvelyezni. Állítólag Budapesten csinálnak ilyet,de az messze van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hoonan a pokolból tudnám ? :D
      Győr tőlem kb 200 km-re van...szóval javaslom a Google-t :
      https://www.google.com/search?q=f%C5%B1ny%C3%ADr%C3%B3+szerv%C3%ADz+gy%C5%91r&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b

      Törlés
  59. A szivató gumi harang,csak maga a harang,és a gyűrű,vagy van még alkatrész?Mert a rajzon három darabból áll!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amelyik cumi lukas, annál előfordulhat a harmadik alkatrész, ami egy darab szivacs- hogy ne menjen be kosz a lukon. Nem jellemző egyébként, én még nem találkoztam ilyennel- a rajzon meg fel sem tűnt. Mindenesetre ha szétszeded a sajátod és lesz benne, feltétlenül írd meg! :)

      Törlés
  60. Hallo Mágus! :o)
    Örülök, ha él még a blogod, -így talán nem csak a falra hányom a borsót!?
    Tecumseh Centura az életem "megkeserítője" most. Hasonló módon jutottam hozzá, mint ahogy te írtad a történeted elején, -azaz: valakinek már "beletört a bicskája". Na, de én rajtam nem fog ki!, -gondoltam-, de be kell valljam, kezdek meginogni ebbéli véleményemben :o/
    Tünet a következő: a gép indul, de nem pörög fel, -csak akkor, ha kézzel mozgatom a pillangószelep tengelyét. Akkor viszont szépen veszi a túrát.
    Ezt úgy értelmezem, hogy motorikusan talán jó a gép, -de mivel több próbálkozó is hozzányúlt már, valószínűleg valamit nagyon elállítottak a gázadagoló karokon (?) Túrtam a Net-et, hogy találjak képeket az alapbeállításról, -de nem találtam semmilyen értékelhető anyagot Centura motorhoz. Egyébként egy Fleurelle BA 471 fűnyírót hajt, -amely gépről egyébként is szegényes a Net-választéka.
    Az eredménytelenségem megmagyarázandó, kezdek arra gyanakodni, hogy valószínűleg a korábbi szerelések során elvesztettek egy összekötő rudacskát, ami a röpsúly által mozgatott kart és a fojtószelep tengelyét kötheti össze?
    Hangsúlyozom nem láttam még, hogy hogyan kellene kinéznie helyesen a fordulatszám-szabályzó-, illetve a gázadagoló egymáshoz kapcsolódásának!?
    Tudnál ebben segíteni? Ha a mail-címedre küldenék képet, hogy mit látok, akkor annak alapján tudnál navigálni a megoldás irányába?
    Várom, -és megköszönöm előre is válaszod!

    VálaszTörlés
  61. Hallo Mágus! Ezen a felületen is megköszönöm a felbecsülhetetlen segítséget, amelyet nyújtottál! Az általad pontosan méretezett gáz-rudazat elkészítése és beépítése után a Tecumseh motoros Fleurelle fűnyíró új életre kapott, és úgy jár mint a DOXA

    Áldassék a neved!! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haló!
      Elismerésem! Embert megpróbáló feladat lehetett meghajtogatni a drótot, gratulálok!
      Hasznos munkát a géppel, sok örömöt az életben!

      Törlés
  62. Szia! Van egy techumseh 40es kapálógep és és azt produkálja hogy be indul ha be is indul valamikor jó az alapjárat valamikor nem és valamikor magától mintha rá huznád a gázt felporog magától és vissza is esik valamikor nehezen indul valamikor 1rantasra és a gazreakcio valamikor jó valamikor még gázadásra le fullad! A blokkból kijovő regulátor kar nem játszik! Esetleg egy videóval tudnék segíteni? Válaszát előre is köszönöm! Ha kell e-mailben videóval tudom segíteni gondolkodásod

    VálaszTörlés
  63. Szia, Van egy régi 2004 gyártású MTD (BBM 462-1R), Briggs Classic 3,5 Le motorral szerelt önjárós fűnyíróm. Van egy másik nem önjárós Tecumseh motoros fűnyíróm. A kérdésem, az lenne, hogy szerinted egy Tecumseh motor beépíthető ebbe az MTD vázba, úgy hogy az önjáró is működjön, ill. kell e valamilyen átalakítás. Válaszodat előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Elvben beépíthető, gyakorlatban meg ki kell próbálni!
      Az önjáró részt a főtengely hajtja ékszíjjal, tehát ha a két tengely átmérője megegyezik- ami szinte biztos- és a hosszuk is- ami nem biztos- , valamint rá tudod tenni a tengelyre az ékszíjat (is) hajtó részt, akkor cserélhetőek. Átalakítás nem szükséges, a motorok felfogatása a kasztnira univerzális.
      Szerintem vedd le a Briggsről az ékszíjas részt, mérd meg a tenhgely hosszát, próbáld rá a hajtást, mielőtt komolyabb munkába fogsz.

      Törlés
  64. Szia,
    Rendben, nagyon szépen köszi a gyors választ.
    Üdv. Domonkos Csaba

    VálaszTörlés
  65. Szia! Kiszakadt a szívató gumi, nem lyukas közepű volt. Hogyan lehet cserélni benne? Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      A régebbi Tecumseh knél a gumit egy karmos alátét tartja. Ezt egy csavarhúzóval ki tudod feszegetni. Visszatételnél csődarabot vagy dugókulcs fejet lehet használni, de tompa vagy beszigszallagozott csavarhúzóval is helyre tudod pöcögtetni az alátétet. Nem írok bővebben, van erről videó :

      https://www.youtube.com/results?search_query=tecumseh+primer+bulb+replacement

      Sok sikert!

      Törlés